K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2012, 00:14   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jordbærmarie Se meddelelser
du skriver som om jeg ikke har en nedsat arbejdsevne?
jeg mangler den psykiater, men har været i arbejdsprøvning osv. med dårligt resultat

tror ikke de er så meget for helheden men mest det psykiske ...
er det til mig? Kan ikke se hvad du mener med, at jeg skulle skrive, at du ikke har nedsat arbejdsevne. Jeg skriver neutralt og hvad der skal til osv . . Jeg skrev jo bla. at det jo ikke er udelukket, at man kan få fleksjob, når man har piskesmæld. Det er ikke diagnoser de ser på, men arbejdsevnen. Og det skal være som helhed.

Håber du forstår.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 00:24   #12
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Curls det var det her som jeg ikke helt forstod

Det undrer mig, at de har forlænget dig efter § 24 stk. 1 nr. 4, hvor de så siger, at der mangler en speciallægeerklæring - som om du ikke har en nedsat arbejdsevne... De skal huske at se helheden i det - og ikke kun på din psyke.
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 00:25   #13
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Og, jeg vil sige jeg er bare super glad for jeres alles hjælp
stort tak til jer!
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 01:19   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg kan anbefale dig at kigge nærmere på denne rapport

http://www.silkeborgkommune.dk/files...er%202011).PDF

Der står bla omkring afkortning af forlængelser:
"Der er ikke lovhjemmel til på forhånd at afkorte en forlængelsesbestemmelses længde og dermed stille borgeren dårligere, end loven tilsiger. Skal en periode afkortes, og sygedagpengeudbetalingen dermed ophøre tidligere end den fastsatte periode, forudsætter det, at der er indtruffet væsentlige ændringer, der gør, at betingelserne for forlængelse ikke længere er opfyldte. Perioden kan ikke på forhånd gøres kortere end fastsat i loven. Der henvises i den forbindelse til principafgørelse 116-09." http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aj/116-09.aspx

Der står bla omkring 27.1.4:
"Bestemmelsen i sygedagpengelovens § 27.1.4 skal ses i sammenhæng med principafgørelse A-38-02. http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1 Den fastsætter, at en sygedagpengemodtager - der ved varighedsbegrænsningens indtræden ikke kan fastholde beskæftigelse på ordinære vilkår, men hvor der er tvivl om, hvorvidt arbejdsevnen er stor nok til at bestride et fleksjob - skal have tilkendt et fleksjob/overgå til ledighedsydelse. A-38-02 er ikke ophævet med indførelsen af § 27.1.4 og må således forudsættes stadig at være gældende. Det forudsættes, at arbejdsevnen er varigt og væsentligt nedsat og ordinært arbejde udelukket, for at § 27.1.4 kan finde anvendelse jf. principafgørelse 25-11. http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1
Bestemmelsen skal forstås således, ”at hvis der træffes afgørelse om at forlænge efter denne bestemmelse, er der allerede truffet afgørelse om, at borgeren som minimum er berettiget til visitation til fleksjob, med mindre der i forlængelsesperioden sker en bedring at den helbredsmæssige tilstand eller forlængelsen har været ulovlig.”
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 18-02-2012 kl. 01:31.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 01:33   #15
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
tak Tassi

sorry hvis jeg er tung at danse med, men det er tungt stof for mig det her :/

fleksrådet mener jeg mangeler psykiatrisk udredning - speciallægeerklæring
og at funktionsevnen ikke er lægeligt dokumenteret (egen læge mener fleks)

er jeg så ulovligt forlænget?

har en arbejdsprøvning og 4 praktikker, som alle gav dårligt resultat.

Og altså egen læge mener ikke der er sket bedring ej heller på smerteklinikken.... og heller ikke alt det med psykisk....
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 01:50   #16
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jamen på hvilken begrundelse gav de dig forlængelsen til at begynde med?
Den begrundelse har vel ikke ændret sig?

Nu er det ikke ualmindeligt at lægekonsulenterne overfalder piskesmældsramte med psykiatriske påstande, og derfor skal man gn en psykiatrisk vurdering før man kan blive afklaret. Men det er altså ikke en begrundelse for at stoppe sygedagpengene
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 10:06   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Synes godt du kan bruge det her:

Efter retssikkerhedsloven §10, er det kommunens ansvar at sørge for, at sagen er tilstrækkeligt oplyst. Såfremt man ønsker en speciallægeerklæring, er I forpligtet til at sørge for det.

Det jeg mente at det virkede som om de lige pludselig ikke mener du har nedsat arbejdsevne, er at man kan godt havde nedsat arbejdsevne og komme i revalidering feks. Men at de har forlænget dig efter 27 stk. 1 nr. 4 burde betyde, at de har fundet ud af, at du har en væsentlig nedsat og varigt arbejdsevne. Så det at de stopper ydelsen er lidt underligt.

Så ligesom tassi gad jeg også vide, hvorfor de så har forlænget dig efter nr. 4.

Hvis kommunen får din klage, kan de godt få indhentet speciallægeerklæring inden de afgør, om de fastholder afgørelsen eller ej.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 23:37   #18
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Hej,

i er rigtig god hjælp tak

Jeg er forlænget for at få afgjort om jeg kan få fleks, men har lige fået afslag grundet jeg skal have lavet psykiatrisk speciallægeerklæring - og min funktionsnedsættelse ikke er lægeligt dokumenteret???

her er lige et spørgsmål.... vælger sagsbehandler selv hvilke lægelige papirer hun ønsker at sende med til det fleksråd for at belyse sagen? de hænger sig nemlig kun i en erklæring - som faktisk siger der ikke er behandlingsmuligheder???
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 10:23   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, den går ikke.

Du skal klage over stop, midt i forlængelse, og uden afgørelse.

De har anerkendt varig nedsættelse, når de forlænger efter stk. 4, ergo kan de således IKKE pludselig mene noget andet.
Slet IKKE uden lægelig dokumentation, på dette.

Hvorfor har du søgt fleks nu? Uanset, manglende vejledning!
(sagsbehandler burde have vejledt om konsekvens( Men efter min mening holder deres fratagelse uden afgørelse IKKE)).

KLAG! Husk de 4 uger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 21:49   #20
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Tak popiae

1. klage over stop midt i forlængelsen uden en afgørelse - foruden afslag på fleks. og at de mener der skal mere udredning til hos psykiater og så mener de at der ikke ligger lægelig dokumentation på funktionsnedsættelse (jeg ville rigtig gerne vide helt præcis de gerne vil at der skal stå?? egen læge siger fleks og en spaciallæge mener altså også at der er funktionsnedsættelse, hvorfor jeg så tænker at sagsbehandler måske har været ret selektiv ift hvad hun gav til det fleksråd af papirer eller giver de alle sagens akter uden slinger i valsen hver gang??

mht lægelig dokumentation - var jeg jo hos speciallæge ca 2 måneder inden denne forlængelse til 27 stk 1 nr 4. og denne skrev en del som de så har lavet vurderinger ud fra, som ikke holder, men alt kan jo tolkes på MANGE måder. Men de var jo oplyst om denne inden jeg blev forlænget på 4 eren.

der blev søgt om fleks fordi jeg har sagt at jeg ønsker fleks, da jeg stadig mener jeg kan bidrage noget til arbejdsmarked og efter endt arbejdsprøvning og den sidste speciallægeerklæring indstillede sagsbehandler mig så til fleks. men sagde også efter at jeg jo så nu skulle udredes yderligere, men så fik jeg så et brev om stop midt i det hele fordi nu har jeg jo fået afslag på fleks? - grundet der mangler mere lægelig dokumentation.

sagsbehandler vejleder ikke... men vildleder og hun elsker at vende alt og så lade som ingenting - hun nyder at se hendes fanger sprælle i det hul hun sætter dem i!
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
Hjæææælp ;) janr Spørgsmål ang fleksjob 12 11-03-2012 20:29
hjæææælp!!! cats Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2012 12:31
Hjæææælp! buster Alt det andet 12 08-08-2010 13:25
Hjæææælp.... MissMurphey Alt det andet 30 12-01-2010 18:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension