K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2017, 18:15   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Fleksjob, gl. ordning - skift af overenskomst

Hej.

Jeg er ansat i fleksjob på den gamle ordning (ansat før 2013).

Det har for nyligt været oppe at vende, om jeg i sin tid blev ansat på en "forkert" overenskomst. Jeg er ansat som HK´er, men er egentlig akademiker og varetager slet ikke typiske HK-opgaver, men akademiske opgaver, som jeg har overtaget efter en tidl. kollega med samme uddannelse.

Spørgsmål:
Vil en ændring fra HK-overenskomst til akademiker-overenskomst kunne ændre mit fleksjob fra gammel ordning til ny ordning?
Alt andet ville forblive uændret - bortset fra evt. stillingsbetegnelse og lønniveau.

Min nærmeste leder siger, at hvis jeg skifter overenskomst / løn kommer jeg på ny fleksordning, selvom alt andet er uændret.
Det ville være rart, at få samme løn som andre med samme uddannelse og job.

Men er det værd at forsøge?
Hverken jeg eller arbejdsgiver er interesseret i, at skifte fleksordning (hvilket i yderste konsekvens kan blive en fyring, da jeg så bliver "for dyr" at have ansat)?

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2017, 19:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der står følgende i vejledning om fleksjob...ang at skifte job og komme på ny ordning...

Jeg kan være lidt i tvivl om det der står ang kontraktens ophør....vil gælde dig....eller om du uden videre vil kunne forsætte på gammel ordning...ved ikke om du kommer over på en ny kontrakt...eller du beholder den gamle...
Beholder du den gamle...ja så skulle der ikke være nogen problemer i at forsætte på den gamle ordning..

Uanset hvad du gør....så skal du kontakte en jobkonsulent...og bede denne om vejledning....det skal denne give dig...og fortælle hvad det vil betyde hvis du kommer over på en anden overenskomst...

Men her er hva der står i den vejledning om fleksjob..

Citat:
9. Overgangsregel

Personer, der ved fleksjobreformens ikrafttræden den 1. januar 2013 allerede var ansat i et fleksjob, fortsætter i fleksjobbet efter de tidligere regler. Det betyder, at den fleksjobansatte fortsætter på de hidtil gældende ansættelsesvilkår, og at arbejdsgiverens tilskud beregnes efter de gamle regler.

9.1. Fleksjob, der behandles efter reglerne efter reformens ikrafttræden den 1. januar 2013

Personer, der begynder i et nyt fleksjob efter 1. januar 2013, bliver omfattet af den nye fleksjobordning i forhold til løn, ansættelsesvilkår og udbetaling af fleksløntilskud.

Personer, der skifter til et nyt fleksjob efter den 1. januar 2013, bliver omfattet af reglerne, der trådte i kraft denne dato, selvom der ikke er en ledighedsperiode mellem de to fleksjob.

Der vil altid være tale om et nyt fleksjob, hvis der sker genansættelse i et job efter afbrydelse i ansættelsen på grund af kontraktens ophør.

9.2. Fleksjob, der kan behandles efter reglerne fra før den 1. januar 2013

Reglerne fra før den 1. januar 2013 vil fortsat være gældende for fleksjob, der er etableret før dette tidspunkt, og hvor det vurderes, at eventuelle efterfølgende ændringer m.v. ikke betyder, at der er tale om nye fleksjob.

Dette vil fx være tilfældet i følgende situationer:
-
Den pågældendes skånebehov eller timetallet i fleksjobbet bliver ændret.
-
Fleksjobbet bliver uden andre ændringer gjort til en fast stilling, eller en tidsbegrænset stilling bliver forlænget, uden at den ansatte er stoppet i jobbet på grund af kontraktens ophør.
-
Der bliver alene ændret i den fleksjobansattes jobbeskrivelse eller løn fx i forbindelse med en forfremmelse. Ansættelsesområdet og opgaverne er de samme som de hidtidige arbejdsopgaver. Det kan fx være tilfældet, hvis en fuldmægtig bliver forfremmet til specialkonsulent, men i øvrigt har de samme arbejdsopgaver.
-
Den fleksjobansatte skifter tjenestested inden for fx en kommune eller fra et ministerium til et andet ministerium, fordi de hidtidige arbejdsopgaver flyttes.
-
Hvis ansættelsesmyndigheden i forbindelse med en virksomhedsoverdragelse eller fusion bliver en anden, men arbejdsopgaverne og ansættelsesvilkår i øvrigt fortsætter i uændret form. Det kan fx være tilfældet, hvis en statslig institution bliver overflyttet til ATP.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183674
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 21:13   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej Webmaster.

Tak for svaret.
Jeg har lige været "ude af drift" et par dage på grund af sygdom, derfor jeg svarer så sent.

Jeg vender den med mit jobcenter.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension