K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 18:37   #1
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Førtidspensionsstatus

Er der nogen der har hørt om fortilfælde?
Jeg overvejer at søge par 17 på det foreliggende grundlag men uden at modtage pengene, blot for at opnå førtidspensionsstatus/fordelene højere boligsikring mm det ville være nok til at jeg kunne klare den
Jeg er flexjobvisiteret men næppe syg til en førtidspension Har lille pension så jeg mangler ikke ret meget før at det kan løbe rundt
Jeg forestiller mig at det vil være meget billigere end at have mig til at rende rundt i et flexjob
Foreløbig udmelding fra kommunen Rysten på hovedet Jeg må være åndssvag
Nogen der har hørt om lign sager
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 18:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den havde sikkert gået før 2003

men ikke i dag, hvis du ikke har lægepapir til pension, så får du den heller ikke
især ikke hvis de allerede ryster på hovedet

samt de faktisk så kan smide dig på kontanthjælp, hvis de vurdere du ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
alså er selvforskyldt at du er uden arbejde

samt det er lidt asocialt i forhold til dem som burde have en FP, men kan ikke få og ikke har andre muligheder
men det er så min mening
hvis man kan arbejde en smule, så gør man alså det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:09   #3
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
misforstår

Jeg tror at du misforstår lidt, jeg skal ikke have pensionen blot status som fp
Således at jeg kan opnå forhøjet boligsikring mm og blive uafhængi på den billigste måde for kommunen
Dette vil være meget billigere for kommunen i forhold til at jeg render rundt og er til rådighed eller er i flexjob. så kan de spare ledighedsydelse og hvad at det hedder alt sammen
Min læge mener at jeg er pensionsberetiget men det er ikke mit ønske og jeg mener heller ikke at jeg er syg (nok)
Jeg er enig i at kan man arb skal man arb og jeg vil også gerne
Men det er næsten umuligt at finde arb og endnu sværrere at finde lige det arb jeg kan klare
jeg prøver bare at tænke i andre baner men jeg skal nok bare grine ad det hele og rende rundt og være til rådighed og få mange flere penge end at jeg har brug for, det er det at jeg ville undgå
Øhh hvor er det at jeg er accosial og vi er uenige
Har du hørt om nogen der har søgt fp uden at ville have penge, jeg vil ikke have penge kun statussen og det der følger med

Sidst redigeret af viggo; 10-08-2011 kl. 19:17.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:18   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
tja den med a-social, det er faktisk en grov beskydelse.....og den burde bestemt kun komme fra uddannede "læger"
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:28   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fordi man søger alså ikke pension uden der er en grund
du siger jo selv du ikke syg nok
heller ikke af økonomisk årsag
du er flexjobvisiteret og så er det vil bare ud og søge et arbejde

tænk hvad folk skal igennem her på K10, inden de har fået pension
det er absolut ikke små ting

så ja vi er absolut ikke enig, at snakke økonmomi og FP
det hænger overhovdet ikke sammen
den smule bolig sikring du kan få på FP

statussen og det der følger med
ad hvad?
hvor er den status og få en FP

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-08-2011 kl. 19:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:32   #6
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg opfatter det ikke som en grov beskyldning jeg forstår bare ikke grundlaget for at det skulle være accosialt (min ide)
Jeg føler det til gengældt lidt accosialt at gå ned på en aktørs kontor og sidde lidt og drikke kaffe hvis at jeg har lyst (de forlanger intet af mig, det er sagt ordret) for det får jeg flere penge end at jeg har brug for samt gratis adgang til fitniscenter fri adgang til socialrådgiver og sådan nogle
Rent teoretisk skal jeg være til rådighed og det er jeg skam også (vil gerne)
men jeg gruer for at skulle befinde mig i dette år ud og år ind når at jeg kunne blive uafhøngig for mindre end 10% af hvad at dette koster
Der er også folk hos samme aktør der bliver behandlet helt anderledes de skal møde op til dit og dat og bliver tvunget til alt muligt **** de ikke kan klare
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:40   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du er vil på ledighedsydelse?
det koster alså ikke meget mere en FP

så uanset om du kan få et job eller ej, så er man alså ikke berettiget til førtidspension ad den grund.
så skulle alle jo have FP, fordi man ikke kan finde et arbejde
Ja du er på flex, fordi du har nogle varig skånebehov og kun kan arbejde på nedsat tid, men ellers er man stllet helt som hvis man var rask
samt man også skal indbetale til fleksydelse(efterløn)
men hvis du gerne vil være mere uafhængig økonomisk, så er FP da den sidste løsing der findes
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:44   #8
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
fordi man søger alså ikke pension uden der er en grund
du siger jo selv du ikke syg nok
heller ikke af økonomisk årsag
du er flexjobvisiteret og så er det vil bare ud og søge et arbejde

tænk hvad folk skal igennem her på K10, inden de har fået pension
det er absolut ikke små ting

så ja vi er absolut ikke enig

statussen og det der følger med
ad hvad?
hvor er den status og få en FP
Jeg har en grund, jeg har nedsat arbejdsevne
men jeg er slet ikke syg til en pension og det skal jeg selvfølgelig heller ikke have, der er masser som du beskriver som har behov og ikke kan få
Med hensyn til økonomi mangler jeg lidt pgr min nedsatte arbevne
Det jeg mener med førtidspensionsstatus er blandt andet at man kan få en højere boligsikring , det beskedne beløb ville for mig betyde at jeg kunne klare mig økonomisk og kommunen kunne beholde deres ledighedsydelse mm
kan man skal man selvfølgelig arb det vil jeg også gerne men der er intet at få
så prøvede jeg bare at tænke anderledes
Jeg kan selvfølgelig også bare grine og modtage ledighedsydelse som er meget mere end at jeg har brug for år ud og år ind mens jeg søger job der ikke findes det er det jeg gerne vil undgå
Jeg er måske dårlig til at udtrykke mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du er vil på ledighedsydelse?
det koster alså ikke meget mere en FP

så uanset om du kan få et job eller ej, så er man alså ikke berettiget til førtidspension ad den grund.
så skulle alle jo have FP, fordi man ikke kan finde et arbejde
Ja du er på flex, fordi du har nogle varig skånebehov og kun kan arbejde på nedsat tid, men ellers er man stllet helt som hvis man var rask
samt man også skal indbetale til fleksydelse(efterløn)
men hvis du gerne vil være mere uafhængig økonomisk, så er FP da den sidste løsing der findes
Jeg tror at i alle misforstår mig
Jeg får allerede noget ledighedsydelseshalløj dette er meget mere end at jeg har behov for/ønsker
Når jeg taler om at søge fp taler jeg ikke om at modtage pension/penge på kontoen men statussen det betyder at jeg ville få lidt mere i boligsikring
det lidt ville gøre at jeg ikke skulle modtage ledighedsydelse og det andet jeg får
Jeg opgiver lidt at forklarer mig,

Sidst redigeret af Webmaster; 11-08-2011 kl. 19:50. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 20:02   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
VAKSE VIGGO!
(ku ikke nære mig, han er en af mine yndlingfigurer, tag det som en cadeau)

Jeg er HELT med på din idé - men tror ikke Systemet kan fatte din altruisme.

En anden ting er, at den smule økonomisk gevinst du helt personligt kunne opnå, vejet op imod den 'Jødestjerne' stemplet 'Førtidspensionist' er, IKKE er mønterne værd.

Der følger SÅ meget mere - uvelkomment! - med det stempel, at man oftest vil ønske sig tilbage livets undfangelse - for at råbe: "en OMMEEER!!!"

Men hvis du trænger til at få testet, om dine venner ER dine rigtige venner, om alle ER lige i Danmark ( ), om Systemet, pengeinstitutter, medier osv behandler alle efter samme målestok, så GO for it!

Så ses vi om ikke så længe i tråden:

"Hvordan tager man hurtigst, BILLIGST og mindst smertefuldt sig selv af dage?"



PS: jeg kan godt sende et kontonummer i PB, hvis du ikke kan nå at bruge dine penge selv...
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 20:04   #10
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Kan godt være jeg ikke forstår dig korrekt, men hvis du vil have færre penge, hvorfor vil du så have flere i boligsikring?

Men, - fra en anden vinkel. Hvis du ikke er syg nok til pension, men alligevel får den, betyder det jo at du retligt kan kalde dig førtidspensionist. Det kan "udvande" begrebet førtidspensionist.

For 20 år siden - ja måske kun for 10 år siden - skulle der ikke samme funktionsnedsættelse til som i dag, for at få pension. Det er der MANGE der ser skævt til i dag, og vi er mange der betaler "prisen" for den opfattelse.

"du ser ikke syg ud", "du kunne vel nok" osv. er noget vi førtidspensionister jævnligt er ude for. Faktisk er det helt legalt at alle skal kommentere på vores udseende og gøren og laden, - udfra de få minutter de ser. De ser IKKE at vi betaler prisen for at tage en shoppingtur med børn, svømmehal eller lign.

At tildele førtidspension til borgere - der måske ikke er syge nok - alene udfra besparelses-princip er et skråplan uden lige. Det vil kunne være årsag til nok en klapjagt på førtidspensionister.

Når det er sagt så er der INGEN status i at være pensionist, tværtimod. Du er overvåget i din gøren og laden, og alle er åbenbart i deres fulde ret til at vurderer på om du nu også ser så syg ud.....

Hilsen en førtidspensionist, der endnu engang har ligget brak i 2 dage, fordi trænings-ambitioner var større end fysiske evner...
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension