K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2015, 11:36   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bemærk hvad gisne nævner...

Kære deh

Hun blev erklæret "stationær"

Men først lidt fakta..... igen.

Du nævner, at en speciallæge har ytret sig om at du bør bevilgets førtidspension.

I forbindelse med de sidste reformer er der indskærpet i nye regler, at kommunernes (SB) skal reagerer over for speciallæger der begynder at blande sig hvad kommunen skal bevilge af ydelse. Det må speciallægerne ikke.

Disse ønsker fra speciallægerne i "Statuserklæringer" og "Speciallægeerklæringer" vil ikke indgå i kommunens videre vurdering. Punktum.

Din "Praktiserende læge" er den eneste, uden for "Rehabiliteringsteamet" og kommunens "Pensionsteam" som uopfordret kan og må ytre sig til kommunen om "Praktiserende læges" forslag. Kommunen SKAL tage dette med i deres videre vurdering. Punktum.

Dertil har den "Praktiserende læge" LÆ 165 http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

"Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling"

"Klinisk Funktion" er, bør være, en speciallæge inden for det område, diagnoser som berørte borger har. Det kan jo ikke hjælpe at der sidder en reumatolog og skal samarbejde med "Praktiserende læge" og borgeren hvis denne har svære psykiske diagnoser.

Bemærk venligst at nogle kommuner begyndte at indsætte der administrative ansatte lægekonsulenter for at tilgodese kommunens behov... læs økonomi!!!

Hvilket forhåbentlig er stoppet i samtlige kommuner.

Rehailiteringsteamet sammensætning, som du skal kende og forstå:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Men jeg er ikke 100% sikker på, at du har tilknytning til en arbejdsgiver da du nævner: "Arbejder pt 3 timer om ugen" Be- eller afkræft om du har tilknytning til en arbejdsgiver pt.

Det kan jo ændre situationen væsentligt. Hvis ikke hvilken ydelse er du på pt.?

Fordi, så taler vi "Fastholdelsesfleksjob" hvor du kommer på "Jobafklaringsbforløb" som jeg ikke kan oplyse størrelsen. Dette kan man fortsætte med, med fornyelse hvert andet år.

Mange sclerosepatienter er i "Fastholdelsesfleksjob" i eget og oprindelige job og arbejdsgiver, uden at disse har været i arbejdsprøvninger ved "anden aktør"

Alle mine spørgsmål skulle munde ud i at forberede dig på IKKE at havne i et "Ressourceforløb" på 1 til 5 år. Derfor svar på mine spørgsmål.

Min mistanke har hele tiden været, at du ikke har overblikket i hvad der kan ske i nærmeste fremtid, men du er heldig at havne på k10 inden du skal til møde med "Rehabilteringsteamet".

Men vi kan konkludere, at ministerierne ikke har forsøgt at gøre det forståeligt for borgerne at forstå, hvad lovgivningen går ud på.

Det i sig selv er utilstedeligt. SBerne er ikke klogere end vi på k10 og de har også haft stort besvær med at følge lovgivningen.

Hilsen Peter

Bilag.

Klinisk Funktion = læge/speciallæge fra Regionen

Sundhedskoordinator = læge, socialmediciner men kravet er flydende, fra Regionen

Resten af medlemmer af Rehabiliteringsteamer kommer fra kommunens forskellige afdelinger, incl din "koordinerende sagsbehandler" og hvor kommunens administrative lægekonsulent IKKE mere er med i sagen.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166824 Kapitel 4

Sidst redigeret af phhmw; 25-06-2015 kl. 11:48.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2015, 13:28   #22
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Hej igen - og tak for jeres (gode) svar!

Jeg er mere rolig idag, hvor jeg har været til møde.
De vil nu i stedet hjælpe mig mod flexjob, som jeg også selv ønsker.
Problemet, de har stået med, er, om der er nogen udviklingsmuligheder ift at hæve arbejdstimerne hen ad vejen. Det er usikkert, men jeg håber selv.

Jeg skal ikke til klinisk funtion, da de ikke vil kunne komme med nye og flere relevante oplysninger ift. mine ret sjældne diagnoser. De vil ikke kunne bidrage med ny viden hertil. Derfor er det nok med speciallægernes oplysninger i min sag.

Kommunen regner med, at jeg skal for rehabteam inden Oktober 2015.
Så det håber jeg på.

Jeg er pt. i arbejdsprøvning, og har været igang med denne process i knap 2 år.

Takker for jeres svar! Jeg er lidt tilbageholdende med oplysninger, da jeg syntes, det er svært at vide, om "nogen læser med". Det skulle helst ikke ødelægge ens sag jo

Jeg har fået lidt ro på tankerne, og det hjalp også at få lidt luft herinde
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2015, 19:39   #23
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Hej igen Mit rehab-møde nærmer sig (har jeg fået af vide). Og det kan jo ende med 3 ting. At de synes, at der mangler for mange ting/oplysninger i min sag (siger min sagsbehandler nu... så tæt på mødet), og at rehab-teamet vil be om at få disse ting på plads - og så hedder det vel ressource ?
Eller fleks eller fp.
Er der nogen herinde der ved - og kan hjælpe med svar, hvad ens ydelse vil være, hvis man går fra revi til ressource ?



Jeg fandt svaret i en anden tråd herinde Jeg har nogle måneder tilbage på sygedagpenge, så jeg går udfra, at jeg ryger over på denne ydelse. Jeg har også 1 år tilbage på dagpenge.
Så jeg tænker, at det er det, der vil blive min ydelse fremover, indtil det bliver afgjort, om det ender med fleks eller fp ?
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension