K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2013, 14:13   #1
Mermaid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mermaid er ny på vejen
Ansøgning om revalidering

Jeg har spurgt jobcenteret om revalidering - og fik at vide, at jeg skal skrive en ansøgning.

Jeg har ledt på forummet, men kan ikke finde svar på det jeg søger:
Hvad skal med i den ansøgning?

Mon nogen er villige til, at vise deres godkendte ansøgninger, (i anonymiseret udgave, selvfølgelig) som inspiration?

På forhånd tak
Mermaid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 16:17   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Sådan en ansøgning om revalidering har jeg godt nok aldrig set...

Synes faktisk du skal spørge dem i jobcentret om det, de bør vel kunne oplyse dig, hvordan man skriver en ansøgning om det.

Ellers kan jeg kun komme på, at man skriver et brev med forklaring om, hvorfor man ønsker revalidering osv...

Håber du finder ud af det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 16:37   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
jeg skrev heller ikke nogen ansøgning, jeg lod bare min sagsbehandler vide det var den vej jeg gerne ville efter at have suppet rundt på kontanthjælp i godt 2 år, hun synes det var en fin ide men betingede sig af jeg kom i noget praktik først hvor jeg kom op på 30 timer, for at jeg skulle vise det var realistisk at jeg ville kunne passe en uddannelse og senere et job

Sidst redigeret af sourceful; 13-06-2013 kl. 16:51.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 18:55   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har nu heller ikke hørt om sådanne ansøgninger...

Men hvis de absolut vil have en...så er det vel bare at skrive at du gerne vil søge om revalidering og hvorfor du gerne vil det...

Uanset hvad du skriver...så skal de jo behandle den efter de ting der ligger i din sag og ikke efter det du skriver i ansøgningen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 20:29   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kan jo være at det kommer sig af at SB´eren gerne vil sikre at du virkelig MENER at det er revalidering du vil.

Antallet af revalidender er faldet meget de senere år, kommunerne er ikke så begejstret for at bevilge det, måske det er i den sammenhæng??

Eller måske du bare er så mås heldig at have en af de alt for så SB´ere som af dem selv sørger for at så meget som muligt er på skrift, at beviserne så at sige er i orden

Uanset hvad årsagen er, så er det godt for dig at det er på skrift, det minimere risikoen for kommunale cirkus nr´er gevaldigt.

Får du afslag skal du kraftigt overveje at anke.

Faktisk behøver du ikke skrive så meget, værgen ved selve ansøgningen eller en evt anke på afslag.
Det er nok med en kort skrivelse hvor du skriver at du søger xx-kommune om at undertegnede kan opstarte et revalideringsforløb. Mere behøver du ikke skrive (med dine ord) Det samme ved anken, det er nok bare at skrive at du er uenig ii afgørelsen og derfor anker det.

Det er dog kutyme at beskrive hvorfor, det gør de fleste, men man behøver ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§18 ansøgning saal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-03-2013 12:37
Ansøgning om revalidering shogun Alt det andet 1 01-06-2012 13:02
§100 ansøgning Jonatan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 20-04-2011 07:53
Revalidering - hvordan starter man en ansøgning Jonatan Alt det andet 5 22-02-2011 18:57
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension