K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2008, 19:55   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Thumbs down Når barnet bliver 18

og man er alene og på kontanthjælp. Så står man godt nok med fletningerne i postkassen.

Min veninde har boet i samme 3 vær. lejlighed i 18 år, sammen med sine to børn. De sidste år har hun været på kontanthjælp, men dog arbejdet med rengøring i perioder, og så fået suppleret op på kommunen.

Da hendes den yngste blev 18, skar de betragteligt i hendes kontanthjælp, fordi hun så ikke længere er forsørger - fra dag 1. Pyt med at de unge ikke kan få andet end hjemmeboende SU indtil de bliver 21. Samtidig mistede hun næsten al sin boligsikring, og måtte i hast flytte til en mindre lejlighed.

Ikke nok med det, men hun fik også en stor gæld med fra den gamle lejlighed, så hun nu i den grad må suge på lappen.

Så nu ved jeg hvad jeg har i udsigt om knap 4 år, når min egen datter bliver 18. Med mindre jeg enten har fået et fleksjob eller pension til den tid. Hvilket der ikke er de store chancer for, sådan som jeg ser det...

Så hvad er der at se frem til når man er aleneforsøger på kontanthjælp? Intet - absolut intet. Andet end en endnu hårdere kamp for at få enderne til at nå sammen. Det er så utroligt håbløst, at man dårligt orker kæmpe
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 22:22   #2
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Ved at læse det her kom jeg lige til at tænke på...boligsikring for pensionister..giver det højere bolisikring som pensionist ..også efter de nye regler eller var det kun i gamle dag ..inden 2003 ?
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 23:29   #3
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Boligsikring?

Som kontanthjælpsmodtager kunne man førhen få ekstra tilskud såfremt ens husleje var dyr og hvis man havde flere m2 meter i forhold til beboere.
Om det stadig gælder vides ikke. (Jeg fik det fremt til min pension gik igennem i 2005 med tilbagevirkende kraft 2004)

Man skal altid få checket sin boligsikring i forhold til indkomst og m2 meter og personer. Og altid skal dette ske hos forvaltningen.

Generelt får man boligsikring, i forhold til års indkomst og boligens str. samt antal personer. Sker der forhøjelse af husleje skal dette medd. forvaltningen. Sker der stort fald eller stigning i indkomst skal dette også meddeles.

Og det er mig bekendt uanset om man er i arbejde eller på ydelser. Førtidspension. (På kontanthjælp kan der dog ske et fald grundet reglen om loft efter et ½ år.)
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 00:08   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
altså jeg har hele tiden fået at vide at pensionister kan få mere end os andre og nu har jeg lige været inde og lave to fiktive regnestykker på borger.dk

og det ser sådan her ud jeg har brugt en pension og en på ledighedsydelse og min kærestes lejlighed...

husleje 4500
kvm 65
værelser 2

indvendig vedligeholdes delvis
udvendig ingen
handicap og alt det nej
og så nej hele vejen ned ..

når man så kommer til indtægt skal ude til venstre krydse af hvorvidt man er voksen , førtidspensionist efter 2003

og resultatet der kommer ud er at jeg med min ledighedsydelse på 164400 vil få den rørende formue af 695 kr om måneden

mens min kæreste der er førtidspensionist vil få 1882

prøv selv at lave et par fiktive beregninger derinde .. alle kan gøre det


i kan finde det på www.borger.dk
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 00:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Såvidt jeg har forstået, så er boligsikring for alle andre end FTP og pensionister, som i stedet får boligYDELSE. Boligydelsen for pensionister kan aldrig overstige de CA 2900 kr om måneden på de nye pensionsregler.......

Grunden til at kontanthjælpsreglerne for forsørgere er så stramme, og endnu strammere når barnet fylder 18, skal nok kædes sammen med at kontanthjælpsmodtagerne skal kunne mærke at det er en dårlig forretning at gå ledige. De er pisse ligeglade med om man er syg eller ej. Reglen kan ikke bøjes. Og er man så uheldig at være uarbejdsdygtig, jamen så er det så bare ærgeligt for en selv.

Systemet er blevet koldt og hårdt, og der er ikke megen trøst at hente hvis man sidder med fletningerne i postkassen. Har man de økonomisk hårdt - så find dig et job. Kan man ikke - så lad være med at klynk, det er din egen skyld!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 00:58   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr det passer ikke helt det du skriver efter 2003 er det boligstøtte lige som alle os andre, du får bare et andet resultat hvis du er ftp efter 03 ...

og jeg er ikke på kontanthjælp men på ledighedsydelse jeg tror at grunden til den store foreskel er at ftp ikke har mulighed for at blive selvforsørgende det har alle vi andre.. også når vi har været på kontanthjælp, dagpenge, eller ledighedsydelse i mange mange år ....

mig forslag he he ...tjaaaa hvad kan man finde på ,,, er der nogen der er friske på et kollektiv om ca 6 år
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 01:36   #7
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
helenekr det passer ikke helt det du skriver efter 2003 er det boligstøtte lige som alle os andre, du får bare et andet resultat hvis du er ftp efter 03 ...

og jeg er ikke på kontanthjælp men på ledighedsydelse jeg tror at grunden til den store foreskel er at ftp ikke har mulighed for at blive selvforsørgende det har alle vi andre.. også når vi har været på kontanthjælp, dagpenge, eller ledighedsydelse i mange mange år ....

mig forslag he he ...tjaaaa hvad kan man finde på ,,, er der nogen der er friske på et kollektiv om ca 6 år
kollektiv har jeg aldrig prøvet..ja det kunne jeg da godt finde på at være med på
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 09:28   #8
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Kollektiv - det lyder som en god idé. Man må tænke alternativt når man er på KH
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når barnet fylder 18- hvad så?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-10-2009 02:48
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Når nok bliver NOK Henriette_Dyrr Politik og Samfund 4 26-05-2009 22:47
Hvordan overlever man når barnet fylder 18? Silly Alt det andet 13 22-05-2009 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension