K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2008, 13:29   #1
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Angry hvem kan hjælpe mig med et svar...læs...

hej alle !

hvor længe må en kommune smøle med ens sag,min sag bliver ej taget alvorlig,synes jeg...jeg var i 2003,til arbejdspsykolog og efter 1 år,fik jeg rapport derfra,da ingen havde gidet,at sende mig rapporten...men...jeg mangler stadig rappoprten fra lægekonsulenten,efter 5 år,det kan ikke være rigtigt,at ingen på kommunen gider tage ansvar for,at finde,den rapport,som jeg tror slet ikke er skrevet.har rykket for den flere x,men jeg får bare det svar fra sagsbehandlers sige,at det er ikke hendes bord,at finde den ( hvem er hun " HALLO " til for " MIG " ( eller de flotte statistikker,vi altid for smidt i hovedet ) det hele bliver / er forældet,så jeg må starte forfra...

jeg må vente til jeg kommer til endnu en sagsbehandler,som skal skrive en ressourceprofil,det er heller ikke sat igang... det kan ikke være rigtigt,at ingen vil tage ansvar for at finde en rapport...men oveni,skal alle vi som er i match gruppe 4 og 5,nu også i aktivering,lovgivningen,uanset om vi kan eller ej,selvom ens sag,skal afgøres,det kan tage flere år.og vi skal imens,bare finde os i platte,projekter,som ikke skulle have lov,til at forekomme..det er en tynd kop te,hvis alle skal ,afklares på dumme projekter,som ikke kan føre til noget alligevel...men som bare tager på ens psyke og fysik...og ikke efter akter som loven foreskriver...så det jo nemt,at få smidt folk ud af systemet,når intet,overholdes...

er der nogle her,som har et svar eller kan give mig et tip,hvor jeg skal henvende mig,eller gøre...Anetta
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 13:42   #2
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Thumbs down

hej anetta

jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et svar, men jeg vil give dig et stort for det tror jeg du trænger til lige nu,

der er måske en herinde der kan hjælpe dig.

jeg er selv i match4 og har lige været i arbejdsprøvning, min sagsbehandler sagde han ville indstille mig til FP. Men jeg har heller ingen aning om hvor lang tid der vil gå før jeg for svar. Han sagde at jeg ikke skal foretage mig noget nu, han vil kontakte mig på et tidspunkt.

fra bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 18:14   #3
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Du skal starte med at maile eller sende et brev til din kommune / sagsbehandler. (husk bevis for at du har sendt det)

I det brev udbeder du dig om akt indsigt. Du udfylder så denne her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html og vedhæfter dit brev..

Du kan i brevet nævne at du ved der ligger rapporter fra div. undersøgelser som du også gerne vil have medsendt ( aktindsigten gælder alle papire i din sag - men så har du været mere specifik).

Kommunen har så 10 dage til at sende dig deres akter om dig - hvis ikke de har gjort det - sender du et klagebrev, hvor du påklager mangel på aktindsigt ..

og mens du venter de 10 dage læser du de relevante links på siden her :

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

og her

http://www.dukh.dk/nyheder/guider-til-borgerne

Jeg kan endvidere anbefale at du køber bogen http://de9.dk/modx/index.php?id=1

den er billig og et super godt værktøj til at finde lovgivning - forklaringer osv. på den måde er du bedre rustet til at vide hvad du skal gøre - for kommuenen gør det ikke

enjoy

Lige en mere..

Også en rigtig god side, som kan fortælle dig om hvordan din sag "burde" forløbe

http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...spillereglerne

Sidst redigeret af Hejdien; 19-09-2008 kl. 01:13. Årsag: To indlæg lagt sammen til et
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 01:18   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
anetta alt det som pyt siger

Men dertil vil jeg også tilføje at som jeg forstår det er du på kontanthjælp, når du er det har du alt at vinde og intet at miste...

Der er åbenbart ikke lavet ressourceprofil på dig og din sag er ikke fulgt op..

Derfor har du muligheden for at gøre som pyt skriver og samtidig søge om førtidspension på fortliggende grundlag (§17) din sag skal jo så behandles inden for tre måneder , for at kunne gøre det skal der forligge en ressourceprofil ellers anker du afslaget og kommunen får den tilbage med besked om at gøre sit arbejde rigtigt...

Du søger ikke en pension med det formål at få det (for det sker nok næppe) men kommunen vil blive tvunget ud i at komme igang med din sag...

gør de ikke det er det at sende en klage til borgmesteren (jeg ville sende en over det hidtidige sagsbehandlings forløb han er chefen) samtidig med at jeg søgte aktindsigt og søgte en §17 så kan det være at de vågner op og finder ud af at du mener alvor og om ikke andet så kommer igang med at behandle din sag ....

de her råd kan kun bruges hvis og så frem du er på kontanthjælp.

IKKE hvis du er på sygedagpenge ... (hvad jeg ikke tror du er )
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 11:48   #5
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Så rigtig

Jeg kan se at der er andre der kender systemet

Citat:
Derfor har du muligheden for at gøre som pyt skriver og samtidig søge om førtidspension på fortliggende grundlag (§17) din sag skal jo så behandles inden for tre måneder , for at kunne gøre det skal der forligge en ressourceprofil ellers anker du afslaget og kommunen får den tilbage med besked om at gøre sit arbejde rigtigt...

Du søger ikke en pension med det formål at få det (for det sker nok næppe) men kommunen vil blive tvunget ud i at komme igang med din sag...
Alle gode råd -

Nu skal du bare i gang ...

Giv lige en tilbagemelding om status -
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kan hjælpe mig? fabrix Spørgsmål ang fleksjob 85 23-10-2014 19:21
Principafgørelse - hvem kan hjælpe.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-07-2013 18:56
Hvem kan hjælpe mig?? picasso Alt det andet 7 10-09-2011 22:53
hvem skal hjælpe mig med flexjob mcla Spørgsmål ang fleksjob 2 15-10-2010 11:54
Kan nogen hjælpe med svar på et par spørgsmål om FTP? Augusta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-09-2009 12:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension