K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 01:19   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt korrekt at man skal have lægelige papirer på at alle behandlingsmuligheder er udtømte, og at sygdommen er stationær før man tænker på fleksjob....

Nu har jeg ikke læst hele din sag igennem....men har du ikke lige fået læge papirer på at du vil kunne starte ordinært arbejde inden for de 2x52 uger....

Hvis det er tilfældet...så vil det blive svært at blive visiteret til et fleksjob....medmindre da der er sket nye ting som gør at situationen er anderledes...

Jeg ved ikke om du har andre læge papirer end de omtalte...som måske siger noget andet...

En ting du ihvertfald skal have styr på....det er din ressourceprofil...så den hele tiden er opdateret og korrekt...så den viser et billede af dig og hvad du kan....

Det er bla. ressourceprofilen som man danner baggrund for de afgørelser som man laver i din sag og giver den et forkert billede af dig....ja så får man forkerte afgørelser ud af det...

Så det er vigtigt at få rettet den til så alt i den passer i forhold til virkeligheden...

Samtidig bør du også skrive dagbog...så du hele tiden kan gå tilbage og se hvordan du havde det....specielt under en afprøvning...

Man kan evt aftale med sin jobkonsulent/sagsbehandler at man sender den feks hver 14 dag...så de kan følge med i hvordan forløbet går...

Jeg har hørt om flere der ikke vil have at man sender disse dagbøger...jeg ville sende den alligevel...

Få løbende aktindsigt så du hele tiden kan se hvad der ligger i din sag...

Personligt ville jeg gøre alt fremover skriftligt....så jeg hele tiden havde dokumentationen i orden...men det er jo en smagssag om man vil dette....kommer nok også an på om man stoler på ens sagsbehandler/jobkonsulent...

Jeg håber det kommer til at gå godt for jeres familie..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 10:48   #32
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Jeg har hele tiden haft en tro og tillid til, at jeg kunne komme tilbage på fuldt arbejde igen.
Desværre har de sidste 10 mdr. vist, at jeg stadig er rigtig langt fra dette mål.

Det er rigtigt at min Psykiater, på min foranledning lavede en status som jeg kunne eftersende til BAN. Status er kun sendt til BAN og ikke til kommunen, men de får den vel nok at se, nu der er truffet en afgørelse.

Sagen er, at jeg afventede at komme i behandling på Psyk. da kommunen afgjorde min SDP sag.

Min Psykiater havde på det tidspunkt statusrapporten blev udfærdiget, lige fået mig i behandling, og han sagde at hvis en sådan statusrapport ikke "holdt vand" - så kom man jo ikke i fængsel på det grundlag..... nærmere bestemt, at nu måtte vi få mig ind i systemet igen, og hvad der så efterfølgende måtte vise sig at komme - måtte vi tage som det kom.

At det så tog 10 mdr. inden en afgørelse, tror jeg ikke lige jeg havde drømt om.

Jeg har pt ikke overskud til at være mere på arbejde end ca. 12 t/ugentligt - og jeg er selv primus motor på at ville afsted og har selv skaffet en praktikplads! (jeg har været i praktik samme sted i 1 år nu)

Psyk. har foreslået mig, at jeg tager en pause fra min Praktik, for at komme hjem og få noget mere ro på ..... men det føler jeg ikke at jeg kan/vil har brug for. Jeg har prøvet at ligge under dynen og sige som en spegepølse, og der vil jeg helst ikke hen igen!

Jeg håber derfor på at få et fleksjob, som kan give ro på vores familiesituation - både menneskeligt og økonomisk - selv om jeg inderst inde, håber på at jeg med tiden kan blive selvforsørgende igen.

Dette har jeg forelagt både ved Psyk. og ved min fagforening. Socialrådgiveren i fagforeningen, sagde direkte til mig - at det måtte jeg ALDRIG sige højt til nogen i kommunen, for så fik jeg aldrig et fleksjob!

Jeg drømmer om at få ro til at komme mig. Ingen kan sige om det tager 1 år mere - 2 eller måske 5 år eller måske i værste fald aldrig!
Men bare det at få ro, ville gøre så meget for mig og min familie.

Afgørelsen i dens udformning

Hermed hvordan afgørelsen ser ud skriftligt.

Er spændt på, hvad det kommer til at betyde i praksis.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 09:34   #33
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Afgørelse fra BAN

Her kan I læse afgørelsen
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Afgørelse SDP_low2.pdf (441,4 Kb, 382 visninger)

Sidst redigeret af fabrix; 22-08-2012 kl. 09:39.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 22:51   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det betyder at sygedagpengene skal genoptages, indtil ny afgørelse træffes.

Det lyder som om du skal have mere tid, før der kan træffes ny afgørelse.

Måske du skulle prøve en pause, eller anden praktik, for at se om dette gav mere overskud.

Alternativ kan du jo, efter de 2x52uger regnet fra du fik frataget sygedagpengene, forlænges efter stk 4, fleks eller pension.

Men korrekt, hvis du ber om fleks nu, vil du miste sygedagpengene, da du således jo ikke opfylder betingelsen, om at komme tilbage til ordinært arbejde i 37timer.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 14:11   #35
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Unhappy Kan snart ikke mere.....

Sidst i august fik jeg endelig BAN´s afgørelse om, at det var forkert af kommunen at stoppe for udbetaling af mine SDP. Jeg har derfor været på SDP siden, samt at jeg fik SDP med tilbagevirkende kraft fra november 2011.
Forlængelsen var efter §27.stk 3 - altså 2x52 uger, hvoraf de første 52 uger så var gået.

I september fik jeg igen en svær depression og var efterfølgende indlagt i 3 uger på Psyk.
Her kom jeg på akut medicin, påbegyndt udtrapning ud af det gamle medicin og kom over på et andet præparat.
Jeg er startet op med gruppeterapi, hvor jeg går 2xgange om ugen.

Idag bliver min mand så ringet op af min sagsbehandler, som jeg forøvrigt aldrig har mødt, hun fortæller at hun vil sende en afgørelse om stop af sygedagpenge, med virkning fra d. 8/12-12.
Grundet at de ikke kan se at jeg kan nå at blive fuldt rask i løbet af de næste 26 uger!!!

Min læge har d. 10/10-12 sendt en opdatering til hende, hvor der står at hun skal indhente oplysninger fra lok. Psyk. hvor jeg er i behandling.
Så her står der intet "forkert".

Min psykiater har d. 12/10-12 sendt kommunen en statuserklæring, hvori han beskriver mig som værende i bedring, og at jeg ville kunne blive fuldt rask, og at jeg ville kunne starte arbejde i løbet af et 1/2 år, med langsom optrapning.

Så nu venter vi på hendes skriftlige afgørelse........ men det er bare så hårdt det her.... min mand blev fyret fra sit job, da han var nødt til at komme hjem da jeg blev indlagt. (han arbejde ude og var kun hjemme 2 aftner om ugen) - så pr. 1. januar er han på dagpenge ...... og hvis jeg så ikke kan få SDP.........det er sgu da forfærdeligt.... det klarer vi bare aldrig.... ved bare slet slet ikke, hvad vi nu skal gøre?
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 00:48   #36
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Kan det virkelig være rigtig.....??

Har så i dag fået brevet fra kommunen med begrundelsen for at stoppe for SDP.

Lægen henviser i hans statusattest til prognose fra Lokal Psyk. Men beskriver den "forværing" min tilstand tog i september, hvor jeg blev indlagt.

Lokal Psyk beskriver også hvad der er sket "siden sidst" og giver så prognosen:

"Hendes tilstand er bedret væsentligt igennem de sidste uger.
Prognosen er derfor på sigt rigtig god, og vi skønner at hun om ca. 1/2 år (skrevet 10/10/12) Vil kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked på normale vilkår. Patienten bør dog til den tid starte langsomt op."

Høringsbrev - kort

På baggrund af nye oplysninger i din SDP sag, kan SDP ikke forlænges. Dette skyldes statusattest fra egen læge samt statusattest fra Lok. Psyk.

Udover de nævnte status er der lægeskøn fra lægekonsulenten.

"Vurdering
Funktionsevnen har gennem forløbet været betydeligt påvirket af den helbredsmæssige tilstand, men i henhold til de seneste indkomne oplysninger er tilstandene under bedring. Ifølge behandelende psykiater i en sådan grad, at pt. Efter iværksat og intensiveret behandling vil kunne genoptage beskæftigelse om ca. 1/2 år.
Sagen er velbeskyttede og der er overenstemmelse med de lægelige oplysninger fra psykiatrien og egen læge.
Der kan ikke peges på yderligere behandlingsmuligheder udover de allerede iværksatte og forventningen bliver raskmelding. Dog må der tilrådes gradvis iværksættelse af arbejdsmarkedrettet aktivitet. "

Der vurderes derfor at jeg ikke vil kunne nå at blive rask inden udløb af min forlængelse. Dvs at der er ikke nok tid fra april til december 2013!!
Begrundelsen er derfor at tidsperspektivet ikke kan holdes, derfor bliver SDP stoppet pr. 12/12/12

Enten har hun taget fejl af min forlængelse løber til 2013...... Eller kan man bare skønne og vurdere sådan, og dermed sende mig og min familie ud på total overlevelse endnu engang?

Vil gerne høre jeres mening....
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 08:31   #37
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det må de ikke... PUNKTUM

Der står klart i principafgørelse nr. 216-09 at der er masser af tid, at du har været indlagt i en kortere periode ændrer som sådan ikke noget, da der var rigelig tid at tage af i den anden ende...

Derudover siger principafgørelse d-10-04 af den tid du har været indlagt skal trækkes fra tiden du har været på sygedagpenge, da man som sådan stadig forventer at du med tiden kan komme tilbage til arbejdsmarkedet i et eller andet omfang
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 14:57   #38
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Partshøring

Tusind tak for dit indlæg, Ricky - har brugt en del af det du nævnte i partshøringen. Skulle det komme dertil, hvor det bliver til en klage, er det godt at have principafgørelser i baghånden.

Vi har fået hjælp fra fagforeningen, til at få skrevet vores svar vedr. partshøringen.... det lyder sådan:

Vi har modtaget kommunens brev af 28. november om påtænkt stop af sygedagpengene samt kopi af den ajourførte Arbejdsevnevurderingsjournal og vil gerne fremkomme med følgende kommentarer:

"Arbejdsevnevurderingsjournalen er meget mangelfuld.
Vi finder at det er et ufuldstændigt grundlag som kommunen nu vil træffe en afgørelse på, at man bygger afgørelsen på de gamle oplysninger med en intetsigende statusattest fra egen læge, en statusattest fra Regionspsykiatrien og et lægeskøn og ikke søger sagen bedre belyst.

Siden kommunens forkerte afgørelse i november 11 har xxxxx frem til sin indlæggelse fastholdt sin arbejdsafprøvning/praktik, men dette forløb er ikke belyst overhovedet.
Heller ikke problemerne i det sociale og xxxxx suicidiale forsøg mv. i september har kommunens valgt at belyse nærmere f.eks. ved at holde en eller flere samtaler med xxxxx.

Kommunen blev af Beskæftigelsesankenævnet pålagt at forlænge sygedagpengeudbetalingen efter sygedagpengelovens § 27 nr. 3 med op mod 2 gange 52 uger fra den generelle varighed d. 30-11-2011.
Dvs. at sygedagpengene er forlænget – længst til d. 30-11-2013.
Hertil skal dog lægges perioder med hospitalsindlæggelse dvs. perioden
d. 3. – 17.9.12. hvorfor xxxx´s sygedagpenge ikke kan forlænges længere end til længst d. 31-12-2013 efter denne paragraf.

Regionspsykiatrien er fortsat af den overbevisning at xxxxx har en god prognose med en forventet/påregnelig genoptagelse af arbejde på ordinære vilkår.
Det vurderes om ½ år fra d. 9-10-12 men med en langsom opstart.
Det ses ikke af erklæringen om den langsomme opstart kan være før eller først vil være til april 13, men uanset dette spørgsmål (som Jobcentret kunne søge bedre belyst?) så vil perioden frem til og med december 2013 da være rigeligt til en fuld genindtræden på arbejdsmarkedet.

Vi finder på den baggrund kommunens vurdering af det urealistiske, i den oprindelige plan, for fuldstændig udokumenteret og forventer at kommunen vil fortsætte sygedagpengeudbetalingen i overensstemmelse med den oprindelige plan, som vi – uanset et mindre tilbageskridt – fortsat mener er dækkende."


Den 6. december har min mand fået gennemtrumfet et møde med sagsbehandler, vedrørende min sag. Vi har sendt hende vores svar pr. mail i dag, så har hun har god tid, til at tænke sagen igennem, inden mødet.

Jeg har fået af vide, at det vil være en god idé at tage med til mødet, istedet for kun at sende min mand, som oprindeligt planlagt.
Så jeg må tage mig sammen, så meget som jeg kan, og mødes med hende!
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 16:45   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej fabrix,

Hvor er det godt at du/I har fået konstruktiv hjælp af fagforeningen, jeg håber at I kan få en repræsentant derfra med på mødet d. 6 ?

Det ville være det optimale at have en rep. fra ff med da sagsbehandleren, ikke fordi han/hun ikke vil hjælpe, men fordi sdp. loven er mega snæver og man derfor skal være godt fagligt beskåret i denne for at komme igennem et sådan møde med gevinst.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 17:24   #40
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Super skriv med hjælp fra fagforeningen! Der er bare lige i øjet, håber for dig at det vil gå igennem, så julen kan blive en god jul
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse - hvem kan hjælpe.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-07-2013 18:56
Hvem kan hjælpe mig?? picasso Alt det andet 7 10-09-2011 22:53
hvem skal hjælpe mig med flexjob mcla Spørgsmål ang fleksjob 2 15-10-2010 11:54
Hvem kan hjælpe med at tyde diagnose? Cat 72 Alt det andet 18 26-09-2008 12:15
hvem kan hjælpe mig med et svar...læs... anetta Dit og Dat 4 22-09-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension