K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2015, 13:32   #21
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej Masaku

Kommunen har tidligere haft dig afprøvet i praktik. Der blev dine skånebehov ikke opfyldt som jeg har forstået det og du blev ikke yderligere afprøvet fordi de mente ikke at kunne finde en virksomhed som opfyldte dine skånebehov. Derefter fik du økonomisk hjælp til at drive egen virksomhed. Er det korrekt forstået?

Nu skal du så afprøves på ny. Dine skånebehov skal jo opfyldes for at din arbejdsevne kan måles. Så det bliver interessant om den eksterne aktør kan hjælpe med at finde et passende sted som ikke tidligere viste sig muligt. Skriv gerne om I sammen finder et egnet sted.

Ellers vil det da være aktuelt at du kom i praktik der hvor du med sikkerhed ved dine skånebehov opfyldes, sådan så din arbejdsevne bliver målt med henblik på at komme ud på arbejdsmarkedet i et relevant arbejde.

Hvor mange timer kunne du arbejde i egen virksomhed hvis der var nok arbejde at lave?

Hvor kommer de 22 timer fra som du nævner, i forhold til at du indledningsvis skriver at du tidligere er vurderet til at kunne arbejde 12 timer?
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 15:08   #22
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej Masaku

Kommunen har tidligere haft dig afprøvet i praktik. Der blev dine skånebehov ikke opfyldt som jeg har forstået det og du blev ikke yderligere afprøvet fordi de mente ikke at kunne finde en virksomhed som opfyldte dine skånebehov. Derefter fik du økonomisk hjælp til at drive egen virksomhed. Er det korrekt forstået?
Ja det er helt korrekt

Nu skal du så afprøves på ny. Dine skånebehov skal jo opfyldes for at din arbejdsevne kan måles. Så det bliver interessant om den eksterne aktør kan hjælpe med at finde et passende sted som ikke tidligere viste sig muligt. Skriv gerne om I sammen finder et egnet sted.
Skal jeg nok gøre. I første omgang er det en snak med ekstern aktør i næste uge. Jeg har dog skrevet til kommunen, at jeg ønsker - på skrift - en beskrivelse af hvad det konkrete formål med arbejdsprøvningen er og hvad der ønskes belyst - når man tænker på at de tidligere har konkluderet at jeg ikke selvforsørgende i ordinær beksæftigelse. Har en advokat på sagen ift en erstatningssag - og han har anbefalet at jeg får dette på skrift

Ellers vil det da være aktuelt at du kom i praktik der hvor du med sikkerhed ved dine skånebehov opfyldes, sådan så din arbejdsevne bliver målt med henblik på at komme ud på arbejdsmarkedet i et relevant arbejde.
Ja enig - men tænker at jeg skal vente med at nævne dette som en mulighed til det er undersøgt om der er en anden virksomhed jeg kan arbejdsprøves i. Og kommunen ønsker jo en bred vurdering...


Hvor mange timer kunne du arbejde i egen virksomhed hvis der var nok arbejde at lave?
Det er ikke et spørgsmål om der har været nok at lave. Jeg har ikke kunne komme nok op i timer til at det giver mening. Jeg har arbejdet et sted i mellem 8-12 timer de seneste 2 år. Og med en den timeløn jeg har kunne fakturere er det ikke nok.

Hvor kommer de 22 timer fra som du nævner, i forhold til at du indledningsvis skriver at du tidligere er vurderet til at kunne arbejde 12 timer?
Har bare læst at man skal kunne arbejde min 22 timer før man er selvforsørgende?.

Sidst redigeret af Masaku; 19-11-2015 kl. 15:10.
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 19:49   #23
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Masaku Se meddelelser
Har bare læst at man skal kunne arbejde min 22 timer før man er selvforsørgende?.
Hej Masaku, hvor har du læst at 22 timer er grænsen imellem fleksjob og det at være selvforsørgende?

Visse kommuner og Ankestyrelsen opererer med en grænse på 18-1/2 time, men det står der ikke noget om i nogen lovgivning og Ankestyrelsen har senest i en principafgørelse måtte trække det statement tilbage.

Fortsat opererer de dog stadig med denne "skjulte dagsorden" med grænsen omkring de 18 timer. Så mit råd til dig så længe der ikke er noget præcist lovmateriale på hvor grænsen er i forhold til effektiv arbejdstid og fleksjob, at du ikke påviser at kunne arbejde mere end 12-16 timer effektivt. Som du jo heller ikke har været oppe over som selvstændig de sidste 2 år.

Det burde ikke være nødvendigt at skulle styre udenom 18+ effektive arbejdstimer. Men lige nu fylder sagsbehandlere og værst af alt Ankestyrelsen folk med vås, så snart der er en arbejdsevne som kan antydes til at være omkring de 18 timer ugentligt. Det på trods af at der ER folk som rent faktisk arbejder i fleksjob med effektive arbejdetimer både 20 og 25 timer ugenligt, måske for nogens vedkommende også mere.

De (kommunen/rehab) har en gang konkluderet at du ikke kan blive selvforsørgende i ordinær beksæftigelse. Men tro mig kommunen kan have for øje at påvise at du nu kan blive selvforsørgende. Der er ikke altid logik i tidligere vurderinger og nuværende metoder.

Men jeg håber da at du kommer let igennem en praktik eller to, for at opnå ny dokumentation på at din arbejdsevne skønnes til at være varigt og væsentligt nedsat i ethvert erhverv, sådan så du vigtigst af alt kan bidrage på arbejdsmarkedet. Kunne du gøre det 8-12 timer som selvstændigt med supplerende økonomisk hjælp, er det da kun en triumf for arbejdsmarkedet at du kan bidrage med det samme i et ansættelsesforhold. Held og lykke.

Sidst redigeret af Mikey; 19-11-2015 kl. 23:38.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 16:08   #24
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej Masaku, hvor har du læst at 22 timer er grænsen imellem fleksjob og det at være selvforsørgende?
Mener faktisk jeg læste det herinde på K10 - men bliver lidt i tvivl. Kan ihvertfal ikke finde det

Visse kommuner og Ankestyrelsen opererer med en grænse på 18-1/2 time, men det står der ikke noget om i nogen lovgivning og Ankestyrelsen har senest i en principafgørelse måtte trække det statement tilbage.

Fortsat opererer de dog stadig med denne "skjulte dagsorden" med grænsen omkring de 18 timer. Så mit råd til dig så længe der ikke er noget præcist lovmateriale på hvor grænsen er i forhold til effektiv arbejdstid og fleksjob, at du ikke påviser at kunne arbejde mere end 12-16 timer effektivt. Som du jo heller ikke har været oppe over som selvstændig de sidste 2 år.
Nu ser vi hvor mange timer jeg kan komme op på.... NÅR ekstern aktør har fundet et sted, der tilgodeser mine skånebehov

Det burde ikke være nødvendigt at skulle styre udenom 18+ effektive arbejdstimer. Men lige nu fylder sagsbehandlere og værst af alt Ankestyrelsen folk med vås, så snart der er en arbejdsevne som kan antydes til at være omkring de 18 timer ugentligt. Det på trods af at der ER folk som rent faktisk arbejder i fleksjob med effektive arbejdetimer både 20 og 25 timer ugenligt, måske for nogens vedkommende også mere.

De (kommunen/rehab) har en gang konkluderet at du ikke kan blive selvforsørgende i ordinær beksæftigelse. Men tro mig kommunen kan have for øje at påvise at du nu kan blive selvforsørgende. Der er ikke altid logik i tidligere vurderinger og nuværende metoder.

Men jeg håber da at du kommer let igennem en praktik eller to, for at opnå ny dokumentation på at din arbejdsevne skønnes til at være varigt og væsentligt nedsat i ethvert erhverv, sådan så du vigtigst af alt kan bidrage på arbejdsmarkedet. Kunne du gøre det 8-12 timer som selvstændigt med supplerende økonomisk hjælp, er det da kun en triumf for arbejdsmarkedet at du kan bidrage med det samme i et ansættelsesforhold. Held og lykke.
TAK! Og ja jeg kan fungere i mit nuværende erhverv og den viden er god at have i baghånden
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 20:45   #25
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Masaku Se meddelelser
Har bare læst at man skal kunne arbejde min 22 timer før man er selvforsørgende?.
Du kan læse principafgørelse N-11-06 som fortsat er den gældende i nedenstående link:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

Jeg ved ikke hvor de 22 timer er sneget sig ind, men historien omkring at helbredet skal være nedsat med mindst det halve stammer fra nedenstående principafgørelse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Dog er principafgørelsen trukket tilbage og som du kan se nederst i note 1 henvises til principafgørelse N-11-06 som igen er den gældende.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 12:41   #26
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Du kan læse principafgørelse N-11-06 som fortsat er den gældende i nedenstående link:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

Jeg ved ikke hvor de 22 timer er sneget sig ind, men historien omkring at helbredet skal være nedsat med mindst det halve stammer fra nedenstående principafgørelse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Dog er principafgørelsen trukket tilbage og som du kan se nederst i note 1 henvises til principafgørelse N-11-06 som igen er den gældende.
Men som det fremgår nederst i N-11-06 fandt Ankestyrelsen vedkommende i principafgørelsen berettiget til fleksjob fordi de konkluderer:

Ud fra en samlet vurdering kunne arbejdsevnen derfor anses for nedsat med halvdelen.

Altså opererer Ankestyrelsen fortsat med at grænsen mellem fleksjob og ordinær beskæftigelse er 18 1/2 times effektiv arbejdstid, som er li med halvdelen af 37 timer.

Kommunen kan godt have en skjul agenda med at ville påvise at Masaku kan komme op på over de 18 1/2 time, også selvom hun ikke kunne klare det på hjemmefronten i tilskudsbeskæftigelse. Derfor puttede jeg denne oplysning om at arbejdsevnen ikke må overstige halvdelen, altså 18 1/2 time, som en påminder eller forvarsel.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 12:14   #27
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Ja så lykkes det alligevel. I går modtog jeg så officielt brev fra Jobcenter med en fleksjob bevilling. Efter megen skriveri og argumentation over de seneste 5 mdr. med kommunens skiftende sagsbehandlere endte det så alligevel godt.

Det kan betale sig at kæmpe og blive ved med at argumentere! Kommunen erkendte (efter dialog med deres egen jurist), at yderligere arbejdsprøvning var unødvendigt ligesom lægeudtalelsen fra Klinisk Funktion (som sagde præcis det samme som tidligere speciellæge erklæringer) ikke var til at komme udenom.

Held og lykke til alle derud der kæmper en kamp!
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 19:21   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dejligt at se at det lykkes for dig og kommunen kom til fornuft..

Håber du finder det fleksjob du ønsker dig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension