K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 23:26   #31
dunlet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
dunlet er ny på vejen
Tusind tak for din omsorg det varmer Ja det er utroligt at der er sådan en forskel vi bor jo i det samme land. Men os vil de ikke hjælpe på trods af at vi har arbejdet og betalt til statskassen. Da min mand blev blind nåede han lige at have 20 år jubilæum. Jeg kan ikke få flere hjælpemidler. Vi har selv købt elavations seng men jeg har stadig brug for noget for at kan komme ned og op i den det vil de heller ikke hjælpe os med jeg har ikke sovet i min seng i over et år. Nogen gange når jeg kigger på vores liv tænker jeg at det må være et mareridt og at jeg snart vågner, men nej. Jeg har også tænkt på at det måske ville blive bedre hvis vi blev skilt men igen er det de små det går ud over. Jeg har kontaktet kommunen mange gange men de vil ikke hjælpe. Jeg har sågar skrevet til vores borgmester for at spørge ham om det er sådan man behandler sine handicappet og jeg fik et meget fint brev tilbage at det var det. Jeg syntes det er svært at se sig ud af.
dunlet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 10:55   #32
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
er det sagsbehandler eller ergoterapeut i visitationen du har kontaktet?
Jeg døjer med en ødelagt ryg efter en arbejdsskade. Jeg spurgte i første omgang min sagsbehandler omkring hjælp til fysioterapi og genoptræning. Det var der ikke noget der hed.
Så kontaktede jeg visitationen og fik en ergoterapeut ud. Jeg havde et ønske om et hæve-sænkebord som spisebord, så jeg kan stå der og arbejde, da køkkenbordet er lavt.
Det afviste hun hurtigt. Jeg fik istedet bevilliget en ombygning af mit køkken...Opvaskemaskinen op i højde og et hæve-sænkebord med vask i. Plus en ståstøttestol. En drejeskive til sædet i min bil. Når vi før anden bil, har jeg fået at vide at det vil være en "formsag" at få et drejesæde bevilliget til den. Og så fik jeg 3 mdr ved fys til træning, desværre ingen behandling/massage som egentlig er det jeg har mest brug for... men jeg klager ikke på det punkt:-)
Kun over at jeg nu i et år ingen indtægt har haft.....:/
Håber virkelig at de får øjnene op for at I mangler hjælp både for jeres skyld, men også for børnenes....god ide at inddrage sundhedsplejerske hvis ikke I har gjort det allerede...
Et kæmpe kram til dig og din familie...:-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 12:39   #33
dunlet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
dunlet er ny på vejen
Tusind tak for din omsorg. Det er visititationen vi har haft ude. Men hun mener at min mand kan fordi han ikke fejler noget fysisk. Hun sagde ordret at når børnene er i instution om dagen så har han tid til at kravle rundt og finde skidtet. Og så har hun sagt at hans blinde konsulent bare må komme igang med at lære ham at lave mad. Det vil hun også er hun er også igang men som hun siger det tager lang tid for han kan jo ikke se noget så først skal han lære at begå sig og så kan man først putte ting på. Vi har anket og anket og vi møder kun modstand. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal.
dunlet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 12:54   #34
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af dunlet Se meddelelser
Hej allesammen. Dejligt med sådan en side hvor vi kan hjælpe hinanden. Jeg blev pensionist for to år siden, jeg er total slidt ned, og har mange smerter og dårlig til at komme rundt og har brug for mange hjælpe midler. Det var svært at få min pension og jeg gik et helt år uden løn inden jeg fik den hvilket gjorde at vores økonomi blev meget dårlig. Så ville skæbnen at i marts sidste år blev min mand så blind, og han er derfor også blevet pensionist. Vi har to små børn på 5 og 6 år. Nu har han så fået en forsikring som hans arbejde har tegnet, hvor han får 5000 kr hver måned indtil han bliver 60 år. Men problemet er at de penge skal han betale skat af, så er der 2500 kr tilbage, men vi bliver straffet. De har taget boligsikring, Tilskud til børnepasning fra os og den personlige hjælp vi havde omkring børnene. Det mener de at vi kan betale med de penge. Problemet er bare at de rækker jo overhovedet ikke, vi har regnet ud at det koster os 800 kr i måneden af modtage de penge. Vi har så hørt forsikring om de kan udbetales allesammen men det vil de ikke, er der nogen der kender loven, og kan man gøre noget. hilsen karina
Kunne man ikke bede det forsikringselskab om ikke at udbetale, men indbetale beløbet på en privattegnet kapitalpension ??
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 12:54   #35
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
nej kan godt se at det lyder håbløst.....Ved ikke hvor I ellers vil kunne henvende jer...Det er bare ikke i orden, at behandle syge mennesker på den måde...!!!
Måske pressen skulle have et lille tip??

Håber andre har gode ideer til hvad der kan hjælpe jeres familie.
Heidi
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:27   #36
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis de fratager jer mere hjælp end i har ud af de 5000kr når skatten er truget ,vil jeg foreslå at i søger igen det som pengene ikke rækker til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:31   #37
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Ja jeg ved jeg er sluppet heldigt fra det.

En skilsmisse må ikke komme på tale for jer, ikke engang overvejes, medgang og modgang skal tages alvorligt.
Det er rigtigt Keld! - men kan ikke undsige fra, at tankerne indimellem er der, bare for at få det til at hænge lidt bedre sammen økonomisk...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 00:18   #38
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
I bør jo heller ikke frasige jer din mands TAE udbetaling. Selvom den lige i øjeblikket virker til at være en hæmsko og give underskud, skulle den jo gerne hen af vejen give jer overskud.
Jeres gæld fra den tid hvor i ikke kunne betale for børnepasning skulle jo gerne blive betalt ud igen, især hvis de tager jeres børnefamilieydelse til dækning. Børnene er jo ikke så store endnu, men om nogle år skal de jo ikke længere i daginstitution så den udgift også er væk igen.
Hjælpemidler skal du have en ergoterapeut fra kommunen ud og vurdere hvad i har brug for. Nødvendig hjælpemidler skal du ikke selv betale og afhænger ikke af økonomi.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gamle i er, men hvis TAE udbetales til din mand er 60 skulle jeg mene at den på den lange bane er en god udbetaling, trods det at det ikke lige nu virker sådan.

PS undrer mig dog lidt hvorfor den kun bliver udbetalt til 60 år, jeg har lige fået tildelt TAE trods det at jeg ikke er FP men tildelt fleks og den går til jeg er 67
Da jeg tegnede min kunne jeg vælge mellem 60 og 65 år...valgte så 65 da jeg ikke regnede med at skulle gøre brug af den.....hvilket jeg så idag kan være glad for at jeg fejlvurderede. Men ja det er ikke sjovt at skulle betale gøld til det offentlige da de bare kan trække i mit tilfælde 38% oven i skatteprocenten, fandt ud af jeg skyldte børnebidrag pludselig, fordi jeg ikke havde kigget på e-boks.dk i lang tid og ikke havde tænkt over dette tilfælde da jeg i min pensionssag havde krydset af i felet at jeg villle modtage alt fra kommunen i e-boks.dk
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan hjælpe mig? Betulle Spørgsmål ang fleksjob 3 05-03-2012 20:38
kan nogen hjælpe ? jsm77 Alt det andet 2 10-11-2011 20:54
kan nogen mon hjælpe she Spørgsmål ang fleksjob 18 15-08-2010 13:17
Er der nogen der vil hjælpe mig frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-05-2009 10:15
nogen der kan hjælpe aladdin Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2008 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension