K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2011, 19:48   #1
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Lightbulb Sygedagpenge stop, men??

Hej alle her på K10.

Håber en, eller flere her inde kan hjælpe mig lidt med mit problem?

Jeg har siden 2009 gået sygemeldt, pga. karpaltunnel syndrom i både højre og venstre hånd.
Har jeg haft siden 2005, blev først tjekket for det i dec 2009.
Kunne simpelthen ikke klare smerten længere, og fik ikke noget søvn.

Jeg har arbejdet i fiskeindustrien, i Hanstholm fra 2003-2006 og ellers på skole som lager operatør, og fiskeindustri igen, da jeg ikke kunne finde en læreplads.

Men d. 18 dec. 2009 blev jeg sygmeldt, og blev opereret i højre håndled 1. feb 2010.
Gik sygemeldt indtil d. 27/6-2010, da min sagsbehandler ville smide mig på kontanthjælp, og mente jeg var frisk nok til at starte på job igen!?

Startede så i job dagen efter, da jeg er god i mit fag indenfor lager/fisk. Kræver jo ikke så meget, udover en god fysisk form.

Startede i fiskeindustrien igen, da jeg gerne vil tjene mine egne penge. Og slet ikke kan leve på en kontanthjælp, med de udgifter vi har.
Allerede efter 5-7 dage efter arbejds start, startede symptomerne igen i begge hænder.
Bider dog tænderne sammen og vil se om jeg ikke godt kan klare at have et fuldtids job...

Meeen, d. 29/9-2010 falder jeg af sadlen igen, da jeg har så ondt i både min højre og venstre hånd.
Har karpaltunnel syndrom i venstre hånd også, men må ikke blive opereret, da det ikke er gået efter hensigten på højre hånd. (nærmere forklaring kommer)

Har så siden d. 29/9-2010 gået sygemeldt. Min sagsbehandler har egentlig været sød, og først d. 3/1-2011 skal jeg starte i CAB. Hvor jeg skulle få lidt træning fra fys, og lave noget små tings arbejde. (dum i job som jeg kalder det)

Grunden til jeg kalder det dum job, er fordi jeg ikke synes jeg får noget ud af, at sidde og putte små gummi dutter, i små poser. Jeg har brug for at komme ud og prøve mig selv af, hvad jeg kan og ikke kan?
Men det har min sagsbehandler afslået gang på gang.
Også virksomheds praktik, som har været mit højeste ønske.

Var d. 10/11-2010 på arbejds medicinsk klinik. Hvor jeg blev undersøgt i hoved og røv. Og her slog lægen fast, som undersøgte mig. At der INGEN tvivl var om at mit tidligere arbejde, har forsaget mine symptomer i håndledene.
Og at det måske også har gjort det værre end hvad godt er?
Men han anmeldte det til arbejds skadestyrelsen d. 10/11-2010 som erhvervssygdom.

Men overlægen skriver dette i min journal:

Gennemlæst journal. Usikker diagnose kort relevant eksponering. Andre
årsagsfaktorer bør overvejes og evt. udredes.

Hvad det har af betydning, ved jeg faktisk ikke?
Men sagen er ikke afgjort endnu, er stadig under behandling.

Men nu kommer jeg til det, der er grunden til jeg er sygemeldt.
Det er fordi jeg har fået nogle følger, af operationen i højre hånd.

Er blevet en smule stiv i håndledet, samt øm.
Gøre ondt ved f.eks. at skrue et låg af.
Hånden kan stadig sove ved belastning.
Min højre skulder bliver hurtig træt af hurtige bevægelser f.eks.
Ja osv, osv.

Og her i mandags d. 31/1-2011 var jeg så til en samtale, ved min sagsbehandler. Sammen med 3F. Og nøøøj hvor blev jeg skuffet.
Min sagsbehandler fra 3F, holdte sådan set med min sagsbehandler på jobcentret. Og her sad jeg så alene. Hende fra 3F mente, at kommunen jo selvfølgelig over holdte lovgivningen. Men hvordan kan hun vide det?

Men han startede med at sige:

Jeg vil smide dig af sygedagpenge fra i dag, da jeg og kommune lægen mener du er rask nok til at få dig et job. Og der findes mange ufaglærte job hvor der ikke er tunge løft osv.

Nå, svarede jeg. Jamen hvad skal jeg så nu?

Min sagsbehandler fra jobcenteret: Jamen du skal gå ned og søge om kontanthjælp, da de kan hjælpe dig meget mere end vi kan. De kan f.eks. sende dig ud i virksomheds praktik.

Og her svarede jeg så: det vil jeg ikke finde mig i. Jeg vil gerne klage med det samme.

Det har jeg så fået lov til, og mere ved jeg ikke. Han sagde han ville sende papirerne omkring sygedagpenge stoppet. Men har ikke modtaget noget endnu.

Har også søgt om aktindsigt igår d. 1/2-2011.

Skal også siges, at jeg både der fra hvor jeg blev opereret (Aleris privat hospitaler i Ålborg) og arbejds medicinsk klinik i Ålborg. Fået af vide jeg skal om skoles på revalidering. Men ved jeg ikke om jeg kan, når jeg ikke i forvejen har en uddannelse? Men har slet ikke søgt endnu (er ved det) men min sagsbehandler har sagt flere gange, at det er jeg ikke berettiget til. Også selv om han ikke har fået en ansøgning.

Ved godt min tekst er lang. Men er så mega forvirret. Hvad skal jeg gøre?? Nogle der har nogle forslag eller § de kan henvise til?

Skal også lige siges til sidste, at der blev lavet en ny ressourceprofil d. 30/11. Men jeg udfyldte den i word, da han skulle en masse i starten af dec. Og så skulle jeg sende word dokumentet via mail. Og så ville han indsætte det i min ressourceprofil. Men har ikke selv set den endnu, selv om jeg har spurgt. Og har heller ikke underskrevet den.
Og han har så vidt jeg ved ikke indhentet oplysningen selv, fra hospitaler osv. kun fået kopier af det jeg er kommet med.

Men skal jeg ikke klage over dette her? Og søge om revalidering, og klage over det hvis jeg får afslag?

Sidst redigeret af Skolekridt; 02-02-2011 kl. 22:47.
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension