K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2009, 22:10   #1
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hjælp!!! Hvad sker dog nu i systemet?

Har brug for hjælp fra jer!

Jeg blev indkald af en anden aktør til psykolog samtale: ”Samtalen har til formål at vurdere dit psykiske helbred” - skriver de i indkaldelsen.

Forstår ikke hvorfor skal psykologen gøre det, når jeg er siden 2005 er diagnoseret og under behandling hos psykiater.

Psykiater kender mig de mange år - det gør psykologen ikke.

Psykiater er en læge - psykologen er ikke.

Kan det være rigtigt at psykologen skal kontrolere eller vurdere psykiaters diagnose

Skal man virklig sige ja til det?

Skal jeg fortælle hele min psykisksygdoms forløb til en person som jeg ikke kende og har ikke den tillid til, som jeg har til min psykiater?

Jeg er meget nervøs allerede nu og bryder mig ikke om det . Eller skal jeg kontakte min psykiater?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 22:14   #2
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg synes du skal kontakte din psykiater om hvordan og hvorledes også håbe på de kan hjælpe dig, for det lyder da mig mærkeligt at når du er i behandling osv hos en psykiater hvorfor du så skal til psykolog.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 22:26   #3
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Nille60

Det er nemligt det jeg kan ikke forstå , hvorfor er det en psykolog der skal vurdere min psykisk helbred.
Betyder speciellæge diagnose ingenting mere?
Måske skal man først til embedsmand for at blive diagnoseret, så bagefter lægen kan behandle
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 22:31   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er det kommunen der har indkaldt dig ?

Du kunne evt rette henvendelse til dem og spørge dem hvorfor du skal til en psykolog når du går ved en psykiater...

Det er jo ikke altid de spiller på samme streng på kommunen...så måske du kan få det ændret så du kan komme til egen psykiater...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 22:56   #5
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Webmester

nej indkaldelse kom fra en sted, hvor jeg blev henvist af jobcenter til afklaringsforløb.

Indkaldelsen kom fra en projektleder.

Jeg fik før mail fra min sagsbehandler fra jobcenter, at jeg skal fra uge 44 deltage i en projekt "En ny vej frem".
H*n skriver intet om psykisk helbred vurdering af psykolog .

2 uger siden, har jeg afslutet i en 10 ugers afklaringsforløb, hvor de ha´ vurderet at jeg kan ikke vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

Mange tak til dig og Nille60 for jeres svar.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 19:56   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis/når du skal til den psykologsamtale, kan du jo optage samtalen på f.eks. en mp3'er.
Så kan du bagefter bevise, hvis der er noget der har været "helt hen i vejret".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 11:41   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
forvired, det lyder lidt som om det er en psykologisk test du er blevet indkaldt til. Den kan laves både af en psykolog og af en psykiater.

Men som de andre skriver, kontakt den der har sendt dig indkaldelsen og få en helt klar forklaring på HVAD det er du skal og HVAD den skal bruges til. Og forklar vedkommende hvorfor du har behov for at få det at vide. Det er reelt nok og det skal de altså tage hensyn til.

Mine øjne skal der altså være et formål med at du nu skal vurderes af en psykolog. Står der noget om det i brevet.. altså udover at vurdere dit psykiske helbred?

Kan godt forstå du er forvirret over pludselig skal til en vildt fremmed psykolog når du går i behandling hos en psykiater.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 23:37   #8
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Tak for svar Trold og hla72,

jeg har fået at vide at psykologen skal vurdere kun hvad de der "kører" projektet kan tilbyde mig under den 8 ugers kursus.
Skal til samtalen i morgen og vil tage mp3 med.
Skriver bagefter hvad det var for noget samtale.

forvired
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 23:54   #9
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Forvired, rigtig meget held og lykke med samtalen i morgen. Er spændt på at høre hvad du melder tilbage.

Masser af
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 00:19   #10
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Tak hla72

hvis det tage ca. 3 timer, som jeg kan læse her på k10 - så har h*n store chance at høre hvordan jeg snokker .
Jeg er så bedøvet med morfinlindende medicin og antidepresiva, at jeg pludselig kan falde i sovn. Især hvis samtalen skal være 3 timer. Det er jeg helt sikkert - det kan blive til en cirkus.
Sidste gang min psykiater har sendt mig hjem fra konsultation, fordi jeg var ligesom "beruset".

Mange til dig hla72
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der nu..ftp hjælp. freezeamar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 19-06-2013 01:15
Interview - hjælp os med at forbedre systemet madsringblom Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-04-2013 15:54
Helt ny i systemet, hvad sker der nu? macoy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 17-11-2012 01:32
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
Mor jordet af systemet HJÆLP Kims Din historie 20 10-05-2009 01:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension