K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2009, 12:17   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
indhentning af læge oplysninger kommunen

hejsa skal lige høre jer om hvordan det er, når kommunen ber om at få journal fra læge, psykolog osv om det ikke godt nok kan passe at de selv skal indhente de oplysninger, for har kontankte min læge da jeg fik besked på at det skulle jeg af min sagsbehandler da de skal bruge disse til indstilling til flex og fik at vide af min læge at de skulle skulle indhente dem eller give mig en udskrift med at de skulle bruge de oplysninger. Mener ikke man selv skal hente nogle oplysninger til kommunen da det er dem som skal bruge dem, så må de jo selv indhente dem eller hvordan hænger det sammen ???
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 12:24   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo det er kommunen der skal indhente de oplysninger...

De kan dog sende en besked til din læge ang dette og så sige til dig at du skal gå op og bestille en tid...alt efter hvilke oplysninger de skal have...

De ved jo at der er lang ventetid hos nogle læger...så derfor kan de godt bede en om at bestille tiden før de selv har sendt anmodningen om attesten til lægen...

Nogle af de attester de skal bruge...der skal man selv op til lægen og have fortaget en undersøgelse...ved andre er det ikke nødvendigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 12:48   #3
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa oki det er fordi jeg har lige været på sygehuset for 14 dage og fået konstateret kronisk tarm betændelse også sagde sagsbehandler at jeg selv skulle kontakte min læge og få de papir med til vores næste møde men mener bare at de selv skal indhente de oplysninger også som min læge jo sagde til mig.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 12:56   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kommunen har selv indhentet alle oplysninger i min sag. også fra egen læge.
ellers skal man jo bestille tid hos sin egen læge, spild af tid.
troede faktisk ikke selv man skulle hente oplysninger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 13:08   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal man heller ikke...

Nille...de kan ikke forlange at du selv skal gå op og få de papirer med...

Det er dem kommunen der skal indhente dem...

Når det er sagt...så vil det måske gøre ens sag lidt hurtigere hvis man gjorde det alligevel...men det kommer jo også an på din læge om hun/han vil udlevere det uden at du søger aktindsigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 13:34   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
fik bare at vide af min læge at hvis de ville have de papir måtte de selv bede om dem, han kan godt give mig mine papir selv men sagde at det var kommunes pligt og ikke min.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 13:46   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er også helt korrekt hvad din læge siger...

Så må du selv beslutte om du vil have at det hele skal hurtigere ved at du selv får dem og går op med dem eller om du vil vente i den tid det tager kommunen indhente dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 13:52   #8
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
synes så at kommunen skal indhente dem for selv om jeg gør det er tiden den samme desværre ang behandling af sag i mit tilfælde ved ikke med andre jo.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 15:00   #9
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
jeg har gjort det at jeg fik skrevet på et stk. papir at:

Hermed giver jeg min samtykke at jobcentret indhenter alle de nødvendige lægelige oplysninger for og behandle min sag.

mvh
....

Derefter fik min mand afleveret det i jobcentrets reception mod en kopi og kvittering for modtagelse af brevet.
Situation er den at nogle speciallæger og praktiserende læger skal have betaling for udarbejdelse af speciallæge-erklæringer, status-erklæringer og når jobcentret skal bruge disse udtalelser skal de også betale for dem og ikke dig.
Det jeg ikke er så sikker på er om de kan få hele din journal, mener at det er kun udtalelser om nuværende status? Håber der er andre som kan svare på dette:-)
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 15:39   #10
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
Ressourcestærk

Jeg ville være meget varsom med at løbe kommunens ærinder hos alle de læger man har været hos gennem sit sygeforløb.

Det er ikke borgerens problem at en statusrapport fra lægen koster kommunen penge.

Jeg kan let forestille mig, at hvis jeg kom med stakken af papirer fra læger og hospitaler rundt omkring i det halve af Danmark, ville jeg blive erklæret RESSOURCESTÆRK og dermed forringe min sag, der netop skal belyse hvor syg jeg reelt er.

Det er noget andet at man skal samarbejde og gå til de lægeundersøgelser som kommunen har brug for for at fastslå ens helbredsstatus. Men husk det er forbudt, også for kommunen, at doktorshoppe til man får den ønskede diagnose

Angel
__________________
Livet måles ikke ved antallet af åndedrag vi tager, men af de øjeblikke der tager vejret fra os.
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
LÆ 205 fra læge og videregivelse af oplysninger til Socialforvaltningen gunvor Den nyttige viden vi alle har 3 28-02-2012 00:34
Dækning af udgifter ved indhentning af oplysninger forlangt af komunen. thermik Alt det andet 18 14-12-2011 08:16
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
indhentning af oplysninger metsen Alt det andet 14 03-01-2009 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension