K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2009, 10:37   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Fuldstændigt kørt ned pga, stress i flexjob.

Hej.

Hvad der skulle have været så godt , blev desværre ikke indfriet , da jeg fik mit flexjob som pædagog, hverken skånehensyn, arbejdsbyrder psysisk med at oplære unge mennesker, løn som jeg mundligt er blevet bedt om at gå ned, da kommunen ikke vil give tilskud til min ancinnitet,alt dette har jeg kontaktet min fagforening over . min jobkonsulent
http://www.k10.dk/showthread.php?t=10473
se tråd om mine problemer på arbejdspladsen.


Jeg er blevet sygemeldt pga, stress af min egen læge, som har nærmest frarådet mig at arbejde som pædagog, jeg har gennemgået en meget omfattende behandling fra 1-3-09 til 1-7-09 på Bispebjerg Hospital for PTDS, nærmere betegnet traumebehandling, jeg har endvidere en brækket ryg bag mig fra 1996, pga, færdelsulykke.

Jeg blev flexjobvisiteret i marts 2009, og troede nærmest jeg kunne gå på vandet efter endt traumebehandling, og blev overlykkelig da jeg blev tilbudt så meget forskelligt pædagogisk arbejde, jeg må desværre i dag erkende, som jeg også lovede mig selv inden jeg startede igen, at mit heldbred og psyke ikke kan holde til det.

Jeg blev nærmest rådet af min læge i går til at sygemelde mig lang tid og evt, søge en pension , på baggrund af hele min sag og forværing af mit helbred nu,

Jeg er så meget i tvivl om det hel lige nu og søger derfor råd hos jer ....

Er der nogen her på K10 der har måttet opgive et flexjob og evt, måtte søge pension bagefter, pga forværing af helbred, i så fald ?

Skal jeg så igennem hele møllen igen med arbejdsprøvning ?
Ved jeg skal have alt omkring flexjobbet opdateret i min RP.

Nogen der kan give mig et råd eller nogen der har prøvet det samme.
Venlig hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 16:56   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Øv for den kære thelma..


det er godt nok surt og ærgeligt at du blev offer for regeringens og kommunernes spareiver på de små på gulvet.. er sikker på at du kunne have holdt bedre til det hvis dine skånebehov var overholdt og at ikke alle institutioner er ved at spare sig ihjel.

mht til at søge pension, så er jeg noget uvidende på det, men mon ikke at din arbejdsprøvning inden fleksjob og dit forløb i fleksjob burde være nok.. ja jeg ved det ikke. men det kunne man da håbe.
jeg er sikker på at der kommer nogen af de andre som ved mere om det.
jeg må nøjes med at sende dig gode tanker. og håb om en løsning
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 17:04   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Når du er sygemeldt, så skal kommunen foretage nogle opfølgninger af
dig, og medmindre du har læge-speciallægerklæringer på, at det vil forværre
dit helbred, at blive arbejdsprøvet, så tror jeg du skal forvente at komme
i arbejdsprøvning.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 13:48   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma ja det har jeg og ja man skal igennem hele møllen igen , når du er sygemeldt som flekser så gælder det at du skal op følges efter sygedagpenge loven og dermed have indhentete papir og alt andet det skal jo dokumenteres at dit helbred er blevet værre og at det ikke "bare" er jobbet som pædagog du ikke kan klare men job inden for alle erhverv , jeg har været sygemeldt nu snart to år og er først nu ved at være der hvor kommunen mener der skal indstilles til en pension ..

Har haft to arbejdsprøvninger og oceaner af hospitals og lægeundersøgelser
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 16:02   #5
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Thelma ja det har jeg og ja man skal igennem hele møllen igen , når du er sygemeldt som flekser så gælder det at du skal op følges efter sygedagpenge loven og dermed have indhentete papir og alt andet det skal jo dokumenteres at dit helbred er blevet værre og at det ikke "bare" er jobbet som pædagog du ikke kan klare men job inden for alle erhverv , jeg har været sygemeldt nu snart to år og er først nu ved at være der hvor kommunen mener der skal indstilles til en pension ..

Har haft to arbejdsprøvninger og oceaner af hospitals og lægeundersøgelser
Mange tak for svar til jer alle tre.

Syntes nok jeg kunne huske fra din historie Hejdien at du også har prøvet det.
Ja , jeg var næsten godt klar over jeg skulle alt igennem igen, jeg er som skrevet sygemeldt pga, stress og da jeg lider af PTDS, er det blevet værrer, ja for søren da som min egen læge sagde til mig, pædagog jobbet i dag især i en daginst, er simpelt hen så grotesk og spareknive der går ud over , den næste generation, det er faktisk helt horibelt, at der næsten ikke er tid at skifte en ble og trøste et barn der er ked af det.

Jeg er så desværre sygemeldt og ved at kommunen skal følge op , og RP skal opdateres på et tidspunkt.
Andet kan jeg vel ikke gøre lige nu end at vente .

venlig hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 16:08   #6
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Kære Thelma,

Med hensyn til din løn kan jeg oplyse dig om at din arb. plads (kommunen)
skal give dig den løn som svarer til din ancinitet. men refussionen vil altid kun
svarer til mindstelønnen på området.

At være pædagog er et meget hårdt arbejde, både psykisk og fysisk,
synd at det var der du "havnede"

Ønsker dig alt godt.

fra
Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 19:28   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej kære ven .... Er skisme så ked af det ikke blev den solstrålehistorie vi havde håbet på

Men når alt kommer til alt, så har du været igennem så meget og lidt så meget både under det ene og det andet, at der ikke er noget at sige til, at du ikke kan mere .... Jeg har selv bedt om at blive arbejdsprøvet uden for mit eget område (socialpædagog), da jeg ved, jeg ikke kan klare det længere, og da slet ikke sådan som nedskæringer osv. gør sig gældende over det hele, så normeringerne gør at man brænder sammen pga. stress og evig dårlig samvittighed over at man ikke kan lave et stykke ordentligt arbejde selv hvis man ikke, i forvejen, var syg .... jeg tør i hvert fald ikke mere

Jeg synes det samme som din læge, at du skal overveje pension, for nok må være nok, og det synes jeg bestemt det er i dit tilfælde!

Viper og jeg havde jo håbet på at dit gode forløb på Bispebjerg kunne støttes op af en god arbejdsplads med god ledelse og gode arbejdsforhold samt medindflydelse; men al verdens gode terapi kan sq ikke erstatte eller hamle op med elendige oplevelser på arbejdspladsen, så derfor synes jeg du skal overveje om du ikke skal følge din læges råd, for jeg ved jo du er en fighter og så gerne vil; men du skal altså lære at passe på dig selv, søde Thelma .... Og nu har du jo forsøgt med forværret helbred til følge

Sender de kærligste hilsner fra Viper og mig til dig og kattene
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 12:49   #8
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.
Lidt mere om mit forløb--søger råd fra jer ang, bisidder til møde som jer er indkaldt til på kommunen 5-1-2010, til opfølningssamtale , ang, min sygemelding og berettigelsen af SP, og evt, min tilbagevenden på arbejdspladsen.

Først var indkaldt til samtale på min arbejdsplads, pga, sygdom, dette kunne jeg ikke overskue og meldte skriftligt at jeg var for syg til atdeltage i en omsorgssamtale, også ok fra arbejdspladsen, som så ville presse mig til at give svar om jeg kan komme til samtale inden jul----har ikke svaret endnu.

Næste min jobkonsulent ringer og ringer, jeg tager ikke min tlf, da alt med kommunen og jobcentret vil jeg have skriftligt, får mail, min arbejdsgiver har kontaktet jobcenter, min jobkonsulent ønsker at komme hjem til mig privat og tale om min tilbagekomst på arbejdspladsen og hvordan jeg iøvrigt har det.

Jeg skriver tilbage i går at jeg ikke kan overskue flere samtaler andet end den jeg er indkaldt til 5-1-2010, dette er et andte afd, nemlig sygedagpenge men samme jobcenter, skriver også at jeg er brudt helt sammen og slidt ned til sokkeholderen, og jeg er i samarbejde med min læge blevet sygemeldt da der er forværring i mit helbred.

Den opfølgningssamtale jeg er indkaldt til ønsker jeg selvfølig at deltage i, der står jeg kan tage en bisidder med, evt, fra faglig org, mit spørgsmål er derfor, syntes i ikke det vil være en god ide , at jeg kontakter min fagforening og får dem med på råd, jeg afventer faktisk at
jeg vil blive fyret engang i det nye år, pga, sygdom----jeg kan se at jeg er under sygedagpengeloven som sygemeldt .

Jeg skal til samtale hos egen læge inden jul----
vil spørge ind til om der kan gives behandling for mine arme/hænder
og så måske kommunen skulle opdatere min RP,engang i det nye år.

Nogen der kan hjælpe om jeg gør som jeg skal ihenhold til kommunen, efterhånden er jeg desværre blevet mere syg af det opslidende flexjob, og er begyndt at måske anerkende at jeg egentlig ikke kan arbejde så meget som jeg havde håbet på, da jeg blev flexjobvisiteret.
hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 23:53   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Thelma

Sikken dog en omgang.
Jeg vil som du selv lægger op til, tage kontakt til fagforeningen
Du kan evt. få fagforeningne med som bisidder til mødet hos kommunen.
Det er vigtigt du tænker på dit helbred.
Det kan ikke være rimligt man kommer ud i fleksjob, med skånebehov og så skal løbe stærkt fordi " Man er på deltid "
Håber du må få en god jul
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 09:59   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis kommunen eller arbejde henvender sig igen, ville jeg skriftlig anbefale at de indhenter lægeerklæring, således at du slipper for det pres de lægger på dig.
Den kunne også være hjælpsom til samtale i jan.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er løbet kørt? (den nye reform) Phineas Politik og Samfund 60 10-07-2012 12:25
Kan man få flexjob pga. depression og stress Kalmia Spørgsmål ang fleksjob 35 11-11-2011 23:49
Kørt helt fast Nullemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 03-10-2011 14:12
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
MIn sagsbehandler har kørt mig totalt ned lillesine Alt det andet 10 12-09-2008 02:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension