K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2008, 07:23   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jobtræning/afklaring

Startede i jobtræning/afprøvning D 1/10...Hvor jeg køre enten med dampbørn eller unge udviklingshæmmet til og fra ders skoler.

Forløbet slutter her D 16/01-2009.....så er der gået 12 uger....når der trækkes 1 uges efterårsferie og 14 dages juleferie fra.

Nu er det så kommunen har sat "farten op...så i den her uge skal jeg op på ca 15-16 timer......og i næste månede da det er vigtigt at der kommer dokumentation for at jeg er blevet prøvet de antal timer og hvordan det så går.

Da jeg har fået bekræftet af arbejdsgiver at jeg kan få fleksjob hos dem efter forløbet er slut,da de så står og mangler en chauffør.

Det vil blive på omkring de 15-16 timer om ugen..og nu har kommunen besluttet at min sag er en hastesag....Min sag startede D 17/7-2006-

Og det er jo fint...at de endelig får fingeren ud.....MEN så er det osse at mistroheden sætter ind.....Er det fordi de er lusket...eller skal jeg give mig selv lov til ,at tro på at jeg er ved veje ende og bliver fleksjobber.....

Jobkonsulent har haft ringet til arbejdsgiver..og fortalte vedkommende at han havde snakket med min sagsbehandler...og der var de blevet enige om .....at det hastede med at få mig afklaret i december månede......især fordi arbejdsgiver har jobbet til mig her efter jul....juleferien starter D 23/12 og begynder igen D 05/01...så der ikke mange dage at løbe på da jeg jo stopper der D 18/01.

Hva nu hvis filmen knækker helt med de 20 timer...selv arbejdsgivre tvivler på jeg kan klar de 20 timer...men som vi snakkede om....så må jeg sige fra...og jeg ska gøre det lige så snart jeg kan mærke det ikke går....får rigtig flot opbakning af arbejdsgiver.

De mener jeg kan klare de 15-16 timer....uden at få for mange sygedage..og syntes osse selv jeg kan mærke jeg "hviler" i mig selv på de timre.

Hva nu hvis jeg blir flekser på de 16 timer og bliver forværret.....måske om ½ år....eller om 1 år...hva gør jeg så...?

Hilsen
Jøsses-som-snart-er-på-vej-ud-af-døren-til-jobbet
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 11:50   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jøsses jeg synets at du skal tage det positivt og gøre alt hvad du kan for at være med til at afklare din sag, du er så langt fra 37 timer plus det jo er dokumenteret hvad du fejler osv.

Sådan som din arbejdsgiver lyder så har han jo nok også givet udtryk for at der er et job til dig bagefter og tro mig kommunen ved godt hvor svært det er at få et fleksjob, så det er en god chance for dem såvel som for dig at du kan ansættes i det job du er i nu, ikke engang praktik behøver der at laves på dig ...

Så klart du skal tænke positivt og det skal du faktisk også omkring dit helbred og tage tingene som de kommer , går det galt så skal og må du selv igang med at feks få lavet dine vilkår om så du stadig magter jobbet i sidste instans sygemelde dig , der er ingen tvivl om at nogen får det bedre når de er i job mens andre får forværret deres helbred så på den måde er det jo ikke til at vide hvad fremtiden bringer ...

Dog har du jo nøjagtig de samme muligheder som på det ordinære marked mht sygemelding osv...

Og i og med at du allerede er visiteret til fleks ja så er der også mulighed for at få tilpasset dit job til dit dårligere helbred hvis det på nogen måde kan lade sig gøre for arbejdsgiveren ...

Så jeg vil sige at du skal gøre alt hvad du kan og respektere dine egne barriere og begrænsninger og ikke lade dig presse for meget (ikke op i tid hvis ikke du magter det ) og så skal du ellers glæde dig over at det er ved at lakke mod enden og du endda er en af dem der er så heldige at kunne ansættes i job der hvor du er i prøve og der hvor du trives ...

Jeg ved godt at der er mange skrækkelige historier her på siden også at vi er en del der ikke har meget andet end mistro til systemet men vi skal ikke glemme at der er jo nogen der har et let forløb og hvor love og regler overholdes og hvorfor skulle du dog ikke være en af dem...

I hvert fald kan du som jeg ser det ikke gøre noget pt for at sikrere dig på nogen måde du har gjort alt hvad du kan ..

Men du skal selvfølgelig stadig sørge for at få alt på skrift hvad laver man pt og hvad er meningen med det .. har du ikke fået det på skrift og er der noget du er usikker på så læg kortene på bordet skriv til din sagsbehandler og jobkonsulent spørg hvad der sker og hvad meningen er med det, skriv gerne at du er usikker på det der nu sker , og at du gerne vil have svar på skrift om hvad der er meningen med det...

Skriv evt hvad din opfattelse af det er (at du skal visiters til fleks og at du skal ansættes der hvor du er ) og hør om det er rigtig forstået ..

er der ugler i mosen vil de ikke kunne svare dig på dette og svare de dig at du har ret i dine formodninger ja så kan du sove trygt , det er det eneste jeg pt kan se at du kan gøre ...

Held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 19:15   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

Prøver også at være positiv og se lyst på det.....Har før været i afprøvning 2½ gang.

Det er kun fordi arbedsgiver ringede og sagde til mig at jobkonulenten havde ringet til hende...ellers havde jeg ikke vidst det.

Men håber da at det er ved vejs ende jeg er ved at komme....og så er det vist "billigt" sluppet i forhold til så mange andre's liv og sager herinde.

Bare lidt underligt....At den "gamle" jobkonsulent sagde til arbejdsgiver at min sag ikke kunne blive færdig i januar..og så lige med et...bliver til en hastesag......havde de dog bare gjort det i de 1½ år man var på sygedagpenge.

Men men.......hvis det er lyset i tunnlen.-....så vil det være godt...*S*

Og arbejdsgiver siger også at vi prøver det af med de 20 timer næste uge.-.......og at jeg skal sige fra med det samme...hvis det blir for meget...hvilket hun selv regner med at det gør.

Og det er en virkelig skøn side...med mange gode råd og støøe folk kan finde herinde...*S*

VH
Jøsses
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ude af systemet. Afklaring jobtræning LUM Dit og Dat 18 12-10-2011 18:00
Hensyn til barn i forbindelse med jobtræning! raunde Dit og Dat 8 27-09-2011 14:15
Gode råd vedr. jobtræning søges.... Yasmin Jeg er kommet i praktik. 4 13-06-2009 13:44
Jobtræning Chanel Din historie 7 02-12-2008 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension