K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2007, 20:49   #1
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
Går jeg ned i løn?

Hej

Jeg har altid troet at pointen med fleksjob var at man fik fuld løn og arbejdede det antal timer, som man kunne. Men jeg har fået andet af vide.

Jeg er i gang med at søge om fleksjob og det ender forhåbentlig med at jeg skal arbejde 20 timer om ugen. Jeg er i arbejde og regner med at blive der hvor jeg er.

Vil jeg gå ned i løn og kun få løn for de 20 timer ?

Hvis det er rigtigt, hvad er så fordelen ved at være i fleks. For så kan jeg ikke se forskellen mellem at finde mig et deltidsarbejde eller være i fleksjob.

Håber du kan hjælpe

GitteB
GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2007, 22:06   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Går jeg ned i løn?

Gitteb jeg er ikke sagsformidler men jeg kan da fortælle dig at du helt klart ikke kun skal have løn for de 20 timer..

Hvor mange timer har du været ansat indtil nu ?

I loven står der at man skal tilbydes 37 timer, og det vil sige at hvis dit skånebehov evt er nedsat tid, ja så skal du have løn for 37 timer (jeg arbejder 20 timer og får løn for 37 timer) og det er jo netop det fidusen er med fleksjob, det er en mulighed for at bibeholde sin tilknytning til arbejdsmarkede og samtidig være i stand til at forsøge sig selv...

Hvis du allerede nu er i en deltidsstilling så er det også en deltids stilling du skal have, med mindre at det at du er i en deltidsstilling har noget med dit helbred at gøre ..

Håber at du kunne bruge svaret , ellers må du lige skrive igen, så skal jeg sætte lovteksten ind til dig...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 07:45   #3
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

Tak for svar.

Jeg er i dag ansat i en helt almindelig 37-timers stilling - og får jo så en almindelig løn.

Er glad for dit svar, så betyder det jo at jeg ikke vil få en lavere indtægt end det jeg har nu. Pyha....det lettede.

GitteB
GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 13:34   #4
flekser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
flekser er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

Hej GitteB

Som udgangspunkt skal man have fuld løn uanset timeantal når man er fleksjobber, men enkelte virksomheder har meldt ud, at de kun betaler løn for de timer man arbejder, flekser eller ej. Jeg ved at Grundfoss er en af de virksomheder, som ikke betaler mere end det antal timer man er på arbejde. Så tjek hvad reglerne er i den virksomhed du arbejder i.

Fortsat god dag til dig
flekser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 13:38   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Går jeg ned i løn?

Ja, virksomheden skal kun betale for effektive antal arbejdstimer.

Kommunen supplerer så op til de 37 timer, således at man samlet får fuld løn.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 14:59   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Går jeg ned i løn?

Jeg véd ikke, om jeg helt forstår jeres indlæg! Man er jo visiteret med enten ½ eller 2/3 tilskud. I mit tilfælde skal jeg have fleksjob på 15 timer og er visiteret til 2/3 tilskud, dvs at virksomhedens reelle lønudgift svarer til ca. 12½ time. Hvis man er visiteret med ½ tilskud får virksomheden jo det halve af lønnen refunderet, svarende til halvdelen af 37 timer.

Under alle omstændigheder skal virksomheden vel udbetale en fuld løn, for derefter at få refunderet enten halvdelen eller 2/3 af lønnen, ikke?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 15:29   #7
flekser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
flekser er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

som tidligere skrevet så er der enkelte virksomheder, som ikke udbetaler fuld løn selv om de får refunderet. Grundfoss er en af dem. Der får man kun løn i de timer man arbejder. Så vil man have fuld løn, skal man arbejde fuld tid. Det er underligt de ikke udbetaler den fulde løn, da de jo vil få refunderet enten ½ delen eller 2/3 fra kommunen, men sådan har de valgt at gøre. Man skal også lige huske at der kun refunderes ½ delen eller 2/3 af mindstelønnen.
flekser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 16:53   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Går jeg ned i løn?

Det lyder vildt.

Man kan jo ikke leve af 15 timers arbejde pr. uge.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 16:59   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Går jeg ned i løn?

Jamen så kan Grundfoss vel ikke ansætte folk i fleksjob, for sådan er reglerne jo? De kan vel ikke indgå en aftale med kommunen om fleksjob, hvis de ikke vil følge reglerne?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 17:39   #10
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

Citat:
flekser skrev:
som tidligere skrevet så er der enkelte virksomheder, som ikke udbetaler fuld løn selv om de får refunderet. Grundfoss er en af dem. Der får man kun løn i de timer man arbejder. Så vil man have fuld løn, skal man arbejde fuld tid. Det er underligt de ikke udbetaler den fulde løn, da de jo vil få refunderet enten ½ delen eller 2/3 fra kommunen, men sådan har de valgt at gøre. Man skal også lige huske at der kun refunderes ½ delen eller 2/3 af mindstelønnen.
Jeg har været til Jobmessse i Viborgm og talt med en fra Grundfos. Man kan kun få fleksjob på Grundfos, hvis man kan arbejde i 37 timer om ugen. Manden spurgte om jeg havde mulighed for at leve af at få en løn på de 20 timer som jeg er visitert til, vilket jeg svarede nej til. jeg tror altså kun de vil betale for det antal timer vi kan arbejde, også selv om det hedder fleksjob. Der er jo også åbnet op deltidsansatte inden for fleksjob modsat før juli 2006 hvor alle blev beregnet set ud fra en fuld tids løn.
Vedkommende jeg talte med fortalte mig at de kørte denne linie konsekvent. det må være noget med deres holninger generelt. Jeg synes de er lidt stride, for de fortæller jo vidt og bredt om deres sociale angagement og få faktisk priser og masser af roser for deres sociale arbejde. Det er som om de gerne vil deltage i festen, men kun vil have dem der kan yde mest for pengene. De er sgu ikke en skid engagerede. de kigger på profitten. JA, undskyld, men jeg bliver altså så irriteret når firmaer fører sig frem i medierne på den måde.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension