K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2009, 09:43   #11
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Misbrug af 300-timers-reglen Tema på P1/Orientering

Orientering kan dokumentere, at dokumenterne findes, sletter Arbejdsdirektoratet under Beskæftigelsesministeriet 58 af sagsakterne fra sit journalsystem. Endnu en gang i strid med loven, påpeger en jurist.
Her er en hele serie om Claus Hjort magtmisbrug, fortielser etc. Kommer til at tænke på hvad en tidligere borgerlig statsminister har sagt engang ”der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet” Det kom der en rigsretssag udad den gang.

http://www.dr.dk/P1/orientering/tema...0318170829.htm

Sidst redigeret af bla-bla; 21-03-2009 kl. 09:48.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 15:17   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har sendt den her og så må vi se om der kommer noget i medier om det eller om vi kan finde noget på skrift om det sådan at vi kan holde gryden i kog og jeg har da endnu en sag til min nye bog om regerings enevælde

Og nej jeg er ikke ved at skrive en bog he he jeg er ved at samle alle ulovligheder så jeg kan lave min helt egen kampagne fra nu af og frem til valget vi kan sq ikke tillade at den flok idioter kommer til at sidde engang til ... folk må vågne op ....
Citat:

Thomas Adelskov <[email protected]>,
Lone Møller <[email protected]>,
"[email protected]" <[email protected]>,
"[email protected]" <[email protected]>,
"[email protected]" <[email protected]>,
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
"[email protected]" <[email protected]>,
"[email protected]" <[email protected]>,
[email protected],
[email protected],
"[email protected]" <[email protected]>,
[email protected],
"[email protected]" <[email protected]>,
"[email protected]" <[email protected]>


dato 21. mar. 2009 13.29
subject Claus Hjort`s lemfældige omgang med papir ...
sendt af gmail.com





Jeg tillader mig hermed at gøre opmærksom på udsendelsen Orientering fra 18 Marts 2009

Jeg er interesseret i at høre om hvorvidt det er noget man i folketinget vil tage op er det noget man kunne tænke sig at gøre noget ved.

Det er jo med undren at vi som borger i samfundet oplever flere og flere straffe og sanktioner mens det øjensynligt er helt og aldeles okay at regeringen og Claus Hjort i særdeleshed mener at det ikke er relevant for de folkevalgte at overholde gældende lovgivning..

Ikke kun i denne sag men også i sagen om sygedagpenge loven ser vi gang på gang at beskæftigelse ministreret med Claus Hjort i spidsen har tillagt sig en vane med at handle i strid med gældende danske lov og hvis det bliver opdaget så undersøger man sig selv og frikender sig selv, jeg vil som borger mene at det i den grad er et skråplan regeringen er inde på.

Hvordan kan borgernes retssikkerhed varetages hvis man fra beskæftigelse ministreret laver sine egne love om interne papir osv , jeg håber at politikere selv vil tage den her sag op til debat i folketinget så vi i den danske befolkning kan se om vores teori om at retssikkerheden er ved at være ude af kraft i dette land holder stik.

Jeg kan kun opfodre til at man tager sig tid til at høre radioudsendelsen man sidder tilbage med en grim smag i munden efter udsendelsen, og får tanken ledt hen på bananrepublik det er ikke første gang at en sag af denne slags får henledt tankerne på et samfund hvor borgernes retssikkerhed bliver sat ud af kraft af enkelte ministrere…


I dette tilfælde Claus Hjort Frederiksen

Hvis man høre udsendelsen og høre jurister kontra ministeriets forklaringer så er det ikke svært at se at det er en sag der bare skal dysses ned og køre sin gang, men da det er en sag der rammer mange familier mht 300-450 timers reglen så er det ikke en sag hvor man kan tillade at Claus Hjort og hans ministrere sidder og laver deres egen regler og love …


En jurist med mediejura som speciale mener, at Claus Hjort Frederiksens folk dermed - ikke bare på et - men på en hel stribe punkter - har forbrudt sig mod Offentlighedsloven. Altså ulovligt forhindret offentligheden i at kontrollere regeringens arbejde.

Beskæftigelsesministeriet bekræfter, at brevvekslingen med SFI er slettet, men mener, at det er helt på sin plads.

Hele udsendelsen kan høres her og jeg lover at den er interessant og den halve time værd ..

http://netradio.dr.dk/content.asp?mo...ength=28%3A56&

Og vi er mange der sidder og håber at oppositionen kan og vil handle på de oplysninger der kommer frem i denne udsendelse ikke mindst set i lyset af at man netop nu skal til at behandle 450 timers reglen og dermed mange familiers fallit, som meget tyder på er bygget på en bestilt rapport hvor man efterfølgende sletter og glemmer papir så de ikke kan komme til offentlighedens kendskab



Med venlig hilsen

xxxx

www.k10.dk
Svar
Citat:

Kære xxxx

Tak for din mail - Vi socialdemokrater har for længe siden reageret på denne udsendelse, det er vores medlem af Arbejdsmarkedsudvalget Lennart Damsbo der kører denne sag og jeg ved at han for længe siden har indkaldt Claus Hjort i samråd i udvalget for at han kan forklare sig.

Med venlig hilsen

Carsten Hansen
MF
Mig igen

Citat:
Hej Carsten

Tak for svar, jeg vil sætte det ind på K10 så alle kan se at de sker noget og så håber jeg at vi høre noget eller kan læse noget omkring det , jeg vil i hvert fald holde øje ..

Med venlig hilsen og god weekend
xxx
svar

Citat:
Jeg regner med at Lennart svarer nærmere end jeg kunne komme det i min første mail og jeg mener at samrådet er den 1 april men jeg kan ikke på stående fod huske om det er et åbent samråd

MVH

Carsten
Jeg håber jo så at det er et åbent samråd og at vi kan høre noget om hvad det er der bliver sagt , det kunne jo være yderst interessant, jeg vender tilbage når/hvis jeg høre noget fra Lennart Damsbo og også når jeg finder ud af om det er et åbent eller et lukket samråd ....

Sidst redigeret af Hejdien; 21-03-2009 kl. 15:41.
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 15:42   #13
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Hjortens måske snarlige flugt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Har sendt den her og så må vi se om der kommer noget i medier om det eller om vi kan finde noget på skrift om det sådan at vi kan holde gryden i kog og jeg har da endnu en sag til min nye bog om regerings enevælde
Godt initiativ Hejdien. - Bare det nu ikke er forsent, så Hjorten slipper for at stå til regnskab for det du har lagt i støbeskeen. Hvis Svend Auken får ret i dagens udtalelse, ser vi nok Hjorten snart "flygter" fra at skulle stå til regnskab for alt det lort han har lavet som arbejdsminister, og starter på en frisk i en post som finansminister.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 17:55   #14
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Jamen man skal vel stå til ret for sine ugerninger Og han skal dømmes for alt det l... CHF har lavet Han skal ikke få lov at stikke halen mellem benene og få en anden ministerpost

Og er det ikke snart jagtsæson, så må Hjorten vel skydes.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 18:32   #15
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Se hvad anden skriver om 300 timers reglen
En ny Tamilsag? Sagen om 300 timers reglen spøger stadig
http://www.checkjobnet.dk/essays/_mine_kommentarer.php

18 essays om ledighed bla. er Claus Hjort - Tryllekunstner?
http://www.swr.dk/debat/claus_hjort.php
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 23:33   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil formode at hvis man fusker i et ministerie så må det vel følge en og når man tænker på hvor stor en post netop finansministeriet er ja så ville det da være rent forkasteligt at ophøje et så totalt umoralsk og uetisk menneske som Hjort som finansminister...

og jeg mener ikke kun at han er umoralsk og uetisk i forhold til den her sag men til mange andre sager, tror simpelthen at manden har siddet så længe på magten at han har ophøjet sig selv til gud....

ved godt at vi ikke kan forvente at alt bliver fryd og gammen med en ny regeringen (ved valg ) men håber ved gud at de får vippet de magtsyge og umenneskelig franske kloven som sidder nu af pinden og at S,SF,E og rv vil tage ansvaret over for befolkningen mere alvorligt ...

Jeg ved at vi ikke kan få det nøjagtigt som vi ønsker det (vi vil garenteret stadig sidde her og brokke os ) men håber dog på at en ny regeringen kan finde ud af at banke i bordet og forlange en ordentligt behandling af de svageste borger fra kommunern, som det er nu ja der er de hammer ligeglade de kigger kun på tal og menneskeskæbner det er noget man gambler med ...

Nå det jeg ville var at sætte svaret fra Lennart Damsbo ind her, så her kommer det ....


Citat:
Kære Heidi

Der er heldigvis mange vågne danskere, og en del har som du hørt udsendelsen på P1,og rettet henvendelse til os.
Jeg har i går bedt om samråd med Claus Hjort for at få belyst en række spørgsmål der umiddelbart trænger sig på. Der kommer formentlig flere spørgsmål i løbet af de næste dage, efterhånden som vi får undersøgt nærmere hvad der er sagt og gjort i sagen.

Jeg kan love dig at vi følger den helt til dørs, både fordi vi er imod 300 timers reglen, og dermed også 450 timers reglen,men også fordi det er et alvorligt brud på loven hvis det er korrekt at folkene i Beskæftiggelsesministeriet har fusket med dokumenterne i forbindelse med tilblivelsen af SFI rapporten, og oven i købet nægter at udlevere dokumenter.

Med venlig hilsen

Lennart Damsbo-Andersen
MF
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 23:55   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Håber ved gud, at dette vil blive et afgørende element i at få stoppet Clauschesco for alvor!

Manden er psykopat! Han lytter ikke til andre, og vil have sine ideologier til at virke for enhver pris!... det ER faktisk psykopatiske træk meget af det...
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 00:41   #18
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Håber ved gud, at dette vil blive et afgørende element i at få stoppet Clauschesco for alvor!
Hvem bliver hans efterfølger, hvis dette skulle ske?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 09:34   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Hvem bliver hans efterfølger, hvis dette skulle ske?
Det kunne f.eks. blive det fæhoved til Bonnesen, som i TV2 FYN har tilkendegivet at nu skal der gøres noget ved problemerne... ham har vi på TV tale for at der bør gøres noget.

Der var også en anden venstrepolitiker i indslaget på TV2 FYN der meget kontant udtalte, at man bestemt ikke ville smide syge i arb. når de ikke kunne... kan ikke huske hans navn, men han kunne også være kandidat, da man så også her har TV udsendelse for at der skal GØRES NOGET.

Hvad der undrer mig meget er så, at hvis to venstre politikere har en sådan mening, som efter MIN overbevisning er stik imod hvad Hjort har udøvet siden 2001, hvorfor FANDEN har de så ikke stoppet den mand?

Jeg tænker nu, hvor mange venstrefolk der egentligt er imod Hjort's politik? Hvorfor kalder tre venstremdlemmer manden for "Clauschesco"? ... og "Rottweileren"?

Noget tyder på, at der er en intern hakkeorden og hieraki i venstre partiet, hvor visse elementer stort set styrrer alt, og de andre bare holder kæft selv om de er uenige...

Jeg ved at Hjort aldrig er blevet valgt ind i folketinget, eller valgt ind som minister... det er Fogh der har udpeget ham direkte sådan som jeg har forstået det... jeg har også hørt, at de er venner, og sider og ser valgkamp på TV sammen privat...

Noget siger mig, at det er de absolut mest brodne kar i venstre, så som Anders Fogh, Clauschesco og Lars Lykke der styrrer hele røverbulen... nøjagtigt som Pia Kjærsgaard styrrer hele DF.

Ikke engang i deres eget parti lever ytringsfriheden...
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 10:34   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg så et sted, kan ikke huske hvor, at ham her er i spil til at overtage Hjorts post:

http://jacobjensen.venstre.dk/
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må dele - læger der kæmper for mig! HolmDamgaard Alt det andet 11 08-06-2012 21:19
Venstre kæmper imod fattigdom Maj-Britt Politik og Samfund 1 17-03-2009 20:00
Fagforening, der kæmper for de syge zuza Et godt link! 3 19-12-2008 14:37
Jeg kæmper for at få ro i mit liv zuza Dit og Dat 3 06-09-2008 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension