K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2013, 09:01   #11
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej Nameste

Jeg tror at du skal tage imod med kys-hånd at din sagsbehandler vil have dig i afklaring hurtigst muligt.
De alvorlige problemer starter først rigtigt hvis ikke afprøvningen bliver nået indenfor de 52 uger. At blive forlænget på en af de 7 forlængelses-muligheder er mere end svært hvis ikke det ligger lige til højrebenet og det kræver også en del afklaring.

Jeg selv har været i arbejdsprøvning i et halvt år og er lige blevet indstillet til flexjob med 2 timer om ugen.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 09:33   #12
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Først skal du vente med at søge pension til den sidste dag af sygedagpengene - hvis ikke du bliver forlænget, ellers den sidste dag af forlængelsen - så får du op til 3 måneder mere mens de behandler din ansøgning.

Nu søger du aktindsigt - bare send mail at du ønsker aktindsigt i din sag, det skal de efterkomme inden 10 dage.
Så kan du se præcis hvad kommunen har og hvad de forskellige læger har skrevet.

Hvis ikke du er færdigbehandlet, varig og stationær så er det afsted til lægen og få noget sparket igang

Jeg var først i virksomhedspraktik i 3 måneder og så ville kommunen gerne have yderligere afklaring på reva center - det skulle også have været 3 måneder, men det blev afbrudt efter 7½ uge, fordi jeg ikke kunne komme længere op i tid.

Du skyder dig selv i foden ved at søge nu

Det kan lige pludselig gå hurtigt - jeg skulle have sluttet på reva i slutningen af april og mine sygedagpenge udløber her 30.6 så jeg var noget nervøs.

Hvis ikke der sker noget helt vildt skal jeg på rehabiliteringsmøde i næste uge og jeg får svar samme dag eller dagen efter og så er jeg fleksjobber fra dagen efter mødet (hvis alt går vel)
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 09:51   #13
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Hej Moi
Tak for dit svar, det vil jeg også skrive ned. Jeg håber du ialfald bliver glad for flexjob på de 2 timer, og det vil glæde og gavne dig i dit liv. Så jeg håber du vil fortælle senere hvordan du så har det med dit flexjob.
Nameste

Hej Dancer
Hvor er jeg bare taknemmelig for dine svar og opbakning det er lige hvad jeg trænger til at få sparket mig selv og noget igang.
Jeg vil skrive ned og sparke lægelig udredning igang, jeg har bedt om aktindsigt 2 gange pr. mail hos kommunen, men SB snakker udenom. Nu er hun på ferie, så måske jeg skal skriftligt bede om aktindsigt. Jeg glæder mig til at blive så stærk at jeg kan forholde mig til reglerne og ikke vælte af pinden.
Jeg håber for dig at alt går som det skal på rehabiliteringsmøde sådan at du kan flexjobbe, og slappe af vedr. afklaringen.
Jeg håber at høre fra dig om hvordan mødet går.
Nameste
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:14   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nameste Se meddelelser
, jeg har bedt om aktindsigt 2 gange pr. mail hos kommunen, men SB snakker udenom. Nu er hun på ferie, så måske jeg skal skriftligt bede om aktindsigt.
Du kan printe denne ud, og udfylde den, og så bør du aflevere den personligt ved skranken, og bede om en kvittering på, at de har modtaget den.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 22:13   #15
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Hej Vovse

Tusinde tak for din hjælp - det er dejligt med fakta, og må dit liv være guddommeligt.

Nameste
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 07:40   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nameste Se meddelelser
Hej Vovse

Tusinde tak for din hjælp - det er dejligt med fakta, og må dit liv være guddommeligt.

Nameste
Jeg keder mig aldrig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 09:59   #17
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Dejligt du kan bruge mine svar

Jeg har nu fået bekræftet at jeg skal på rehabiliteringsteam møde i næste uge - det er jeg godt nok spændt på.

Mine papirer skulle være iorden - ihvertfald mine læge papirer, for lægekonsulenten har skrevet at papirerne er tilstrækkelige

Jeg tror jeg har været "heldig" og dygtig - med stor hjælp herinde fra, især med gode links, så jeg nu kender reglerne forfra og bagfra

Hvis det lykkedes har det taget lige 1 år og vi når det lige præcis uden forlængelse af sygedagpenge - så det er muligt og der er sager der kører som de skal.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 12:28   #18
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Kære Dancer
Hvor er jeg glad for at høre at det kan lade sig gøre, at det er muligt og der er sager der kører som de skal.
Det vil jeg sende bud efter også.
Jeg vil krydse fingre tæer for at det lykkes for dig, hvorfor skulle det ikke det, du har gjort et godt stykke forarbejde, så mon ikke du er heldig at det giver gevinst.
Jeg må gå vejen efter og gøre det samme som dig, og jeg er meget taknemmelig og glad for at gøre brug af den viden du har nu, og den hjælp du nu giver andre og mig. Tusinde tak.
Glæder mig til at høre om det endelige.
Nameste
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom afgørelsen...øv. Wodpoulsen At søge førtidspension 12 16-09-2010 21:14
Fik afgørelsen idag AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 18-02-2010 12:37
Så faldt afgørelsen.... Odense66 Alt det andet 17 12-02-2010 11:38
Så faldt afgørelsen..... mette Midlertidig Førtidspension 14 26-11-2009 23:36
Så kom afgørelsen Randers_nø Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 13-05-2009 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension