K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2015, 15:57   #11
Mona1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Mona1234 er ny på vejen
Tak for svar
Mona1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 17:14   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Mona1234 kan vel i givet fald bare søge om førtidspension på foreliggende grundlag ?
Så kommer hun vel for rehabiliteringsteamet ?

Bliver der så ikke taget stilling til ressource forløb, flexjob og førtidspension ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 18:57   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du Nørd og mange andre stiller............

...... fornuftige spørgsmål, hvor vi bruger den kreative del af hjernen.

Fornuften siger, at der skal findes en løsning på et givent problem.

Vi glemmer bare at det hele drejer sig om juristeri og intet andet.

Du/vi tænker løsninger, men det gør juristeriet ikke.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...a-29515a783fb9

Kan rehabiliteringsteamets indstilling i sager om førtidspension efter § 17, stk. 2 også indeholde en indstilling om anden indsats?

Omvendt sidst i svaret mener Ankestyrelsen vejledende:

Hvis kommunen giver afslag på førtidspension må kommunen forholde sig til den nye situation i forbindelse med en vurdering efter § 7 a i retssikkerhedsloven, når sygedagpengene ophører.

Hilsen Peter

PS.
Mickey står i den samme situation som du. Følg hans tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?p=335356#post335356

Sidst redigeret af phhmw; 13-12-2015 kl. 21:16.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 22:04   #14
Mona1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Mona1234 er ny på vejen
Der er så mange informationer som jeg lige skal læse og få styr på men vil sige tusind tak for de hurtig svar og vidste ikke at der er så meget man skal igennem.Får helt nerver på.
Mona1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2015, 22:05   #15
Mona1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Mona1234 er ny på vejen
Jeg har skrevet til kommunen om hvordan jeg har med tiden af mine smerter under min uddannelse gået ned i timer hvor kommunen har gennem bevilliget revalidering været med til det.
Har fået en tid til samtale. Sammen med det gav jeg en agtinsigt til dem for at få mine oplysninger på mit forløb hos dem men har intet fået fra dem.
Der er gået over 10dage skal jeg skrive igen eller vente?

Sidst redigeret af Mona1234; 30-12-2015 kl. 01:08.
Mona1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2015, 02:47   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal selvfølgelig skrive til dem og bede om en årsag til hvorfor du ikke har fået din aktindsigt inden for den lovpligtige frist på de 7 arbejdsdage...

Du skal bare sikre dig at der faktisk er gået 7 arbejdsdage siden du søgte om aktindsigt..

Hvis du har søgt lige inden jul ja så er der jo flere helligdage end normalt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2016, 02:07   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har ikke læst om reglerne meget. Jeg kan sige tingene ud fra min egen forløb.
Man kan ikke søge fleksjob. Man kan i første omgang melde sig syg. Så ud fra helbredsoplysninger, vurderer kommune om man iværksætter en afklringsføb (hvis kommune udelukker tilbagevendelse af ordinær arbejde) Udfald kan blive ressourceforløb eller fleksjob eller ingenting.
Jeg ved ikke hvad man på nuværende tidspunkt kan bruge aktindsigt til.
Pointen er, afklaring er meget meget lang process og man skal være meget meget syg til at få noget. Når du kan arbejde regulær time i butikken, ser det ekstreme svært ud at få fleksjob.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2016, 16:05   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan læse her om det selv at søge fleksjobbevilling

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/topic994.html
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 22:02   #19
Mona1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Mona1234 er ny på vejen
Hej

Jeg var til samtale i kommune hos min sagsbehandler som jeg har haft den sidste tid i mit revaliderings forløb.
Hun mente jeg skulle starte op på min dagpenge og så når jeg skulle til samtale hos jobcenter skulle tage flexjob op med dem.
Er på fagforening og på dimittend satsen.
Har været til fælles samtale hos HK og nu indkaldt til samtale hos kommune.
Fik mine papir på mit forløb gennem revalidering og hvordan det havet gået mig gennem aktindsigten som jeg havet sendt ind.
Der står det sidste års at min sidste sagsbehandler har skrevet at jeg skulle afklaring for at se hvor meget jeg kan og at flexjob jeg skal have.
men det er der ikke blevet gjort fik ny sagsbehandler op til hvor min uddanelse sluttet.
Ved ikke hvordan jeg skal forholde mig skal jeg sige til min sagsbehandler i jobcenter jeg vil ind i flexjob kan hun feje mig af.
Kommunen ved jeg har kronings smerter.
Er den sidste måneds tid været i behandling i fysioterapi har ikke haft det godt med bækken og ryg.
Mona1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension