K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 01:28   #11
orkide
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
orkide er ny på vejen
hej til alle her inde...

jeg har også fået min opsparet feriepenge fra min arbejdsgiver udbetalt min sagsbehandler underskrev så var pengene inde på kontoen...

er der nogle der ved om man kan få udbetalt de opsparet feriepenge fra sygedagpenge selvom man stadig er syg ???
orkide er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 08:58   #12
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det kan du godt, det står på kortet...eller bl.a. atp.dk
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 09:26   #13
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Man optjener ikke ferie på sygedagpenge! Dvs. der er ikke noget, du kan få udbetalt.
Kun hvis du har feriekort eller lign. fra tidligere arbejdsgiver, kan du få dem udbetalt, hvis du er forhindret i at holde dem pga. sygdom.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 10:37   #14
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
De er simpelthen nogle fjolser.... er man sygemeldt kan man få sin feriepenge udbetalt. Hovedferien, 3uger sommerferie kan man få udbetalt efter 1.sept. og restferien 2 uger, kan man få udbetalt fra 1 uge før 1.maj.
Jeg blev også snydt for mine feriepenge tilbage i 2009, men denne gang har jeg fået dem allesammen.
Hej Igen

Jeg har endelig fået udbetalt mine feriepenge, med hjælp fra en socialrådgiver fra smerteklnikken. Der ligger nogle ansøgningsplanketter på kommunernes hjemme side som man skal udfylde inden d. 30.10 det år man skal have dem udbetalt.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 12:00   #15
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Man optjener ikke ferie på sygedagpenge! Dvs. der er ikke noget, du kan få udbetalt.
Kun hvis du har feriekort eller lign. fra tidligere arbejdsgiver, kan du få dem udbetalt, hvis du er forhindret i at holde dem pga. sygdom.
Det mener jeg kun er delvis korrekt - du optjener feriepenge mens du er på sygedagpenge, men ikke så du fx kan få dem udbetalt hvis du fx som trådstarter kommer på ftp. Dog kun, hvis du er dagpengeberettiget, for det er nemlig via a-kassen du optjener dem.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 12:07   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Det mener jeg kun er delvis korrekt - du optjener feriepenge mens du er på sygedagpenge, men ikke så du fx kan få dem udbetalt hvis du fx som trådstarter kommer på ftp. Dog kun, hvis du er dagpengeberettiget, for det er nemlig via a-kassen du optjener dem.
Ikke korrekt!

Du optjener på ingen måde feriepenge når du er fuldtids sygemeldt.
Ganske logisk, så optjener man kun når man er i arbejde.

man kan få udbetalt de feriepenge man har optjent, når man enten er ledig sygemeldt, men du optjener ikke nye...

Citat fra HK's hjemmeside: "Har du ikke optjent feriepenge, fordi du har været ledig, kan du få udbetalt feriedagpenge fra a-kassen."

Dvs. det er faktisk en friperiode man får, men det er ikke deciderede feripenge
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 12:23   #17
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ikke korrekt!

Du optjener på ingen måde feriepenge når du er fuldtids sygemeldt.
Ganske logisk, så optjener man kun når man er i arbejde.

man kan få udbetalt de feriepenge man har optjent, når man enten er ledig sygemeldt, men du optjener ikke nye...

Citat fra HK's hjemmeside: "Har du ikke optjent feriepenge, fordi du har været ledig, kan du få udbetalt feriedagpenge fra a-kassen."

Dvs. det er faktisk en friperiode man får, men det er ikke deciderede feripenge
I guder mand

Du kan kalde dem feriepenge eller feriedagpenge - som jeg skrev, så optjener du feriepenge, men ikke så du kan få dem udbetalt og at det er a-kassen du optjener dem gennem. Klik
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 12:28   #18
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser

Jeg spurgte så min socialrådgiver på sygedagpengekontoret om jeg måtte på dem udbetalt, det sagde han at jeg ikke måtte fordi jeg er sygemeldt, men hvis jeg raskmelde mig kunne jeg og så skulle jeg melde mig syg igen når feriedagene var brugt. Dette ville i min stiuation give en masse bøvl og jeg kunne ikke lige overskue det.... nu har jeg lige læst overstående, og er kommet helt i tvivl er det ikke rigtig hvad dagpengekontoret har sagt ???? har jeg lige snydt mig selv for en masse penge :O(
Sikke noget vrøvl selvom du er sygemeldt, kan de udbetales uden at holde ferie. Hovedferien kan udbetales 1/10 restferien 1/5
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 14:38   #19
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Sikke noget vrøvl selvom du er sygemeldt, kan de udbetales uden at holde ferie. Hovedferien kan udbetales 1/10 restferien 1/5
Ja jeg har jo fået mine udbetalt..... som du kan se jeg har skrevet tidliger i dag
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge udbetaling Te-pigen Dit og Dat 9 12-06-2013 20:54
udbetaling af resten af feriepenge .. havheks Alt det andet 9 16-03-2012 14:51
Udbetaling af opsparet feriepenge... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-05-2011 09:07
Udbetaling af feriepenge Cillenolle Alt det andet 16 20-02-2011 22:50
Feriepenge til udbetaling??????? Berit p Dit og Dat 6 07-03-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension