K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2011, 15:52   #11
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Tigerbia ..... Phuh, der røg jeg lige op i det røde felt, for jeg har selv været ude for at tro jeg skulle til en samtale og så viste det sig at der var tale om en vurdering.

Jeg skal nok smide et link ind til dig og nævne de relevante indlæg for dig, for det er en meget lang tråd. http://www.k10.dk/showthread.php?t=6054 indlæg nr. 1 og 117

Det er bare ikke i orden at du bliver misinformeret om formålet med et møde, og det synes jeg du skal klage over, og så synes jeg som Vovse at du skal optage det møde med den psykolog samt lade være med at underskrive eller samtykke i noget som helst, for forudsætningen med det møde var jo IKKE en vurdering!

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 22-01-2011 kl. 16:20.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 15:54   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror, at psykologens forbehold mod at sende det hun har skrevet til dig er at det kan være temmelig overvældende for dig at få det ind gennem brevsprækken uden at I kan gennemgå det sammen og du kan få forklaring på hvorfor hun konkluderer som hun gør og hun kan høre dine tanker om det - hun vil jo tale med dig om det for at få det lavet korrekt.
Ergo er det ikke noget endeligt hun har skrevet nu. Jeg tror bare det hun har skrevet skal opfattes som en skitse...

En mulighed kunne være at du laver aftale med hende om at du møder op et kvarter eller en halv time før og får det udleveret så du kan sidde i venteværelset og læse det igennem inden du kommer ind til hende...

Jeg tror at du vil få unødige frustrationer ved at få det tilsendt og læse det hjemme, så for din egen skyld mener jeg at du skal vente til du kommer derop.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 15:56   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Det er bare ikke i orden at du bliver misinformeret om formålet med et møde, og det synes jeg du skal klage over
Jeg syntes nu det er et bedre sted at starte at ringe til psykologen og spørge hvad formålet med mødet helt specifikt er... Altså om det er en vurdering...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 16:11   #14
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
for at slå helt fast - så har hun lavet en vurdering pba en samtale som jeg selv havde udbedt mig. Jeg er vant til at psykologer mm kan hjælper når man sidder fast, er forvirret m.m. i ens egen livssituation - derfor bad jeg om en samtale - den var jo gratis og penge er ikke det jeg har mest af

så jeg er altså ikke misinformeret, for som psykologen selv sagde under samtalen, at hvis jeg skulle vurderes, ville jeg blive indkaldt til et nyt møde.

Så på et eller andet plan må de så have vurderet, at der kunne 'vurderes' ud fra den samtale - og det er det som undrer mig. Jeg mener i forhold til det vi talte om - f.eks. meditation som middel mod smerter og mine tanker om min situation - skal hun godt nok være dygtig for at lave en personvurdering

Men lad os nu se - jeg tager rygsækken med godt råd med mig til mødet - giver mig selv tid og rum til at være tilstede på egne præmisser. Som flere har sagt, er det slet ikke sikkert at det er negativt
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 16:16   #15
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Kære Hyanna. har lige læst dit indlæg igen - og måske noget begynder at dæmre for mig. For det du siger er, at du troede du skulle til samtale - det troede jeg også - men at der så reelt var tale om en vurdering. Fik du så det af vide på stedet, for det gjorde jeg jo ikke.

men efterfølgende var jeg meget forvirret - meget mere end da jeg kom, og jeg havde en følelse af, at vi virkelig talte forbi hinanden, at her var en som ikke forstod - så måske er den forvirring opstået fordi vi havde forskellige agendaer???
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 16:30   #16
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, det er lige præcis det jeg kalder misinformation.

Man kan ikke på den ene side have et møde med en psykolog hvor det handler om at støtte dig og så bagefter bruge en sådan samtale til at vurdere noget som helst om dig!

Hvis der skal vurderes noget, skal MØDET HAVE DET FORMÅL OG IKKE NOGET SOM HELST ANDET OG DU SKAL VIDE DET PÅ FORHÅND!

Så du skal ikke samtykke i noget der skulle have et terapeutisk sigte (dit formål med det møde), som bagefter bliver brugt (misbrugt?) til noget andet (en vurdering af dig).

Jeg kan godt love dig at Psykolognævnet ville få et føl på tværs, hvis de fik en sådan sag, for de har et meget gennemtænkt etisk grundlag og dermed også en meget høj moral!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 22-01-2011 kl. 16:35.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 17:31   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
at tage en beslutning, på oplyst/ikke oplyst grundlag

Helt enig med Hyanna!

Fik selv SKÅRET UD I PAP, at jeg nu var TIL UDREDNING da det foregik, og at psykologen var hyret af kommunen, og derfor forpligtet til at videregive informationer og observationer, så det var IKKE terapi jeg nu sad til.

Og sådan skal det selvfølgelig være.
Ellers har du jo givet oplysninger på falsk grundlag.

MEN, tror faktisk også, at der kan være en mulighed for, at det er for at hjælpe dig hurtigere igennem.

MEN, hvis dette ikke fremgår med AL tydelighed når du sidder overfor hende, så lad hende skære sine tanker om dig ud i pap - skriv ikke under på noget om at sende det videre, og bed derefter om en kopi som du kan gå hjem og tygge på - igen.
Du vil derefter give hende besked om, hvorvidt du giver tilladelse til at sende den videre.

Så har du mulighed for at lufte den herinde - evt. i en PB, til nogen der kan læse den slags.

Jeg gør det gerne - du sletter bare navne, personnumre osv, så jeg bare ser hvilke formuleringer der bruges om dig.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 17:43   #18
karinapigen81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
karinapigen81 er ny på vejen
Hejsa jeg fik førtidspention i 06 der før var jeg også en del igennem jeg har søgt siden nu for at få flere venner og bedere selv værd kram
karinapigen81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 03:11   #19
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
tak for rådene - jeg går målrettet til mødet og underskriver intet og uanset hvad jeg oplever, tager jeg den med hjem, og hun får min evt. accept senere.

Jeg holder mig i skindet selvom jeg INDVENDIG skulle komme op i det røde felt men det tror jeg nu ikke jeg gør. Alle disse gode ord har hjulpet allerede


tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 20:19   #20
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Sidder lige nu med en blandet følelse efter mødet med psykologen. Psykologen kom med mange underlige påstande i vurderingen, som psykolog dog i et eller andet velvilligt omfang gerne ville ændre. Jeg påstod flere gange undervejs, at psyks konklusioner var lodret usande og psyk var et eller andet sted lydhør!! MEN....kender i følelsen af, at man ikke har været stærk nok, at man har givet slip på sig selv og egne værdier.

Glad for at jeg optog samtalen - vil nu renskrive den og se hvor det er 'gået galt' inden i mig.

Er bare så hammertræt af mig selv lige nu og har en stærk fornemmelse af, at nu skal jeg videre i systemet med henblik på at diagnosticere min smerter som psykiske, og som psyk skrev - så min arbejdsevne kan forøges

Sidst redigeret af tigerbia; 25-01-2011 kl. 23:30.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension