K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2011, 12:33   #61
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Det bliver mit sidste ord i denne debat.
Synes k10 mere eller mindre er blevet et sted, hvor man skal være enig med flertallet for ikke at blive kaldt de værste ting. Jeg forstår godt, de indlæg der ind imellem har været om det.
Bliver man kaldt ting så skal man indrappotere det til admins ..

Og ja syntes også nogen gange at tonen er lidt hård hernede i den politiske del, derfor er det vigtigt at man går efter bolden og ikke manden og det er vigtigt at dem der ikke er af den samme mening som andre ikke føler at det er dem folk dømmer...

gh72 jeg dømmer ikke dig på nogen måde du har lov til at have de holdninger du har (må lige indskyde at det ikke var bivirkninger der blev lagt vægt på men alder og penge i min mormors tilfælde, de bivirkninger hun ville få var der medicin mod og i forvejen tog hun så mange andre piller mod andre bivirkninger og hendes egen læge var helt enig i at hun kunne have haft nogen gode måneder inden døden , men det er en helt anden historie og meldt blev lægerne på sygehuset også ) men det er også vigtigt at man kan tage kritik af sine holdninger .. jeg har med vilje ikke blandet mig meget i den her debat netop fordi jeg selv er ud af er familie med læger og sygepleje og jeg er hammer uenig med dig i dine meninger og holdninger jeg har set og hørt hvordan man også behandler de syge og i sær de gamle
 
Gammel 20-01-2011, 12:36   #62
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg har ikke forsvaret på noget tidspunkt at man ikke taler med patienterne om det, hvis det er muligt, og ellers de pårørende. Det har jeg skrevet i mit allerførste indlæg og flere indlæg efter.Det er noget svineri og bør ikke forekomme.
Men nej, jeg er ikke tilhænger af, at alle skal forsøges reddet. Så kort kan det siges. Men naturligvis skal man tale med de berørte om det. Jeg er IKKE tilhænger af hemmelighedskræmmeri.

Du misforstår mig. Jeg mener, at man selvfølgelig SKAL tale med patienterne og/eller de pårørende. Men derfor kan jeg godt være tilhænger af, at man ikke genopliver for enhver pris, sålænge man har haft samtalen med de berørte.
Du er ikke alene om den holdning, at man ikke skal genoplive for enhver pris.

Alle voksne burde skrive et livstestamente, mens tid er, og selv tage stilling til hvad der skal ske rammes man af f.x af en blodprop et fatalt sted i hjernen eller brækker nakken et lige så fatalt sted.

For mig er det vildt grænseoverskridende at lægerne skulle kæmpe for mit liv, hvis jeg skulle vågne op til et liv i total hjælpeløs tilstand, det er ligeså grænseoverskridende at spørge mine pårørende eller bede dem om at tage stilling. Selv om de kender mine ønsker, så tror jeg følelser vil stå i vejen for en, for mig, fornuftig afgørelse. Derfor har jeg lavet et livstestamente, som jeg håber lægerne respekterer.

Jeg mener som dig, at debatten er afsporet - og håber på, at en undersøgelse vil påvise hvad der reelt er foregået.

Er det sådan, at folks liv eller behandling bliver fravalgt af økonomiske grunde så er det først og fremmest et politisk spørgsmål, så må politikkerne tilføje systemet flere penge.

Hvor ville jeg ønske, at min mormor f.x var sparet for gentagne store og svære operationer i hele tarmsystemet som 96 årig, at hun havde fået lov til at sove stille ind. Men næh nej, liv er liv blev der sagt og så er det liv for enhver pris. Hvad formålet var, intensivt at holde så gammelt et menneske i live, i et liv hun selv ville have ment ikke var noget liv, står hen i det uvisse.

Lad os få flere hospicer, så meget syge døende mennesker kan dø i værdighed og fred - dèr bliver folk ikke holdt i live eller genoplivet, men får god hjælp og støtte til det uundgåelige.

Synd du har forladt debatten, jeg personligt kan godt li` dine indlæg her.
sibt er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 13:16   #63
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvor går grænsen - og HVEM sætter den i øvrigt...apropos?

@gh72:

TUSIND tak fordi du endnu engang har formået IKKE at lade dig rive med af den helt utrolige selvsvingseffekt, der kan husere på et netforum!

Men istedet har argumenteret i en sober og velovervejet tone, og på intet tidspunkt ladet dig glide ned på den laveste fællesnævner, som flere tyer til, når deres saglige argumenter slipper op, og der gribes til virkelig billige personangreb.

Ganske rigtigt set, at der er en underliggende og uudtalt selvjustits herinde, og at andre, for langt mindre agressiv tone, end den du lige er blevet tilsvinet i, har fået påtaler, eller er decideret lukket ude ("Banned") fra k10.

Man må ikke håbe, at EVENTUELLE nærere relationer til Tordenskjolds Soldater, på nogen måde har indflydelse på, hvor hurtigt admin-pisken tages i brug............................

Husk venligst, at k10 på ingen måder ville have det blomstrende liv og den stigende offentligte interesse, man nu kan fremvise og læne sig op af, hvis det kun var de samme 5 personer, der sad og svarede på spørgsmål/debatterede om ALT herinde.

Dét er før set, at en masseflugt foretages, når tingene tager en uheldig drejning, og det ville være synd, med det store arbejde der allerede er lagt på k10.
L.S. er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 14:06   #64
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er sådan nogle kommentarer som den sidste her der virkelig kan få mig til at blive opgivende...

Det er så nemt og faktisk ret billigt at komme med sådanne kommentarer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 14:23   #65
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Er det ikke bedst at lukke tråden? Det var ikke min mening at det skulle komme så langt ud.
adbib er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 14:31   #66
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Smile

Adbib startede en politisk tråd, i generelle vendinger, hvor han/hun påpeger at lægerne tvinges til at agere "bødler" pga. den aktuelle politik i landet. Folk har nu en gang lov til at mene hvad de vil og det gælder også Adbib.
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Læger som bødler --- Det usynlige folkemord

Når læger bliver brugt som bødler, så kan vi holde vores samvittighed ren ikke?

Når mennesker ikke mere har en "værdi" for samfundet, så er det vel ok at
lade mennesker død?

Så længe det ikke er mig som har fået en dødskode, så kan jeg vel være ligeglad ikke?

Dødsfald i psykiatrien
http://www.lap.dk/kampagner/psykiatr...n-draeber.html

http://www.doedipsykiatrien.dk/
http://www.doedipsykiatrien.dk/index...&id=3&Itemid=3
Øverst på listen over indberettede psykofarmaka står Serdolect, Zyprexa, Seroquel og Leponex

http://www.bt.dk/danmark/laegerne-vi...-mod-sin-vilje
http://www.berlingske.dk/danmark/lae...-patienter-doe

Historisk er det set før
http://da.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4

Men det kan da ikke sket i Danmark vel??
Så kommer gh72 og ændrer Adbib's budskab (hensigt) med tråden, ved at kickstarte afsporing af tråden, fra at handle om samfundets "storpolitik" til at handle om lægerne og deres faglige valg/fravalg af patienternes overlevelsesmuligheder.
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Lægerne er jo nødt til at lave sådanne vurderinger.
Den kvindes sag der har været fremme, hun var jo meget syg med sepsis og påvirkning af flere organer, som det jo kom frem senere. Pressen skal altid piske en stemning op! Mon ikke de fleste læger er interesserede i at redde liv?

At det forekommer med disse koder - eller forkortelser som det jo reelt er! - det kan jeg slet, slet ikke se noget forkert i. Det, der er forkert, er at der i nogle situationer ikke er blevet talt med de pårørende om det.
Adbib insisterer på at tråden skal handle om politik, som han/hun har ment med at starte tråden, mens gh72 bliver ved med at debattere lægerne og patienterne.

Det er grunden til at tråden har udviklet sig galt. gh72's afsporing af emnet.
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Dét er før set, at en masseflugt foretages, når tingene tager en uheldig drejning, og det ville være synd, med det store arbejde der allerede er lagt på k10.
Ingen grund til bekymring. K10.dk har for længst opnået en "kritisk masse", hvor synergien fortsætter uanset hvem det måtte behage at "masseflygte". Som regel er "masseflugt" et godt tegn på, hvem ikke passer med K10's oprindelige formål, bestemt af K10's stiftere, så er også alt som det skal være. KOTGW! (Keep on the Good Work)
Tante Ana er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 14:31   #67
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette er den politiske afd i forummet....stedet hvor folk kan gå det længere og ikke tage alt på sig...

Er man sart og ikke kan tåle at folk ytre sig det mere....ja så bør man ikke deltage i denne afd...

Det er derfor den blev oprettet...væk fra den alm den af forummet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 15:02   #68
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Tante Ana

Din analyse er nu meget god.

@ gh72
Det var ikke mening at det skulle komme så langt ud. Jeg blev lidt for grov og siger undskyld for det.
adbib er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 15:24   #69
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Giver det mening at slette indlæg, der er skriftligt reageret kraftigt på? Der mangler indlæg fra mindst 2 debattører der kunne forklare en del af de heftige reaktioner, for nye der ikke har fulgt med i tråden.

En analyse af et handlingsforløb kan desværre ikke bruges når der redigeres indlæg væk, det faktiske handlingsforløb er i mine øjne helt anderledes, havde man ladet slettede indlæg stå.

Da jeg selv har læst de slettede indlæg, giver tråden og analyse at de tilbageblevne indlæg ikke mere mening og nogle fortsætter dælme med at gå efter manden og ikke bolden.

Så nogen må og andre må ikke.
sibt er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2011, 15:32   #70
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Suk, ja, skal vi så komme tilbage til emnet?

Det var med både kæmpe chok og stor sorg, jeg så det første indslag med kol-patienten.

Chok over at man, to dage efter, tilsidesætter en klarhjernet patients udtrykkelige ønske om at blive forsøgt genoplivet ved evt. hjertestop og skriver - EHM samt - ITA, uden at informere/diskutere dette med patienten! Chok over at man sidder og overværer en samtale mellem to læger, hvor det ikke handler om en lægefaglig vurdering, men handler om at patienten "ikke ligefrem er en vårharre", om hjemmehjælp og rolator

Så satte sorgen ind over at moralen er faldet så drastisk hos vore læger at man lige frem gør sig til "vorherre" over hvem der skal have alle chancer for at overleve og hvem der ikke skal, og dette uden at indformere/diskutere en sådan overvejelse med saglige begrundelser med rette vedkommende, nemlig patienten eller dennes pårørende

Jeg anser ikke alder, hjemmehjælp, rolatorer mv. samt samfundsøkonomiske interesser for saglige begrundelser i en lægelig vurdering!

Læger skal ikke afgøre 'livskvalitet'! Hvis 'gamle fru Olsen' stadig nyder at se ud ad vinduet, dagenes og årstiders skiften eller andet, så tilkommer det hverken mig, dig eller div. læger at afgøre/dømme om dette er 'nok livskvalitet' eller for lidt livskvalitet' til at yde EHM og ITA i påkommende tilfælde.

Og, ja, jeg vil på det kraftigste advare mod at acceptere samfundsøkonomiske overvejelser, når det drejer sig om menneskeliv. Det så vi i 1930'rne og alle ved hvad den yderste konsekvens blev af den slags (Nazitysklands eutanasi-program)

At jeg oplever det som et moralsk skred i lægestanden, bygger jeg dels på lovgivning, lægeløftet (den Hippokratiske ed) samt oplevelser i min nære familie, hvor der, i 70'erne og 80'erne har været nogle rigtige svære beslutninger at træffe, og hvor informationsniveauet og selvbestemmelsen var i højsædet.

Jeg håber så inderligt at der bliver sat en stopper for den slags 'sortering', for jeg ser det som en yderligere forråelse af vores samfund bl.a. forårsaget af ti år med den den nuværende regering
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 20-01-2011 kl. 15:35.
Hyanna er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job-Blog 31: Det synlige og usynlige Jan Jakobsen Politik og Samfund 0 14-04-2013 17:18
Alt om Læger Karo Politik og Samfund 3 11-01-2011 23:05
Kommuner diskriminerer patienter med "usynlige" lidelser buster Politik og Samfund 10 27-01-2010 12:32
Den usynlige region buster Alt det andet 0 28-08-2008 20:38
Der er mangel på læger i DK... fiemie Politik og Samfund 2 04-10-2007 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension