K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2016, 19:58   #31
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det har jeg ikke så meget forstand på, det tror jeg du har ret i at det er de effektive timer der tastes ind.

Men jeg har læst om at flexjobbere som er visiteret til et vist antal timer godt kan arbejde noget mere end det de er visiteret til i en periode hvis de er inde i en god periode, måske nogle af dem kan komme op over de 18,5 timer i de uger der er tale om.

Men som nævnt er der jo personer som er visiteret efter gamle regler, eksempelvis blev flexjob ordningen ændret kraftigt ved sidste reform i 2013.
Antallet af timer man kunne blev visiteret blev vist ændret og tildeling af tilskud blev ændret.
Hvis de endnu er i job kan de beholde det gamle tilskud, men hvis de skifter job kommer de på den nye ordning, dog bare med flere effektive timer end du kan visiteres til i dag.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 20:10   #32
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Selvfølgelig... forskellige ordninger ☺️
Tak for alle dine svar til en forvirret nybegynder.
Må jeg stille et spg mere?

Synes jeg læste at du var sygemeldt pga fysiske smerter?
Hvornår er man stationær her?
Jeg har fx en dum diskusprolaps i lænden som ikke vil forsvinde men holdes nede ved træning.
Læger vil ikke anbefale operation. Tager smertestillende ved behov eller lever med smerterne. Er det stationært eller skal der yderlig vurderinger til. Er scannet 2 gange.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 21:21   #33
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, det er rigtigt, jeg er sygemeldt med kroniske smerter i bevægeapparatet.

Stationær i kommunens regi betyder at du har en sygdom som ikke forventes at kunne blive forbedret.

Egentligt skal der jo en lægeudtalelse til for at kunne erklære dig stationær, efter sigende skal lægen helst skrive at patientens tilstand er stationær og varig, men det ses altså, som i mit tilfælde at kommunen selv finder på at erklære borgeren stationær, uden lægens ord for det, så de kan raskmelde ham/hende og slippe for flere udgifter.

Det er en lidt skizofren fornemmelse, for sygdommen skal være stationær/varig for at man kan blive godkendt til flexjob, så alle syge i systemet som drømmer om et flexjob higer efter at blive erklæret stationær, det er simpelthen forudsætningen for at komme videre.
Samtidigt er det knapt så rart at blive erklæret stationær når kommunen samtidigt opfinder et timeantal man kan arbejde og ud fra dette fiktive timeantal og den selvopfundne stationære tilstand beslutter at man ikke kan få flex fordi man er for rask i forhold til målgruppen.

Jeg sad for øvrigt og læste i begyndertråden igen og opdagede lige denne tråd om fastholdelsesflex som måske kan interessere dig hvis du ikke selv har fundet den.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30909

Sidst redigeret af Nørd; 10-12-2016 kl. 21:24. Årsag: Stavefejl
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 12:52   #34
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Hej Nørd,
Det lyder da ikke som en helt retfærdighed sagsbehandling du har været udsat for.
Hvordan kan de opfinde timetal? Har du ikke været i arbejdsprøvning??

God dag
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 13:08   #35
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det gør de tit,man så siger de det betyder ikke noget fordi man altid starter med en praktik ved hver job og der prøves ens evner af igen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 15:49   #36
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
Hej Nørd,
Det lyder da ikke som en helt retfærdighed sagsbehandling du har været udsat for.
Hvordan kan de opfinde timetal? Har du ikke været i arbejdsprøvning??

God dag
Nej, jeg har ikke været i arbejdsprøvning, jeg var sygemeldt for nogle år siden og kæmpede mig op i næsten fuld tid, hårdt presset af chefen, her kunne jeg så ikke klare mere og fik nådigst lov til at blive på dette timeantal selv om chefen ikke var begejstret.

Men da også dette timeantal var meget i overkanten blev jeg syg igen og måtte opgive.

Det er dette timeantal som jeg er blevet sygemeldt fra og som kommunen mener at jeg sagtens kan klare, det kunne jeg jo ved min første sygemelding.

Som Jjsonn skriver er det vist ikke helt unormalt at kommunerne handler sådan, jeg har i hvert fald læst om flere her på siden som har oplevet nogenlunde det samme.

Jeg synes dog ikke det er acceptabelt at de afviser min ret til flexjob ud fra en arbejdsevne de selv gætter sig frem til.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 21:38   #37
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Hejsa,
Endnu en gang tak for jeres svar.
Har dog lidt yderlige spg.

Starter igen op i mit job på få timer som deltidssygemeldt det nye år. Målet er at få en blid start og samtidig blive mere frisk. Jeg har behov for at bevare kontakten til jobbet ellers kunne en fuldtidsygemelding også være på tale. Senere bliver jobcenteret så involveret med henblik på at komme op i tid igen.

Vil skrive dagbog når jeg starter op som mange har foreslået.
Er der andre der har gode råd når man sådan starter på en frisk? Er selvfølgelig bange for at falde i fælden med for mange timer m.v kg gå helt ned igen

God aften.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 22:41   #38
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du må under ingen omstændigheder presse dig længere op i tid end du kan klare, lyt til kroppen og uanset hvad så stop når kroppen kræver det.

Min chef pressede på for at få mig op i tid, længere op end jeg kunne og det timeantal jeg nåede for ca. et år siden det mener jobcenteret nu jeg kan klare, selv om timeantallet var på bekostning af mit helbred.

Derfor er det vigtigt at du ikke presser dig selv.

For øvrigt er det en fordel om du starter dagbogen inden du starter arbejdet, så du får lavet en smertebeskrivelse inden og efter arbejdsstart.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 23:28   #39
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
God ide med at lave dagbog inden jeg starter op igen. ☺️
Jeg synes jeg har set en god skabelon til en dagbog herinde. Så den bliver lidt strukturet samt indeholder de vigtigste overskrifter. Nu kan jeg bare ikke finde den.
Nogen der kan hjælpe?

Desuden har jeg virkelig svært ved at sige fra overfor job og kommune ang. arbejdstid.
Jeg er for nem og presse og føler jeg skal finde en undskyldning for at sige fra. Det selvom jeg kan mærke forværring. Hvad siger man lige?
Andre der kender følelsen af hele tiden skulle undskylde ens egen dårligdomme?
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 07:22   #40
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
den kender vi alle, man får en føelse af at man hele tiden skal undskylde at man er syg
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension