K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2016, 23:43   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
Jo måske god skuespiller. Tænker bare at hvis man ligger på grænsen så er det jo få timer der kan være afgørende og så var det måske fristende at snige ekstra sygedage ind.
Den fremgangsmåde når du ikke langt med.

Fordi:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Hvis man har for mange sygedage, så er der stor risiko for at kommunen vil have en ny arbejdsprøvning da arbejdsevnen ikke er belyst ordentligt, altså hvis man bare ringer og melder sig syg hjemmefra.
Lige præcis. Hvis man bliver hjemme og melder sig syg er der en risiko for, at resultatet bliver, at de ikke har kunnet vurdere arbejdsevnen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 00:10   #22
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Helt enig Vovse hvis det er sådan det foregår.
Det jeg vil frem til er at det nok er de færreste som forsøger at give sig 100 %, hvis der betyder at de ikke kan komme på fleksjob men i stedet bliver selvforsørgende på fx 25 timer.

Personligt kan jeg godt arbejde igennem på fuld skrald selvom jeg har det elendig og så senere gå helt ned. Nok ikke det man skal vise i arbejdsprøvning - så hellere køre sikkert og give op lidt før. Der har tidligere været et godt indlæg der beskriver situationen ang. usynlige sygdomme.

Får ofte at vide at jeg ser frisk og "godt" ud på jobbet.
Folk siger det for at være flinke men de skulle vide hvordan jeg har det indvendigt.

Tak Nørd. Virkelig godt beskrevet. Det er nok sådan jeg har levet mit liv for længe. Har været god til at sætte en facade op og passe mit job med godt humør sådan set udefra. Men nu må jeg overgive mig da der ikke er mere overskud.

Det med dagbogen vil jeg tage med mig. Det er nemlig på den private front at jeg viser mit sande jeg og må give op og afkald på mange ting grundet sygdom og manglede overskud.

God aften
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 00:52   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
Helt enig Vovse hvis det er sådan det foregår.
Det jeg vil frem til er at det nok er de færreste som forsøger at give sig 100 %, hvis der betyder at de ikke kan komme på fleksjob men i stedet bliver selvforstærkende på fx 25 timer.
Jeg forstår udmærket din tanke.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
Personligt kan jeg godt arbejde igennem på fuld skrald selvom jeg har det elendig og så senere gå ned. Nok ikke det man skal vise i arbejdsprøvning - så hellere køre sikkert og give op lidt før.
Det er jeg ikke helt enig i.

Sidste gang jeg var i arb.prøvning skulle jeg være der fra kl. 8-12 mandag, tirsdag, torsdag og fredag.
Jeg var der som aftalt både mandag og tirsdag, mødte til tiden torsdag, og syntes det gik som smurt, men efter 1 time knak filmen, ryggen sagde fra og jeg måtte gå hjem.
Jeg blev hjemme om fredagen og hele den efterfølgende uge, og startede så op igen.
Nu havde ryggen fået et "knæk" og så skulle der ikke ret meget til før jeg kunne mærke, at det gik den forkerte vej igen, så resten af tiden var jeg der 1-2 timer om dagen.
Der blev ikke ændret i planen, men når jeg kunne mærke min grænse var nået, så fandt jeg min kontaktperson og sagde, at jeg gik hjem.

Inden jeg startede spurgte jeg min konsulent hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag blev nødt til at gå før tid, af helbredsmæssige grunde.
Svaret var, at jeg skulle sige det til chefen, og så skulle jeg ringe til konsulenten. Så jeg talte i telefon med min konsulent 4 gange om ugen, og fik vendt mange ting undervejs.

At jeg gav den "fuld skrue" fra starten tror jeg var positivt, for så havde de jo set, et jeg gerne ville, men at det gik galt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
Får ofte at vide at jeg ser frisk og "godt" ud på jobbet.
Folk siger det for at være flinke men de skulle vide hvordan jeg har det indvendigt.
Du skal øve dig i, at droppe poker-fjæset.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 11:25   #24
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Tak for indspark allesammen.

Jeg komme til at tænke på hvad man selv skal gøre hvis man skal forsøge at blive bevilliget fleksjob?

Skal man selv indhente journaler fra læger mv. Eller hvordan foregår det? Kan I komme med eksempler på hvordan I har strukturet dette?

Der er sikkert allerede en tråd hvor alt dette står godt beskrevet.
Er der nogen der vil være søde at linke hvis I falder over sådan tråd ☺️

Sidst redigeret af ydur32; 10-12-2016 kl. 11:43.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 12:30   #25
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Altså i teorien skal du ikke gøre det mindste andet end at sygemelde dig, eventuelt kontakte kommunen for at høre hvad der skal til for at få fastholdelsesflexjob, som nævnt tidligere er det måske bedst om du kontakter din fagforening først og får dem til at hjælpe dig i gang.

Når først sagen er rejst er kommunen forpligtet til at indhente informationer fra din læge, bestille yderligere undersøgelser der skulle være nødvendig og sende dig i arbejdsprøvning.

Problemet er bare at ifølge det jeg har læst herinde og det jeg selv har oplevet, så sker det bare ikke altid, når man søger aktindsigt i sin sag manger der ofte alle de vigtige informationer fordi kommunen ikke har indhentet oplysningerne.
Ofte bliver man også bare raskmeldt af kommunen uden en arbejdsprøvning fordi de ud i det blå vurderer at man kan arbejde mere end de ca. 18-19 timer og derfor er selvforsørgende.

Dette er årsagen til at der her på k10 bliver meldt ud at man jævnligt skal søge aktindsigt i kommunen så man ved hvad der står i sagen.
Også at søge aktindsigt hos læger og hospitaler og andre behandlere og så selv indlevere kopier af de manglende informationer, som man selv mener at kunne understøtte ens sag.

Der findes en tråd for nye på forum med gode råd til at komme i gang
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928
Du kan da se om der står de ting som du efterlyser ellers spørg bare igen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 12:43   #26
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Takker Nørd.
Har lige spørgsmål mere som tænker du kan hjælpe med.

Jeg er offentligt ansat med betalt frokost.
En rask person vil derfor max være effektiv 34,5 t pt uge.
Vil det så sige må man som fleks max må gave effektivitet på 17,25 t.? Altså hvordan spiller betalt pause ind i alt det her? Ja ved godt jeg har mange spørgsmål men er noget i vildrede.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 14:57   #27
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Den er jeg ikke hundrede 100% sikker på.

Men jeg må formode at når du bliver arbejdsprøvet så medtælles de ordinære pauser ikke.

Sådan som jeg har forstået reglerne så bliver din effektivitet vurderet i forhold til dine kollegaer, hvis du skal vurderes mindre effektiv kræver det at du kan få mindre arbejde fra hånden i et givent tidsrum end raske personer vil gøre.
Det kunne enten være fordi du arbejder langsommere, du laver flere fejl som skal rettes igen og igen eller du holder flere pauser end de raske kollegaer for at holde arbejdsdagen ud, der findes måske andre muligheder jeg ikke lige kan komme i tanker om.

I forbindelse med vurdering af antallet af arbejdstimer du kan klare, giver det heller ingen mening at indregne ordinære pauser i din arbejdsevne. Alt efter hvordan arbejdstimerne bliver fordelt på ugen er det jo end ikke sikkert at du kommer til at holde frokost, hvis du eksempelvis kommer til at møde 8-12.

Når det er sagt så er min egen erfaring fra min kommune at da jeg havde arbejdet mig op på et givent timeantal efter min første sygemelding, så mener min sagsbehandler nu under anden sygemelding at jeg er stationær og sagtens kan arbejde det samme antal timer som jeg lige nu er sygemeldt fra, jeg var også offentligt ansat og pauserne er dermed indeholdt i de timer som sagsbehandleren mener at jeg sagtens kan klare.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 17:00   #28
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Du har sikkert ret
Jeg troede egentlig at man max kunne få løn fra arbejdsgiver for de 18,5 time.
Men kan se at på forskelige beregnere kan der tastes flere timer.
Har jeg misforstået igen ?
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 18:53   #29
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, du har misforstået, eller også har jeg forklaret dårligt

I teorien kan du få flexjob på 37 timer om ugen, men det kræver at du har så dårlig en ydeevne, at du kun arbejder halvt så godt som andre.

Lad os antage at du kommer i arbejdsprøvning og man konstaterer at du kun når det halve af hvad alle andre kollegaer laver på den samme tid, hvilket vil sige at du har en ydeevne på 50%.

I dette tilfælde kan du opnå flexjob på 37 timer, hvor en arbejdsgiver ansætter dig til at arbejde 37 timer om ugen men du får kun løn for det halve på grund af din dårlige ydeevne.

Det er vist ikke særligt almindeligt, normalt vil det nok være en blanding, altså at du kan arbejde måske 20-25 timer men måske har en ydeevne på 70-80%.

Kravet som står i tidligere postet principafgørelse at løntilskuddet ikke kan udgøre mindre end halvdelen.

Desuden findes der også personer ude i landet som er visiteret til flex for år siden og de blev ikke visiteret under samme regler og dengang var der ikke de samme stramme krav.
Der findes formentligt personer som dengang blev visiteret til flex og derfor er flexjobbere i dag, men som ikke kunne være blevet visiteret i dag på grund af de strammede krav.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 19:49   #30
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Nørd du forklarer fint... Tror jeg nok.
Jeg troede bare at det er de effektive timer der skal tastes i beregneren hvilket så max kan blive 18,5 t og som man får løn for af arbejdsgiver?? Det er måske forskelligt alt efter beregner... Hmm... ☺️
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension