K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2017, 18:39   #1
Liquid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
Liquid er ny på vejen
Ulovlig diskrimination af borgere

Jeg er el-overfølsom, og har været det i 5 år ca. Lidelsen kom da jeg efter længere tid havde boet i en af de største byer i Danmark, hvor wi-fi, mikrobølger og telemaster er allestedsværende, og i meget (alt for høje) doser. Lidelsen er velbeskrevet af nordisk ministerråd siden 1995 som en miljørelateret lidelse, så jeg vil ikke høre nogen sige at lidelsen ikke findes.

Voksen handikap skal derfor kompensere en dansk ehs lidende, med midler til at sanere krop og hjem, og beskytte sig fra strålerne. Det er iøvrigt statens opgave at sørge for at der ingen ehs patienter er i områder hvor der opføres master. Voksen handikap rundt om i landet bliver ved med at ignorerer danske ehs patienters ansøgninger om støtte til sanering, og at anke hjælper intet. Jeg er nu i kontakt med ombudsmanden for at komme diskriminationen til livs.

Udsættes en EHS lidende for eletriske felter, opstår en en alvorlig forværring af almen tilstanden, og en kraftig funktionsnedsættelse fremkommer hurtigt.
Dvs at danske ehs patineter er exkluderet i at deltage på uddannelses institutioner, arbejdsmarkedspladser, benytte offentlige transportmidler, og færdes i det offentlige rum.

Dette giver selvsagt anledning til alvolige psykiske problemer, da isolation er påkrævet for at den enkelte danske ehs patient overhovedet kan holde ud at være i live. dette skaber selvsagt yderligere enorm frustration fortvivlelse, og afmagt i forhold til at afhjælpe situationen.

Det fremgår af handikapkonventionen som danmark har tiltrådt, at alle danske statborgere har ret til at deltage på lige fod med alle andre i samfundet. Dermed diskrimeres danske ehs patienter på det groveste, da vi ikke kan være i samfundet nogen steder. Danmark er et lille land geografisk set, og stort set alle beboelige områder er bestrålet af master.

Jeg har selv måttet fraflytte min egen bolig, grundet det høje strålingsniveau, og fuldstændigt ødelagt på alle måder af den frustration, der er forbundet med den manglende anerkendelse, og at kæmpe med min sagsbehandler, og systemet. Jeg mener at det bør være soleklart at man har er pensionsberittiget, når man står i en sådan situation.. Jeg skal el-sanere mit hjem, og det kan jeg ikke da jeg er på kontanthjælp på 8 år, grundet et længerevarende traumatiserende uafklaret syfdomsforløb fra alderen 21-28, hvor jeg ligeledes har været fuldstændigt ødelagt af frustration. Alligevel beder min sagsbehandler om en psykisk udredning, og forholder sig ikke til de mange problemstillinger, som EHS diskriminationen medfører.

Jeg mener at jeg har ret til at få betalt et kørekort, og et transportmiddel, samt udgifter til el-sanering af mit hjem, samt godtgørelse for den manglende anerkendelse som har skabt et enormt stress niveau. ligeledes skal jeg have mulighed for at forlade landet, da alle dele af Danmark er bestrålet, og dermed ikke skulle rapportere til en sagsbehandler om min gøren og laden.

Efter diagnosen skizotypisk sindslidende, kommer jeg efter et års venten, i december så til møde med rehabiliteringsteamet. Efter at have beskrevet situationen, vurdere de mig til at der kan udvikles på arbejdsevnen, og dermed sendes jeg i resousrceforløb, til trods for at jeg klart og tydeligt har givet udtryk for at jeg ikke kan færdes udenfor mit eget hjem, ja jeg kan faktisk ikke engang være i mit eget hjem heller uden at blive påvirket. På kontanthjælp er jeg overhovedet ikke i stabd til at imødekomme de mange problemstillinger den manglende anerkendelse af lidelsen medfører, og jeg er nær et selvmordsstadie, da situationen er utålelig.

Har rehabiliteringsteamet ret til at overse og ignorere de mange problemstillingere den manglende anerkendelse af lidelsen medfører, og sende mig i et ressourcefoløb?
Liquid er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension