K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2014, 18:45   #1
MissF
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Tårnby (2770 Kastrup)
Indlæg: 12
Styrke: 11
MissF er ny på vejen
Unhappy Fortvivlet - skal på liaison klinikken

Kære alle her på K10

I mandags faldt min verden sammen. Min læge skrev i gh (generel helbredsattest) til kommunen, at jeg ville få glæde af et forløb på liaison klinikken.

Det er her man forsker i Funktionelle lidelser, og efter at have læst på nettet, tråde herinde m.m., kan jeg forstå, at man nu skal til at konvertere min kroniske hovedpine/migræne til en psykisk lidelse.

Det betyder også, at jeg vil miste mine sygedagpege samt min chance for at få tilkendt varigt tab af erhvervsevne igennem min pension.

Er der nogen der kan hjælpe, hvad som helst modtages med kyshånd - gode råd, sparring, hvad som helst?

Jeg vil forklare mit forløb så kort som muligt, men det er svært. Spørg endelig ind, så uddyber jeg!:

I 2003 diagnosticeret med kronisk spændingshovedpine/migræne på Glostrup Hovedpineklinik, førende indenfor sit felt.

Har indtil maj 2013, formået at arbejde trods hovedpine. Hovedpinen er gradvist blevet forværret over årene, b.la. fordi jeg ikke responderer på migrænemedicin. Eneste mulighed er kodein/treo når det er rigtig slemt. Dog max 2 perioder pr. md.

Jeg var derfor så forpint og uden flere ressourcer at min krop nægtede at samarbejde, da jeg i maj 2013 måtte kaste håndklædet i ringen og sygemelde mig.

På det tidspunkt havde jeg i 6 mdr. også haft konstant kvalme pga. smerterne der nu er på niveau 7-8 daglig + ca. 4 migræneanfald om ugen (skala fra 1- 10), hvis ikke konstant migræne.

Sygemelding hed angst/depression pga. stress og forværring af kronisk hovedpine.

Jeg har været igennem følgende for at prøve at forbedre min situaiton, og megt er selvbetalt, så jeg har brugt over 100.000 kr:

2003 - 2010 Hovedpineskole igennem Hovedpineklinikken i Glostrup (fremover HP). Kognitiv terapi, gruppepsykolog samtaler, fysioterapi.

2003 - 2014 forskellige psykologforløb, egenbetaling. Går p.t. hos psykolog betalt af sundhedsforsikring, siden maj 2013.

2003 - 2014 forskelige kiropraktorer - nu fast inde i byen siden 2012 (ordning for kroniske patienter, egenbetaling.

2003 - 2014 forskellige forløb med fysioterapi, går nu i FYSIQ og træner nakke/skuldre når jeg kan for smerter.

2004 - 2006 Aktiv kropshjælp (øvelser som skal hjælpe på nerverbaner)

2005 Indlagt på Skodsborg, fysioterapi, røngten af nakke, egenbetaling.

2006 Forsøg med triggerpunkter gennem behandler på Skodsborg

2007 Kraniokralterapi v. Rosendahl Instuttet, egenbetaling.

2008 Mulligan metoden v. Josef Andersen, egenbetaling.

2012 Mindfullness 1 uge i kloster, egenbetaling.

2012 Hamlet, konstateret migræne. (Ville have anden mening og måske alternativ til behandling i forhold til HP)

2013 Ambulatorium, fået konstateret stress i hjertet. På medicin Carvedilol.

2013 Gildhøj Privathospital. Efter henvisning fra kiroprakter omkring nakkesmerter til MR scanning. Fået konstateret slidegigt i nakken. De sagde dette også kunne være årsag til smerter (min læge kiggede på denne 3 sek. i sidste uge og sagde, det var vel ikke det der generede)?

Nogen her der kan læse og forstå forklaring på scanning. For har jeg så IKKE slidegigt i nakken?

2014 MR scanning af hjernen, intet unormalt.

Som sagt går jeg til psykolog igen siden maj, et forløb jeg er rigtig glad for. Jeg træner i Fysiq når jeg kan, og bruger kiropraktor ca. 1 gang pr. md.

Jeg er i behandling med antidepressiv igen. Jeg har i mit forløb siden 2003 været lidt ud og ind, fordi det ind imellem gør hovedpinen værre. Men, holder jeg en pause, kan det trods alt, når jeg starter igen, hjælpe på humøret når smerterne dominerer.

Læger siger følgende:

Neurolog omkring funktionsniveau. Det må konkluderes at kronisk hovedpine ikke udelukkende er på baggrund af stress, idet den jo netop har været tilstede i mere end 10 år. P.t. stærkt hæmmet og kraftigt erhvervstruet. Ikke umiddelbart forslag til yderligere behandling i primærsektor - men prøver at henvise til Hovedpineklinik igen. Sendt til kommune.

Psykolog omkring funktionsniveau. Klients tilstad er stadig af karakter at det vurderes at klienten ikke er i stand til at påtage sig ordinær beskæftigelse. Dels pga stress/angt, dels konstante hovedpine også selvom skånehensyn tages. Ikke muligt med tidsprognose.

Psykiater funktionsniveau. Lettere angst/depressionstilstand.Sertralin 50 mg hjælper på humøret, men føler sig ikke arbejdsklar. Den psykiske tilstand er næppe årsag hertil,. Arbejdsmuligheder vurderes at afhænge af spændingshovedpines behandlingstilgængelighed.

Hovedpineklinik (sidste journal 2010). A DG 430 - Migræne uden aura. DG442 - spændingshovedpine. (Henvist igen sidst februar).

Jeg er henvist til:

Bispebjerg Hospital/arbejdsmedicinsk klinik for afklaring af helbred (LÆ 152 E)

Liaison klinik

Hjælp! Er alt tabt?

Under funktionelle sygdomme står kronisk hovedpine. Laver de andet på Liaison klinikken end at behandle for dette, en sygdom som jeg kan forstå, kun eksisterer i deres terminologi, og ikke er anerkendt som en lidelse i WHO? Er dette korrekt.

Kan jeg på nogen måde sige nej (har læst Helsini dekret 20 omkring nej til forsøg), uden at miste dagpenge/forsikring.

Hvorfor jeg tror jeg mister min chance for at få erstatning for varig lidelse hos min forsikring, er fordi, jeg kun har 6 mdr. tilbage på midlertidig tab af erhvervsevne. Når de ser min læge har henvist til klinik for funktionel lidelse, kan jeg vel ikke sige nej. Når jeg først er på klinik, så vil de jo konvertere min diagnose til en psykisk = mister forsikring der ikke dækker psykisk sygdom.

Hvordan kan det lade sig gøre, at dette forgår i Danmark? Jeg skal i et behandlingsforløb for en sygdom som ikke er en anerkendt diagnose??

Eller maler jeg f.... på væggen.

Sig noget, nogen....

Tak tak alle i søde mennesker, som når hertil

Jeg har d.d. talt med Sundhedsstyrelsen, som henviste mig til patientklagenævnet. Dette i forhold til, at min læge henviser mig til en klinik som vil omdefinere en allerede diagnosticeret sygdom.

Jeg er fortvivlet


MissF
MissF er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension