K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2014, 18:45   #1
MissF
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Tårnby (2770 Kastrup)
Indlæg: 12
Styrke: 11
MissF er ny på vejen
Unhappy Fortvivlet - skal på liaison klinikken

Kære alle her på K10

I mandags faldt min verden sammen. Min læge skrev i gh (generel helbredsattest) til kommunen, at jeg ville få glæde af et forløb på liaison klinikken.

Det er her man forsker i Funktionelle lidelser, og efter at have læst på nettet, tråde herinde m.m., kan jeg forstå, at man nu skal til at konvertere min kroniske hovedpine/migræne til en psykisk lidelse.

Det betyder også, at jeg vil miste mine sygedagpege samt min chance for at få tilkendt varigt tab af erhvervsevne igennem min pension.

Er der nogen der kan hjælpe, hvad som helst modtages med kyshånd - gode råd, sparring, hvad som helst?

Jeg vil forklare mit forløb så kort som muligt, men det er svært. Spørg endelig ind, så uddyber jeg!:

I 2003 diagnosticeret med kronisk spændingshovedpine/migræne på Glostrup Hovedpineklinik, førende indenfor sit felt.

Har indtil maj 2013, formået at arbejde trods hovedpine. Hovedpinen er gradvist blevet forværret over årene, b.la. fordi jeg ikke responderer på migrænemedicin. Eneste mulighed er kodein/treo når det er rigtig slemt. Dog max 2 perioder pr. md.

Jeg var derfor så forpint og uden flere ressourcer at min krop nægtede at samarbejde, da jeg i maj 2013 måtte kaste håndklædet i ringen og sygemelde mig.

På det tidspunkt havde jeg i 6 mdr. også haft konstant kvalme pga. smerterne der nu er på niveau 7-8 daglig + ca. 4 migræneanfald om ugen (skala fra 1- 10), hvis ikke konstant migræne.

Sygemelding hed angst/depression pga. stress og forværring af kronisk hovedpine.

Jeg har været igennem følgende for at prøve at forbedre min situaiton, og megt er selvbetalt, så jeg har brugt over 100.000 kr:

2003 - 2010 Hovedpineskole igennem Hovedpineklinikken i Glostrup (fremover HP). Kognitiv terapi, gruppepsykolog samtaler, fysioterapi.

2003 - 2014 forskellige psykologforløb, egenbetaling. Går p.t. hos psykolog betalt af sundhedsforsikring, siden maj 2013.

2003 - 2014 forskelige kiropraktorer - nu fast inde i byen siden 2012 (ordning for kroniske patienter, egenbetaling.

2003 - 2014 forskellige forløb med fysioterapi, går nu i FYSIQ og træner nakke/skuldre når jeg kan for smerter.

2004 - 2006 Aktiv kropshjælp (øvelser som skal hjælpe på nerverbaner)

2005 Indlagt på Skodsborg, fysioterapi, røngten af nakke, egenbetaling.

2006 Forsøg med triggerpunkter gennem behandler på Skodsborg

2007 Kraniokralterapi v. Rosendahl Instuttet, egenbetaling.

2008 Mulligan metoden v. Josef Andersen, egenbetaling.

2012 Mindfullness 1 uge i kloster, egenbetaling.

2012 Hamlet, konstateret migræne. (Ville have anden mening og måske alternativ til behandling i forhold til HP)

2013 Ambulatorium, fået konstateret stress i hjertet. På medicin Carvedilol.

2013 Gildhøj Privathospital. Efter henvisning fra kiroprakter omkring nakkesmerter til MR scanning. Fået konstateret slidegigt i nakken. De sagde dette også kunne være årsag til smerter (min læge kiggede på denne 3 sek. i sidste uge og sagde, det var vel ikke det der generede)?

Nogen her der kan læse og forstå forklaring på scanning. For har jeg så IKKE slidegigt i nakken?

2014 MR scanning af hjernen, intet unormalt.

Som sagt går jeg til psykolog igen siden maj, et forløb jeg er rigtig glad for. Jeg træner i Fysiq når jeg kan, og bruger kiropraktor ca. 1 gang pr. md.

Jeg er i behandling med antidepressiv igen. Jeg har i mit forløb siden 2003 været lidt ud og ind, fordi det ind imellem gør hovedpinen værre. Men, holder jeg en pause, kan det trods alt, når jeg starter igen, hjælpe på humøret når smerterne dominerer.

Læger siger følgende:

Neurolog omkring funktionsniveau. Det må konkluderes at kronisk hovedpine ikke udelukkende er på baggrund af stress, idet den jo netop har været tilstede i mere end 10 år. P.t. stærkt hæmmet og kraftigt erhvervstruet. Ikke umiddelbart forslag til yderligere behandling i primærsektor - men prøver at henvise til Hovedpineklinik igen. Sendt til kommune.

Psykolog omkring funktionsniveau. Klients tilstad er stadig af karakter at det vurderes at klienten ikke er i stand til at påtage sig ordinær beskæftigelse. Dels pga stress/angt, dels konstante hovedpine også selvom skånehensyn tages. Ikke muligt med tidsprognose.

Psykiater funktionsniveau. Lettere angst/depressionstilstand.Sertralin 50 mg hjælper på humøret, men føler sig ikke arbejdsklar. Den psykiske tilstand er næppe årsag hertil,. Arbejdsmuligheder vurderes at afhænge af spændingshovedpines behandlingstilgængelighed.

Hovedpineklinik (sidste journal 2010). A DG 430 - Migræne uden aura. DG442 - spændingshovedpine. (Henvist igen sidst februar).

Jeg er henvist til:

Bispebjerg Hospital/arbejdsmedicinsk klinik for afklaring af helbred (LÆ 152 E)

Liaison klinik

Hjælp! Er alt tabt?

Under funktionelle sygdomme står kronisk hovedpine. Laver de andet på Liaison klinikken end at behandle for dette, en sygdom som jeg kan forstå, kun eksisterer i deres terminologi, og ikke er anerkendt som en lidelse i WHO? Er dette korrekt.

Kan jeg på nogen måde sige nej (har læst Helsini dekret 20 omkring nej til forsøg), uden at miste dagpenge/forsikring.

Hvorfor jeg tror jeg mister min chance for at få erstatning for varig lidelse hos min forsikring, er fordi, jeg kun har 6 mdr. tilbage på midlertidig tab af erhvervsevne. Når de ser min læge har henvist til klinik for funktionel lidelse, kan jeg vel ikke sige nej. Når jeg først er på klinik, så vil de jo konvertere min diagnose til en psykisk = mister forsikring der ikke dækker psykisk sygdom.

Hvordan kan det lade sig gøre, at dette forgår i Danmark? Jeg skal i et behandlingsforløb for en sygdom som ikke er en anerkendt diagnose??

Eller maler jeg f.... på væggen.

Sig noget, nogen....

Tak tak alle i søde mennesker, som når hertil

Jeg har d.d. talt med Sundhedsstyrelsen, som henviste mig til patientklagenævnet. Dette i forhold til, at min læge henviser mig til en klinik som vil omdefinere en allerede diagnosticeret sygdom.

Jeg er fortvivlet


MissF
MissF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 22:57   #2
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Det lyder da som om at du har prøvet meget er du blivet skannet i hovedet/hjernen noget der kunne trykke?

Måske du skulle skifte læge hvis du føler at han/ hun ikke tager det alvorligt?



Nåå ok kan se at du er blevet skannet i hovdet sorry
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 23:17   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er slet ikke sikkert, at det kan overføres til dit problem, men jeg sloges i mange år med spændingshovedpine, og har indenfor de seneste par år fundet ud af, at det hænger sammen med min sløve fordøjelse, som muligvis hænger sammen med mit forbrug af smertestillende medicin.

Så prøv at være opmærksom på dit fordøjelsessystem, og overvej om det måske er noget trægt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 00:39   #4
MissF
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Tårnby (2770 Kastrup)
Indlæg: 12
Styrke: 11
MissF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Det lyder da som om at du har prøvet meget er du blivet skannet i hovedet/hjernen noget der kunne trykke?

Måske du skulle skifte læge hvis du føler at han/ hun ikke tager det alvorligt?


Hej, tak fordi du skriver.

Det er forholdsvis ny læge jeg har, som sagde han forstod mig. Så jeg føler han handler modsat ved at henvise til psykiatrisk behandling.

Men, det der bekymrer mig mest er, at jeg kan forstå at på klinikken underkender de mine fysiske diagnoser og samler dem under en hat der hedder funktionel lidelse (psykisk) Denne lidelse findes ikke i WHO,s system?

I forhold til min forsikring, vil en psykisk diagnose gøre, at jeg mister chancen for at søge om varigt tab af erhvervsevne, da psykiske lidelser ikke dækkes.

Nogen der har en udvej til hvordan jeg kan sige nej til forløb uden at miste forsikring/sygedagpenge fordi jeg ikke har prøvet alle behandlingstilbud. Det føles som catch 22, uanset hvad jeg gør er slaget tabt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Nåå ok kan se at du er blevet skannet i hovdet sorry
Ja, jeg er blevet scannet! :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er slet ikke sikkert, at det kan overføres til dit problem, men jeg sloges i mange år med spændingshovedpine, og har indenfor de seneste par år fundet ud af, at det hænger sammen med min sløve fordøjelse, som muligvis hænger sammen med mit forbrug af smertestillende medicin.

Så prøv at være opmærksom på dit fordøjelsessystem, og overvej om det måske er noget trægt.
Tak for dit svar :-)

Jeg har ikke set på den vinkel. Har i mange år haft fordøjelsesproblemer i perioder. Dog ikke på grund af smertesrillende piller, da jeg er meget forsigtig. Dette var noget af det første jeg blev opmærksom på hos Hovedpineklinikken i 2003. Men, vil gå ind i det og se hvad jeg kan gøre.

Noget råd til hvordan jeg kan undgå Klinik for funktionel lidelse, uden at miste sygedagpenge/forsikring?

Hilsen
MissF
MissF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 00:49   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg kan godt forstå din skepsis..

Kære MissF.

Men, som jeg forstår din situation, er det din praktiserende læge der ønsker dig forbi Liaison-klinikken og ikke kommunen i første omgang.

Jeg ville tage en samtale med din praktiserende læge, hvor du tydeligt giver udtryk for din bekymring og modvilje imod hans forslag.

Du skal kende til den sidste nye udvikling i forbindelse med brugen af tvang i behandlingen af borgere, i det sociale system.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, S. er blevet tvunget til at stoppe denne tvang i behandlingsforslag, i en forsøgsperiode på 2 år.

Du skal sætte dig ind i problemstillingen her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 01:51   #6
MissF
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Tårnby (2770 Kastrup)
Indlæg: 12
Styrke: 11
MissF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære MissF.

Men, som jeg forstår din situation, er det din praktiserende læge der ønsker dig forbi Liaison-klinikken og ikke kommunen i første omgang.

Jeg ville tage en samtale med din praktiserende læge, hvor du tydeligt giver udtryk for din bekymring og modvilje imod hans forslag.

Du skal kende til den sidste nye udvikling i forbindelse med brugen af tvang i behandlingen af borgere, i det sociale system.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, S. er blevet tvunget til at stoppe denne tvang i behandlingsforslag, i en forsøgsperiode på 2 år.

Du skal sætte dig ind i problemstillingen her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hilsen Peter
Hej Peter,

Hvor er jeg glad for du kiggede forbi. Jeg er ikke færdig med at læse din tråd, den er meget lang, men jeg kan forstå du har et svært forløb, og alligevel giver råd til en masse herinde, respekt for det!

Ja, det var min læge. Efter en times konsultation hvor vi skulle udfylde forsikringspapirer, og hvor han bakkede op om, at kommunens forsøg på at give stress skyld for min hovedpine, og ikke omvendt var urimeligt. Altså, Min stress skyldtes påvirkning efter mange års smerter.

Han er min nye læge, og jeg var jo glad over han kunne sætte sig ind i min sag, er svært for mange at forså hvad kroniske smerter gør ved én, man kan jo næsten blive vanvittig.

Mandag skulle jeg hente papirerne hos sekretæren, han hover mig til side, siger jeg har en ny strategi vi gør sådan og sådan. Jeg forstod det ikke helt, men da jeg kom hjem og Googles liaison klinikken, forstod jeg hvad det betød. Desværre

Min sagsbehandler havde jeg møde med idag, hun kender ikke stedet. My luck, de fleste andre bliver tvunget afsted af kommunen, jeg ryger ind i en TERM-læge!

Peter, jeg kan ikke helt finde ud af hvad det sidste omkring nej til behandling er? Der står sidst i din tråd noget om en Ankestyrelsen. Er det vedtaget, Mette Frederiksens 2 årige forsøg til nej til behandling?

Vil jeg kunne sige nej? Jeg er jo på antidepressiv, så kan ikke bruge bekymring for dette som modargument.

Der i mod, har jeg været igennem 2 forløb på Hovedpineklinikken med kognitiv terapi, fysioterapi m.m.
Jeg går løbende til fysioterapi, og når jeg kan træner jeg i maskiner efter et program mit fysioterapeut har lagt ( har desværre været hårdt ramt siden dec.)
Jeg går til psykolog, kognitiv terapi m.m.
Jeg går til kiropraktor.

Så, hvad kan klinikken tilbyde som jeg ikke allerede deltager i?

Mit gæt: de kan omdøbe min kroniske hovedpine/migræne/slideligt til psykisk sygdom.

Kan jeg stoppe det med Mettes nej til behandling? Måske med ovenstående forklaring, plus - det jeg går til er i mit nærområde, og mere overkommeligt når jeg er plaget af smerter!

Det er ikke realistisk at jeg kan passe et forløb på Bispebjerg. Jeg har netop måtte stoppe forsøg på at arbejde 2 timer, 3 gange om ugen, hvilket jo er ingenting...!

Ved du om forsikringsselskaberne skal se bort fra lægens henvisning hvis jeg bruger retten til at sige nej til behandling (er stadig ikke sikker på om det er korrekt at jeg kan, kan ikke finde ud af om Ankestyrelsen har modsat sig")

Puha, jeg vil læse videre i din tråd, er nået til side 3 og sidste side, kan vist ikke tænke mere idag.

Peter, blev dine nervebaner ødelagt ved operation, og giver dette problemer? Min mor fik knust sit nervecenter i ryggen, og opgivet af alle instanser, selv specialklinik på Frederiksberg Hospital.
Jeg hørte om P. G. (Vi må ikke bruge navne vel?) i Odense, Aktiv Kropshjælp. En af hans udlærte har klinik her på Sjælland -Lotte. Ved øvelser fik de nervebanerne til at tale sammen igen og min mor kunne smertedækkes med medicin, efter at have levet i et smertehelvede og ikke kunne gå i 2 år.

Hun endte med at kunne gå og røre sig, skriv hvis jeg skal fortælle mere, evt. på mail!

De bedste hilsner fra
MissF

Undskyld, glemte

Jeg gik op til min læge igen og fortalte hvor ked af og uenig jeg var i hans henvisning. Han sagde, han bare ville mig det bedste, men at det var hans beslutning.

Så det fik jeg intet ud af...
MissF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 08:29   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissF Se meddelelser
Har i mange år haft fordøjelsesproblemer i perioder.
Hvis du har en eller anden grad af forstoppelse, så er mit bedste råd, at du får fat i en zoneterapeut.

Spændinger i baghovedet hænger ofte sammen med fordøjelsesproblemer, og man kan være mere påvirket af det end de fleste forestiller sig.

Hvis du vælger, at opsøge en zoneterapeut, så skal du være opmærksom på, at vedkommende gør meget ud af, at behandle lymfesystemet.

Iflg. min egen læge er zoneterapi noget af det bedste ved fordøjelsesproblemer. Og det passer fint sammen med mine egne erfaringer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 11:53   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Ja du har vist været igennem hele Laison klinikkens tilbud, det eneste de kan tilbyde er stresshåndtering/afslapning/mindfullnes og medicin nedrustning se tråd idag.
Så hvis du ikke kan slippe, så tag din liste med behandlinger med til 1samtale,
Laison kan for nogle være godt, men ikke for alle
Det er en forskel at det er din læge og ikke jc, som foreslår det. Du kan sige tak men nej tak til behandling foreslået af læge.!

Men jc vil bruge det senere i mod dig så få dokumentationen i orden og opdateret, få også aktindsigt i din sag hos jc og evt hospital og speciallæger
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 12:39   #9
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg har desværre ikke haft kræfter til at læse hele din besked.
Men som jeg ser det, har du prøvet rigtig meget og har været på hovedpineklinikken, så medmindre, du er interesseret i at prøve mere medicinsk behandling, så skal du da vist takke nej til liasion klinikken. Og du har jo ret til at sige nej til henvisningen til klinikken. prøv at mærke efter,hvordan har du det med den? og hvad forventer du, at de ville kunne gøre?
Det med at kigge på fordøjelsen lyder som en god ide, sammen med det du allerede gør. Måske også at se på åndredrættet. Jeg har hørt om lotte paarup, www.denintelligentekrop.dk
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 13:32   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvorfor?

Kære MissF

Hvorfor begynder mit første råd med overskriften "Jeg kan godt forstå din skepsis.." underforstået kontakt til Liaison klinikken?

Jeg har ikke den fulde viden om klinikken og deres arbejde eller metoder.

Jeg har ikke den fulde viden om Per Flink`s metoder.

Jeg har ikke den fulde viden om eksempelvis Vibeke Manniche, lægekonsulent.

Jeg er ikke hverken læge eller anden sundhedsperson, så der er rigtig meget, som jeg ikke har viden om.

Men jeg har min sunde fornuft og iagttagelsesevne samt et langt livs erfaring,som patient i det sociale-og sundhedssystem, hvor der findes et stort antal professionelle læger, sygeplejersker, psykologer og psykiatere.

Men der findes også et antal af ovenstående, som efter mine erfaringer ikke evner at lytte til deres patienter, med store konsekvenser for den patient, som ikke evner at stoppe op og forlange svar, på fornuftige spørgsmål.

Jeg har været henvist til Liaison klinikken på Bispebjerg, udelukkende fordi at lægerne ikke kunne forstå mine alvorlige symptomer, som ikke stod i deres "kloge" bøger. Så måtte der findes en forklaring i det psykiske.

Jeg var til konsultation een gang, ved en kvindelig psykiater, som nægtede min kone adgang til vores samtale.

Jeg er flymekaniker og har siden min barndom været særdeles tilfreds med at være beskidt.

Jeg blev mødt med følgende spørgsmål:

Hvor tit vasker du hænder?

Er du bange for at dø?

Er du bange for at få kræft?
(jeg er den eneste overlevende i familien pga familiær tyktarmskræft, som jeg går til kontrol med)

Undersøger du din afføring efter toiletbesøg?

Når du har låst en dør, går du så tilbage og kontrollerer om du nu også har låst døren? ( jeg er flymekaniker og kontrolmester gennem et lagt arbejdsliv)

Vil du have nervemedicin skrevet ud nu?

På dette tidspunkt havde jeg været indlagt på Sclerose- og Dystoni afdelingen gennem længere tid, for mistanke om Dystoni (som kan være medicinudløst) og afprøvet alt relevant medicin, herunder Bachlofen og forslag om indoperation af Baclofen-pumpe, uden succes. Tværtimod til stor skade for mit helbred.

Denne viden tager jeg som naturligt, at klinikken havde læst sig til, i min halve meter tykke journal, før de tilbyder mig yderligere psykofarmaka?????

Psykofarmaka, som jeg naturligvis ikke hverken ønskede eller søgte imod, fordi mit liv var totalt ødelagt pga operation af 2 diskusprolapser og een som ikke kunne opereres, "Sudden Deafness" hvor jeg kun har et balancecenter tilbage samt ødelagt autonomt nervesystem i højre side, med store spasmer til følge. Siddende i en kørestol med max Metadon uden evne til at gå eller tørre mig i r...., sygeplejerske 3 x i døgnet for Morfin injektion.

Med 3 alvorlige fysiske diagnoser forlod jeg klinikken grædende af raseri over en nedværdigende behandling og afslog videre aftaler.

Det var min oplevelse af Liaison-klinikken på Bispebjerg hospital.

Men tilbage til din situation, som din praktiserende læge har bragt dig i.

Efter min erfaring mangler din læge viden om, hvordan kommunernes embedsmænd gransker hvert et lille komma, i borgernes journaler, til egen vindings skyld. Hvor og hvordan kan vi fratage en borgers sygedagpenge etc etc. Læs på K10, så opdager man hvad der menes.

Jeg råder dig til at kontakte Liaison klinikken, skriftligt og spørge ind til om det er et krav at borgeren skal godkende en henvisning til behandling. Du nævner intet andet end hvad jeg beder dig om.

Hvis du går ind på klinikkens hjemmeside, som er ved at blive revideret pt, nævnes der at en henvisning skal godkendes af borgeren/patienten:


http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...ikker/Liaison/

Henvisning bør indeholde:

problemstilling/diagnose
Resumé af sygehistorie og undersøgelser
Oplysning om behov for tolk
Oplysning om behov for kørsel
Patientens accept af henvisningen

Hvilken juridisk mulighed har vi, som patienter, for at nægte et deltage i en behandling, som vi ikke kender og som vi er utrygge ved.?

Det skal der findes svar på!

Jeg ville endnu engang tage kontakt til den liberale praktiserende læge og gentage min frygt og konsekvenser, for påbegyndelse af en behandling ved Liaison-klinikken. Spørge ind til om din manglende lyst til, at accepterer hans henvisning.

Ja, jeg har fået ødelagt mange nerver, både i ryg, mave og hele ridebukse området og er i dag en glad §4 patient, som har en særdeles professionel praktiserende læge, der i samarbejde med Sundhedsstyrelse og embedslægen styrer min smertedækning, således at politiet kan forny mit kørekort hver 12de måned, til min invalidebil ..... trods indtagelse af Morfin i mindre mængder.

Lyt til Vovses råd om fodzoneterapi imod din mave. Jeg har stor glæde af det også til min lille sidegevinst med tinnitus i hele hovedet pga "Sudden Deafness" og en Meniere, som giver anfald, som Fanden har skabt i vrede.

Jeg fik mit liv tilbage, da jeg, som sidste mulighed, påbegyndte min optræning ved http://ofeldt.dk/ på en vederlagsfri henvisning pga min Dystonia, som mange andre patienter med alvorlige diagnoser, sclerose, muskelsvind, lammelser, stivgørende rygge, muskelskørhed, tetra- og paraplegikere ect.

Bedste hilsner

Peter

Jeg stiller spørgsmål til Liaison-klinikken

Kære MissF

Jeg stiller disse spørgsmål, for ikke at gøre det mere besværligt for dig.


Kære Peter La Cure. Liaison-klinikken

I forbindelse med, at ens praktiserende læge ønsker, som et behandlingstilbud, at henvise en patient til vurdering ved Liaison-klinikken, nævner I på jeres hjemmeside at I ønsker borgerens accept af henvisningen.

Hvordan kan denne accept beskrives?

Er det en garantiforskrift der giver borgeren juridisk ret til, at afslå en sådan henvisning?

Hvis borgeren har fysiske diagnoser og er begrundet nervøs for at få en psykisk uvedkommende diagnose vedhæftet, endsige bare nævnt, i sin kommunale journal.

Det er jo en kendsgerning, at kommunernes embedsfolk er særdeles kreative i fortolkningen af patienternes journaler, for at dels udskyde en afgørelse eller give afslag på en given ansøgning om hjælp samt tildele borgeren uvedkommende behandlingsmuligheder.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, har netop i disse dage forhindret tvungen behandling, for som tidligere at forhindre, at borgerens forsørgelsesgrundlag bliver fjernet, hvis et givent "behandlingstilbud" ikke ønskes.

Hvis Liaison klinikken modtager en henvisning, uden patientens samtykke, hvordan reagerer Liaison-klinikken så på den situation? S.U.

Hvilken juridisk mulighed har patienten for at afslå behandling ved Liaison-klinikken? S.U.

Med venlig hilsen

Peter

Jeg vender tilbage når jeg har modtaget svar fra Liaison-klinikken
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension