K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2010, 14:43   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak til Sibt og Jørgine for at bringe denne tråd i rette perspektiv, nemlig, at det gør godt om hjertet, at et menneske vil bruge sin tid på frivilligt arbejde for deres medmennesker i DK. Netop de mange mennesker, som jeg på en eller anden måde har læst, set el. hørt om i denne jul, har varmet mig langt ind i min sjæl. Jeg føler en stor taknemlig til alle dem, der udøver et sådan stykke arbejde trods de vinde, som blæser kraftig her i DK om, at være sig selv nok. El. dem, som kan finde ud af, at sparke nedad på dem, som har det svært nok i forvejen. El. dem, som har rigtigt meget af materiale goder og ingen forpligtigelse føler overfor fællesskabet mere, men kun tænker på, hvordan de kan få flere materielle goder osv.

Nu er historien altså et år gammelt. Men trådstarter har lavet flg.: overskrift: En hån mod alle os som er i flexjob, hvilket bragte mig ind på tråden. Jeg troede i min naivitet, at det handlede om den nye reform, hvor jeg ud fra min bedste overbevisning tror, at det mere end svært eft. reformen, at få et fleksjob medmindre man har tidl. har arbejdet på min. løn, og har tilstrækkelig arbejdsevne tilbage til, at en arbejdsgiver vil binde an med en fleksjobber (læs: sikkert et sted omkr. min. 15 – 17 timer pr. uge estimeret ud fra Arbejdskommisionens anvisninger).

Nu er det også sådan med journalistik, desværre, at man ikke kan få det hele billede med i korthedens og nyhedens hellige navn. Der vil altid bag enhver artikel ligge en budskab, som artiklen bliver skåret efter. I denne kunne jeg forstille mig noget med ildsjælen, der har knoklet længe for ofrene, og nu endelig modtager en erkendtlig for sin indsat, ud over den daglige tilfredsstillelse, som et sådan job må give, når det udøves på frivilligt basis.


Så min opfordring er flg.:

Ret skytset, hvor det rettelig bør rettes hen:
nemlig politikerne og DA, de frøste fordi de laver en sådan, og DA, fordi de fastholder det danske arbejdsmarked ret til hovedsageligt kun at ville have lønmodtagere, der arbejder på fuld fart der ud af.
gunvor er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 14:49   #12
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jørgine
Jeg ved godt det er din holdning. Men det er bare en for letkøbt standardsætning, som er blevet brugt politisk de sidste 10 år.

Vi kan alle sammen slynge standardsætninger ud, men det kræver lidt mere mental træning at se på nuancer.
adbib er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 16:02   #13
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Altså, hvis man kan arbejde 12 timer friviligt om dagen, så kan man vel osse arbejde 7 timer om dage med løn, jeg kan altså ikke rigtig se forskellen.
sushjer 1 er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 16:16   #14
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Jørgine
Jeg ved godt det er din holdning. Men det er bare en for letkøbt standardsætning, som er blevet brugt politisk de sidste 10 år.

Vi kan alle sammen slynge standardsætninger ud, men det kræver lidt mere mental træning at se på nuancer.
Du har helt ret - jeg kan kun se de store perspektiver - men ikke nuancerne. Håber, der er andre, der kan i fremtiden. Det bliver en hård nød at knække.

Denne quinde, som tråden handler om, har fundet frem til skånehensyn, der gør hende i stand til at yde en indsats - til gavn for samfundet - selv om det er i form af frivilligt ulønnet arbejde. Jeg synes, hun er fantastisk.

Håber og tror, det frivillige arbejde vil vokse i fremtiden.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 17:07   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sibt
Måske lidt meget at bebrejde et enkelt menneske, at hun er skyld/grunden til at man har lavet reglerne om, igen igen igen......

det siger jeg heller ikke, men når holdningen som foreksempelvis inger støjberg
1 time om ugen så hedder det alså flex og ikke pension

så bliver det alså svært og få pension fremover
uanset om det er frivilligt arbejde eller et rigtig arbejde, så tæller timerne alså
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 17:25   #16
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
sibt
Måske lidt meget at bebrejde et enkelt menneske, at hun er skyld/grunden til at man har lavet reglerne om, igen igen igen......

det siger jeg heller ikke, men når holdningen som foreksempelvis inger støjberg
1 time om ugen så hedder det alså flex og ikke pension

så bliver det alså svært og få pension fremover
uanset om det er frivilligt arbejde eller et rigtig arbejde, så tæller timerne alså
Det er Inger Støjberg du skal skælde ud, og ikke en kvinde der er tilkendt pension på et tidspunkt hvor fleksjob ikke fandtes.

Når nu reglerne, og hvis de bliver lavet om, skal man så til at vurdere ALLE på fleks og pension efter nye regler, som der ikke engang var tænkt på, da f.x min pension blev givet, for at det kan være lige og fair for dem der kommer efter?

Dèt skal nok blive sjovt, at vi skal revurderes igen. Om ikke andet så af k10 folket.

Frænde er frænde værst - nu fatter jeg min mors ord.
sibt er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 17:39   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Det er Inger Støjberg du skal skælde ud, og ikke en kvinde der er tilkendt pension på et tidspunkt hvor fleksjob ikke fandtes.

Når nu reglerne, og hvis de bliver lavet om, skal man så til at vurdere ALLE på fleks og pension efter nye regler, som der ikke engang var tænkt på, da f.x min pension blev givet, for at det kan være lige og fair for dem der kommer efter?

Dèt skal nok blive sjovt, at vi skal revurderes igen. Om ikke andet så af k10 folket.

Frænde er frænde værst - nu fatter jeg min mors ord.
den nye reform er netop kommet fordi for mange har fået pension
tro mig hvis der ikke bliver færre på flex eller pension med en ny reform
så kommer der endnu en
det er alså virkeligheden også derfor ser du så mange sager på K10
men en ny reform bliver der endnu flere indlæg

hvis man kan arbejde så mange timer frivilligt arbejde eller ej, så tæller timerne alså. derfor kan jeg udmærket forstå hvorfor der kom en reform
i 2003.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 19:44   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Det er Inger Støjberg du skal skælde ud, og ikke en kvinde der er tilkendt pension på et tidspunkt hvor fleksjob ikke fandtes.

Når nu reglerne, og hvis de bliver lavet om, skal man så til at vurdere ALLE på fleks og pension efter nye regler, som der ikke engang var tænkt på, da f.x min pension blev givet, for at det kan være lige og fair for dem der kommer efter?

Dèt skal nok blive sjovt, at vi skal revurderes igen. Om ikke andet så af k10 folket.

Frænde er frænde værst - nu fatter jeg min mors ord.
Ja desværre... tiden hvor K10 var til støtte og hjælp for alle er ved at rinde ud... nu skal man godkendes af et moralistisk hylekor før hjælpen gives... en kedelig udvikling synes jeg...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 21:07   #19
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja desværre... tiden hvor K10 var til støtte og hjælp for alle er ved at rinde ud... nu skal man godkendes af et moralistisk hylekor før hjælpen gives... en kedelig udvikling synes jeg...


....
Hexi, så vidt jeg kan se, er det i denne del af k10 (forholdsvis nyoprettet) - muligt at diskutere politik.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 21:16   #20
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
På baggrund af trådstarters overskrift
Citat:
En hån mod alle os som er i flexjob
bør vi måske have et forumkategori, der hedder moral og etik?

Ellers burde det måske være puttet ind under alt andet.

Der er efter min bedste mening groft inddelt 2 slags indlæg herinde:

a. de der går efter kvinden

b. de der går efter bolden

Generelt ville det være rart, man kan selvfølgelig lave en fejl, sker også for mig, at man oprettede sin tråd under korrekt kategori OG (hvilket jeg synes meget tiltrængt), at man laver en overskrift, der er dækkende for det indlæg man vil skrive.
gunvor er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En hån mod alle os som er i flexjob og på sygedagpenge andi1975 Politik og Samfund 39 19-02-2010 16:01
Til alle fattige, fra alle os VKO'ere! Razmo Dit og Dat 3 01-12-2008 12:43
Hej alle Simmer Din historie 9 25-01-2008 01:53
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension