K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2012, 15:54   #1
awlsig11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
awlsig11 er ny på vejen
diverse spørgsmål om FP

Hejsa!

Der er så mange kloge mennesker herinde, så tror det er det rigtige sted at spørge :

1 : Jeg har hørt der ikke er noget der hedder, højeste førtidspension, mellemste o.s.v, men at der kun er en sats, er det korrekt ?

2: min kæreste skal søge om FP, men hvad kan hun få om måneden, og har det noget at sige hun bor sammen med mig i MIT hus ? Jeg har en årsindtægt på ca. 700.000.

3: kan hun få sine pensions opsparinger udbetalt oveni eller hvorledes ser det ud?

på forhånd tak for jeres hjælp...
awlsig11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 16:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps der findes kun en takst nu....og sådan har det været siden 2003...

På borger.dk kan man selv beregne og/eller finde alle relevante takster https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx

Der vil du også kunne beregne hvad det betyder ang din indtægt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 16:08   #3
awlsig11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
awlsig11 er ny på vejen
Tak for link, det fandt jeg også selv herinde tidligere, men der skal man vælge hvilken pension der skal beregnes ( forhøjet, almindelig, højeste o.s.v )??
awlsig11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 16:20   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm hvis du følger dette link https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx

Så trykker på det link der hedder "Din førtidspension, hvis du arbejder eller har andre indtægter"

Så burde der dukke de rigtige tal op for førtidspension under de nye regler....

De kalder det for de nye regler...til trods for at de har været der siden 2003...

Nu er siden desværre bygget op af en idiot...kommunalt osv osv....så man kan ikke lægge direkte link til det....men prøv ovenstående....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 16:40   #5
awlsig11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
awlsig11 er ny på vejen
Tak igen :-)

Må bare lige tilføje at jeg synes det er mærkelig hun kan få mere ud af kontanthælp end FP, idet de ikke medregner min løn ved kontanthjælpen, men gør det ved FP.
Det er ca. 1000 Dkk mindre end Kontanthjælpen...
awlsig11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 16:57   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja der er intet logisk i disse ting....

Havde hun været på ledighedsydelse...fleksjob...,ja så havde de heller ikke modregnet din løn...

Men det er jo den der berømte gensidig forsørgerpligt der er skurken....det er jo ret sørgeligt at det bedre ville kunne svare sig for jer at i boede hver for sig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diverse nyt fra Vidensnetværket zuza Den nyttige viden vi alle har 6 29-07-2014 00:29
Til at se diverse filer zuza Et godt link! 1 08-05-2009 09:45
Diverse fra HK om fleksjob zuza Politik og Samfund 0 27-02-2009 15:16
Diverse blanketter zuza Et godt link! 5 08-11-2008 14:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension