K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 00:51   #21
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

du siger at jeg skal blive afklaret.er det det jeg skal sige til sagsbehandler eller laege eller phsykiater undskyld jeg er lidt tungnem.og hvad betyder afklaret
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 00:57   #22
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hi tassi.du siger at jeg skal sige jeg skal blive afklaret.hvem skal jeg sige det til sagsbehandler .laege eller phsykiater.undskyld jeg er lidt tungnem.og hvad betyder afklaret.hvornor synes du jeg skal sige det.tusind tak for dit gode raad.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 01:02   #23
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
hvem skal jeg kraeve at blive afklaret af
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 01:14   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skal ikke føle dig Tung at danse med ,men systemet du ber om pension hos er tung at danse med.

Det ikke så enkelt,men jeg er ikke så god til det med vilken række føge du skal gøre tingene,det er der andre der er beder til.

Jeg ser du har et ½ års sygedagpenge endnu,såder er jo noget tid endnu.

Anbulant behandling er behandling på hospitalet,men at man bare møder til den tid man får og går hjem efter behandlingen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-03-2011 kl. 01:47.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 02:43   #25
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
hi tassi.du siger at jeg skal sige jeg skal blive afklaret.hvem skal jeg sige det til sagsbehandler .laege eller phsykiater.undskyld jeg er lidt tungnem.og hvad betyder afklaret.hvornor synes du jeg skal sige det.tusind tak for dit gode raad.
Du skal udredes, hvis du ikke allerede er det
Hvad er dine diagnoser, og hvad er behandlingsmulighederne? Hvad er dit funktionsniveau, og kan det bedres, eller er det stationært? Er alle behandlingsmuligheder udtømte? Hvis ikke, hvad mangler at blive afprøvet?
Disse svar får du kun hos psykiater
Hvis du ikke har disse svar, kommer du ingen vegne i forhold til at søge førtidspension

Hvis du ikke er blevet arbejdsprøvet allerede, kommer du ikke udenom det. For uden det kan sagsbehandler ikke vurdere din arbejdsevne. I forhold til kommunen betyder dit helbred ikke meget. Det er din arbejdsevne, der afgør om du kan få førtidspension. Og her kan du sige nok så meget at du har det dårligt, men dine ord vil ikke betyde noget
Så hvis du ikke er blevet arbejdsprøvet, skal du presse din sagsbehandler for at blive det. Medmindre læge/psykiater vurderer at du er for dårlig til det

Bed om aktindsigt og se, hvordan du er beskrevet. Stemmer det overens med din situation?

Bed i det hele taget sagsbehandler om en plan for, hvad man har tænkt sig at gøre for at sørge for at du er afklaret inden de 52 uger er gået

c.l.e.o. siger at der stadig er noget tid at løbe på, men det må ikke blive en sovepude for dig. Systemet er tungt at danse med, og det kan tage lang tid før man er udredt, og papirerne er kommunen i hænde. Så de 6 måneder du har tilbage er altså ikke lang tid

Jeg har fået sygedagpenge 52 uger + 26 ugers forlængelse (som nu er udløbet), og jeg er stadig ikke afklaret, på trods af at vi har kæmpet, klaget og presset kommunen til at handle.
Når det handler om psyken er der intet, der er simpelt eller klokkeklart ift at få en afklaring - uanset, hvor dårligt du har det
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 15:06   #26
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
[QUOTE=zwinky;153653.er der nogen der kan fortelle mig om der er nogen piller der kan faa en til at falde til ro so man ikke hidser saa meget op.der er ikkke noget der hjelper mig.jeg ved det lyder lidt skort det jeg skriver nu men der var en der fortalte mig de symtomer du har er der nogen der laver sort magi paa dig .jeg tror ikke paa sort magi men efter den kvinde som fortalte mig har det gjort mig mere bange.men jeg er rigtigt dum er der nogen der kan sker pap for mig .step by step hvad jeg skal gor nu for at soge ftp.jeg har talt med sagsbehandler og hun siger jeg sku vente.jeg flover mig og tale med min phsykiater om ftp.jeg ved jeg burde sige til min psykiater men hvordan skal jeg sige det jeg har det daarligt med det .kan selv ikke accepter at jeg ikke kan noget mere[/QUOTE]

Ja, man kan godt få medicin der kan dæmpe angst, stemningssvingninger og depression. Har du ikke talt med din psykiater om det?
Du er nødt til at tale med din psykiater om det med førtidspension. Sagsbehandleren vil nemlig på et tidspunk skulle have en udtalelse fra din psykiater.

Og desuden er det vigtigt for DIG at tale med psykiateren om det så du kan finde ud af om han/hun mener at du vil få det bedre på sigt eller hvad.
Det er ALTID vigtigt at være ærlig overfor sin behandler. Ellers kan de jo ikke hjælpe en!

Det med sort magi skal du glemme. Jeg kender godt at man kan blive usikker når andre kommer med deres teorier, men NEJ, der er ikke noget sort magi.

Grunden til at sagsbehandleren siger at du skal vente med at søge førtidspension er, at du ikke er blevet afklaret.

Afklaring betyder, at kommunen skal undersøge om behandlingsmulighederne er udtømte - altså om der er håb om at du med anden behandling vil få en bedre arbejdsevne - OG du skal i et arbejdsprøvningsforløb hvor man skal se hvor mange timer du kan komme om ugen og om du kan klare det i det hele taget. Det skal ske for at få dokumenteret på papir hvis du får det dårligere af det eller overhovedet ikke kan klare at møde op og ikke kan klare at arbejde når du er der.
Du skal tage en snak med din sagsbehandler om hvorfor du ikke kommer i arbejdsprøvning og sige at du gerne vil det så det kan blive afklaret hvad der skal ske.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 02:38   #27
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

jeg vil si tak for jeres raad.jeg er glad for at jeg har jer.det som om jeg har faaet en familie som kan forstaa mig og som hjaelper mig jeg kan ikke takke jer allesammen nok.det med at jeg skal sige til min sagsbehandler .skal jeg direkte ring eller bestille tid og sige at jeg ger vil blive afklaret.jeg skal hos min pshykiater d.23.hvordan skal jeg formulere mig eller hvordan skal jeg sige det til ham at jeg gerne vil soge ftp.hvordan skal jeg starte har det saa svert med det.han har skrevet ny medicin til mig so jeg ikke skal hore stemmer/hvad betyder kategori 3.hvad betyder i kort sigt.hvis der staar.der afventes resultat af den igangvaerende udredning-behandling.der vuderes at der aktuelt ikke kan ivaerksettes nogen form for foranstaltninger eller afklaring.idet at zwinkys situation til er saa daarlig at evt.foranstaltninger vurderes at kunne forvaerres situationen.paa langs sigt.so frem zwinky ikke kan genoptages sit arbejde paa normale vilkaarmaa der overvejes alternative beskeftigesmuligheder.iverksettes afklarende forlob. der staar at mit nuverende tidspunkt vuderes daarligt at der formentlig paa sigt vil blive behov for afklaring af arbejdsevnen.dette krever dog en laelig afklaring som ikke forligger pt..maal for opfylgning. det er maalet at afklare zinkys fremtidig tilknytning til arbejdsmaarkedet.samlet vurdering efter ss 15 stk.1 og 15 stk.2.det vurderes at den igangsatte helbredsmessig behandlig -afklaring opfylder zwinkys behov.og til sidst staar der zwinky visiteres ti kategori 3.idet der ikke forventes raskmelding indenfor 3 mdr.og der ikke kan iverksettes aktiv forlob. er der nogen der kan forklare mig den laaange emne.hvordan staar min sitiation mht ftp.og vad skal jeg gore efter i har lest alt det.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 08:35   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det ser da vist ud til at gå med din sag som det skal,du er under lægeligt udredning/undersøgelser og behandling.

Og når det er kommet frem på papir til komunen,tages der stilling til hvad man så gør-udredning af din arbejds evne.

Jeg tror ikke du skal være så bekyrmet,for din sag.Men det er godtat være forberedt,du får sikkert flere bud.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:45   #29
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
jeg vil si tak for jeres raad.jeg er glad for at jeg har jer.det som om jeg har faaet en familie som kan forstaa mig og som hjaelper mig jeg kan ikke takke jer allesammen nok.det med at jeg skal sige til min sagsbehandler .skal jeg direkte ring eller bestille tid og sige at jeg ger vil blive afklaret.jeg skal hos min pshykiater d.23.hvordan skal jeg formulere mig eller hvordan skal jeg sige det til ham at jeg gerne vil soge ftp.hvordan skal jeg starte har det saa svert med det.han har skrevet ny medicin til mig so jeg ikke skal hore stemmer/hvad betyder kategori 3.hvad betyder i kort sigt.hvis der staar.der afventes resultat af den igangvaerende udredning-behandling.der vuderes at der aktuelt ikke kan ivaerksettes nogen form for foranstaltninger eller afklaring.idet at zwinkys situation til er saa daarlig at evt.foranstaltninger vurderes at kunne forvaerres situationen.paa langs sigt.so frem zwinky ikke kan genoptages sit arbejde paa normale vilkaarmaa der overvejes alternative beskeftigesmuligheder.iverksettes afklarende forlob. der staar at mit nuverende tidspunkt vuderes daarligt at der formentlig paa sigt vil blive behov for afklaring af arbejdsevnen.dette krever dog en laelig afklaring som ikke forligger pt..maal for opfylgning. det er maalet at afklare zinkys fremtidig tilknytning til arbejdsmaarkedet.samlet vurdering efter ss 15 stk.1 og 15 stk.2.det vurderes at den igangsatte helbredsmessig behandlig -afklaring opfylder zwinkys behov.og til sidst staar der zwinky visiteres ti kategori 3.idet der ikke forventes raskmelding indenfor 3 mdr.og der ikke kan iverksettes aktiv forlob. er der nogen der kan forklare mig den laaange emne.hvordan staar min sitiation mht ftp.og vad skal jeg gore efter i har lest alt det.
Ak zwinky - husk lige de der mellemrum. Jeg kan slet ikke læse teksten
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:59   #30
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hej du siger at jeg ikke skal vere bekymret.vil det sige jeg ikke skal tale med min phsykiater om ftp. at jeg gerne vil soge om ftp. skal jeg ikke gore noget .skal jeg ikke be om alle de ting du skreve til mig vedr.be om udredning og aktindsigelse og meget mere.hvad synes du nu efter du har lest hvad skal jeg nu be min pshykiater eller sagsbehandler om.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stor ros til min kommune og SB paf Dit og Dat 23 13-05-2013 12:52
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension