K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 12:11   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Zwinky.

Du er NØDT TIL at tale med din sagsbehandler.
Det er sagsbehandleren der kan hjælpe dig med at søge førtidspension. Og du skal se at komme til et møde inden dine sygedagpenge bliver stoppet.
Hvornår har du sidst talt med din sagsbehandler? Og hvad talte I om?

Desuden skal du tale med din læge/psykiater, for de skal fortælle kommunen om hvordan du har det.
Det er kommunen som beder lægerne om at komme med en udtalelse, men det er vigtigt at du selv tager en snak med lægen om at du ønsker førtidspension.

Ambulant behandling er at man ikke er indlagt når man får behandling, men man kommer derhen til behandlingen og tager så hjem.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 00:48   #12
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
jeg har heller ik rod til at bo i mit hus den skal saelges min butikker skal saelges/alt det for mig til at vare mere psykisk daarligt.jeg har tabt alt min mand min borns far min ven succes penge mine psykisk og fysisk krefter.min arbejdsevne.jeg har mistede alt.jeg er tom/har ikke noget at gi.jeg er meget bekymret for min fremtid da jeg ikke tror jeg kan komme til arbejdsprovning.tanken om at mode ny mennesker gor mig saa bange.jeg blir daarlig.jeg ved ikke hvad jeg skal gore.jeg skal til ambulant behandling er der nogen der ved hvad det er.min sygdagpenge vil stoppe efter 6 mdr.er der nogen der kan fortelle hvor lang tid vil der gaa for jeg kan faa ftp da jeg ved jeg ikke har faet det bedre i de sidste 4 aar vil de neste 6 mdr ikke gor det bedre.hjelp mig
jeg kunne gætte på det er samtale terapi du skal starte op på. men husk det er kun et gæt..

men det tror jeg du vil have godt af at komme til, da du står helt alene med det hele..

og jeg kan godt se hvor svært det hele er for dig i din situation..

derfor spurte jeg også til hvor du kom fra inden du kom til Danmark. for tænkte på om ikke nogen fra din familie kunne kommer og støtte dig.

da jeg ser du har brug for nogen omkring dig du kan stole på..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 01:20   #13
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hej tak for jeres rod.jeg har en kempe familie men de stotter mig ikke .de mener jeg burde komme vider med mit liv.da jeg har fundet mig en ny mand som jeg desvarre ikke bor sammen med so jeg er alene med mine born.halvdelen af svigerinder er jaloux da jeg har veret selvstendig og har tjent godt folk so op til mig .alt det gor at de var jaloux.jeg lider af panik angst der gjore at jeg provede og gore noget som jeg ikke engang burde tenke po.det har forskrekked min bror ser ikke den ene bror mere den anden brors kone ku ikke tole hvorfor min bror sku hjelpe mig i butik da jeg ikke ku klare det selv.so jeg bedt hans hjelp og jeg lider af hukommelsestab jeg glemte og gi hende et tlf nr og gav den 2 dage senere so hun flippede fuldstedig ud po mig og jeg til sidst ku ikke klare og hore po hendet brok so jeg sagde nu stopper du og hun skreg af mig og jeg knak fuldstendig sammen.so jeg har hverken min familie til at stotte mig eller hjelpe mig eller bare til at lytte.jeg foler mig som om jeg er alene i hele verden.har det rigtigt daarligt.jeg ved ikke hvad jeg skal gore.jeg har lyst til at fortelle meget mere men er osse bange.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 01:39   #14
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Zwinky.

Det er godt at du har et møde med din sagsbehandler.
Det er sagsbehandleren som kan hjælpe dig med at søge førtidspension. Desværre er det sådan, at man sjældent får førtidspension uden at have været i et afklarings- og/eller arbejdsprøvningsforløb.
Prøv at lade være med at stresse over det; og fokuser på, at du nu skal til møde med sagsbehandleren. Det er det første skridt på vejen til at finde ud af hvilke muligheder du har.
Det er meget, meget vigtigt, at du fortæller sagsbehandleren det du skriver her. Det er vigtigt at du kommer til mødet. Kan du ikke overskue at skulle i bad og sådan noget inden du tager derhen, så lad være med det!
jeg har veret hos sagsbehandler og hun mener ikke jeg skal soge ftp jeg sku vente men hun fortalte at jeg ku soge ftp paragraf 17 men af det jeg har lest her er chanchen mindre efter paragraf 17 det bedre hvis sagsbehandler indstiller.jeg har 6 mdr endnu til mit sdp stopper hvornor synes i jeg sku soge.jeg har eller veres sygmeldt i snart 4 aar.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 09:46   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår godt du er bange for fremtiden,for du kender den jo ikke-lige nu.

Du skal se at få orden på alle læge papir,Hvis du kun har papir om dit helbred fra din ejen læge ,så skulle du måske vidre til spicallæger,for at få ordenlig afklaring på dit helbred.

Hvis familien ikke kan og vil hjælpe,så må du forberede dig på at klare tingene selv-og gøre dig fri af deres indblandning (tror de styre dig for meget men jeg har måske taget fejel)

Prøv at få så meget på skrieft/papir du kan om dit helberd,til din sagsbehandler hvis der ikke er det på papir.
Måske har din familie ret,at du skulle være kommer vidre med med livet,nu du har en ny mand-men fortiden er ikke sådanne lige til at Glemme og bare strege ud,kan du have en fødelses depration også.
Men der er forskellige måder at komme vidre på,har du overvejet at få nogle psykolog samtaler,måske du sidder fast i nogle tanke mynstre,der gør at du følses mæsigt ikke kommer vidre.

Det ser ud til at du også har et stort ansvar ved at være butiks indehaver,er der ikke nogle der kan overtage det ansvar,som du kan stole på.så du kan få ro til at overskuge alt det andet du skal.

Mit indlæg giver nok flere spørsmål end svar du kan bruge så hvis det er for meget så springer du det bare over,det er det gode ved siden her inde.

Hvis din sagsbehandler siger du står dårligt med at søge pension nu,så er det fordi,det næsten er umuligt at få uden en arbejds prøvning,og det ville være godt for din sag tror jeg at komme igang med sådanne en ,inden sygedagpengene slipper op.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 05-03-2011 kl. 09:59.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 12:54   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
.jeg har 6 mdr endnu til mit sdp stopper hvornor synes i jeg sku soge
Du må ihvertfald ikke søge en §17 så længe du er på sdp.

Hvis du får afslag på en §17 mister du dine sdp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 14:18   #17
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
...

Først et KÆMPE kram!!!
Og så kommer der lige et lille indspark fra mig. Det lyder som om at du er ved at tage tingene i den forkerte rækkefølge. Din mands død må være ret nyt og du er i krise lige nu. Derfor ved du ikke hvad der er blivende og hvad forsvinder! Sorg og krise er så frygteligt at stå i, men du må ikke tage fremtidsbeslutninger lige pt. Sørg i stedet for at blive henvist til en krisepsykolog, der kan hjælpe dig blidt igennem krisen. Derefter kan I to sammen finde ud af hvad der er tilbage og SÅ kan du evt tage kontakt til psykiater og kommune!!!
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:27   #18
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

jeg har gaaet til phsykolog hjaelp uden hjaelp.gaar til phsykiater faa masser medicin uden hjaelp. har haft de symtomer i over 4 aar.jeg ved ikke hvilken maade jeg skal starte paa at soge ftp.jeg er traat af det hele.kan ikke overskue noget som helst er rigtigt bange.var osse kommet til skade hvor jeg fik 3 jernstenger i nakken og faldt direkte paa ballen.so nu har jeg faaet ekstra smerter i kroppen soo nu er det slet ikke til at holde ud.jeg har lyst til at faa fred..i mit krop og min hjerne.og det sker slet ikke saa lenge jeg lever.er der nogen der kan fortelle mig om der er nogen piller der kan faa en til at falde til ro so man ikke hidser saa meget op.der er ikkke noget der hjelper mig.jeg ved det lyder lidt skort det jeg skriver nu men der var en der fortalte mig de symtomer du har er der nogen der laver sort magi paa dig .jeg tror ikke paa sort magi men efter den kvinde som fortalte mig har det gjort mig mere bange.men jeg er rigtigt dum er der nogen der kan sker pap for mig .step by step hvad jeg skal gor nu for at soge ftp.jeg har talt med sagsbehandler og hun siger jeg sku vente.jeg flover mig og tale med min phsykiater om ftp.jeg ved jeg burde sige til min psykiater men hvordan skal jeg sige det jeg har det daarligt med det .kan selv ikke accepter at jeg ikke kan noget mere .jeg foler mig som en 80 aarige kvinde selv en paa 80 aar kan mere.saa svage saa tret saa sur saa ked af saa uoverskuligt og svert og haardt virker livet for mig.hjelp mig pls. og jeg vil li sige at i alle sammen er bare saa viunderlig mennesker.jeg ku godt tenke mig og tale med jer ansigt til ansigt.tusind tak det er saa godt at der er andre der kan forstaa mig jeg er ked af at der andre der osse har det som mig men glad for at vi kan dele nogen ting sammen.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 01:22   #19
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flower Se meddelelser
Først et KÆMPE kram!!!
Og så kommer der lige et lille indspark fra mig. Det lyder som om at du er ved at tage tingene i den forkerte rækkefølge. Din mands død må være ret nyt og du er i krise lige nu. Derfor ved du ikke hvad der er blivende og hvad forsvinder! Sorg og krise er så frygteligt at stå i, men du må ikke tage fremtidsbeslutninger lige pt. Sørg i stedet for at blive henvist til en krisepsykolog, der kan hjælpe dig blidt igennem krisen. Derefter kan I to sammen finde ud af hvad der er tilbage og SÅ kan du evt tage kontakt til psykiater og kommune!!!
hej.du skriver at jeg er ved at tage tingene i den forkerte raekkefolge.hvilke raekkefolge-.jeg er ny og ved intet.hvordan skal jeg starte.jeg har fortalt sagsbehandler jeg godt ku tenke mig ftp.og jeg har gaet til phsykolog og phsykiater i snart 4 aar.har provet masse forskelligt medicin.hjaelp ikke.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 02:18   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
hej.du skriver at jeg er ved at tage tingene i den forkerte raekkefolge.hvilke raekkefolge-.jeg er ny og ved intet.hvordan skal jeg starte.jeg har fortalt sagsbehandler jeg godt ku tenke mig ftp.og jeg har gaet til phsykolog og phsykiater i snart 4 aar.har provet masse forskelligt medicin.hjaelp ikke.
Læs mit tidligere indlæg
Du får ikke førtidspension ved at sige, du ønsker det. Der er nogle helt bestemte ting, der skal være på plads og belyste, før man kan komme dertil - og det uanset, hvor dårligt, du har det, og hvor mange år du så end har haft det dårligt

Halvdelen af tiden er allerede gået på sygedagpenge. Hvis du ikke vil risikere at stå uden forsørgelse, skal du i gang med at handle nu. Kræv at blive afklaret
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stor ros til min kommune og SB paf Dit og Dat 23 13-05-2013 12:52
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension