K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2012, 15:03   #1
Miav
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Miav er ny på vejen
Visitationsteam KBH - svarfrister? Hjælp/erfaring søges.

Hej, jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvor lang tid der går fra ens sag er blevet sendt til visitationsteamet, til man får besked om, om den bliver sendt videre til behandling om førtidspension som sker i socialforvaltningen?

Jeg kan ikke få et specifikt svar fra sagsbehandler. Han siger at der kan være 2 måneders ventetid og som jeg har forstået det, så vil der, hvis den bliver godtaget og kan overgå til behandling om førtidspension, kunne risikere at ligge i yderligere 3 måneder før der foreligger en afgørelse på om jeg får pension eller ej. Så jeg kan risikere at skulle gå i uvidenhed i næsten et halvt år Det er meget skræmmende.

Er der nogen fra København, der har haft deres sag hos visitationsteamet for nylig? Som kan hjælpe mig med en ca. sagsbehandlingstid?
Jeg ved selvfølgelig godt at det ikke er nogen garanti, men jeg har det meget svært med ventetiden da jeg er psykisk syg og meget urolig over reformen og bange for at jeg bliver ramt.

tak på forhånd
Miav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 21:24   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Miav Se meddelelser
så vil der, hvis den bliver godtaget og kan overgå til behandling om førtidspension, kunne risikere at ligge i yderligere 3 måneder før der foreligger en afgørelse på om jeg får pension eller ej.
Korrekt, men de fleste får vist svar indenfor den første måned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 23:28   #3
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Miav!

Nu er det ikke helt det samme, men jeg har haft en anmodning om at komme i arbejdsprøvning i eget job til høring i visitaionsteamet i København, og der kom svar samme dag! Så umiddelbart virker det ikke som om, de er specielt langsomme!!!

Held og lykke til dig
og
knus fra
Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 18:32   #4
amar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
amar er ny på vejen
Hej Miav
Jeg har lige fået bevilget førtidspension gældende fra 1.april 2012.
Visitationsteamets svarfrist er ligesom de andre steder 3 måneder. Da de 3 måneder var gået, kom der et brev fra socialforvaltningen om, at sagen var overgået til dem og i onsdags, halvanden måned senere, kom det længe ventede (over 2 år) brev så: Den var blevet bevilget.

I oktober, da jeg sidst talte med sagsbehandleren på jobcentret, sagde hun, den kunne være med tilbagevirkende kraft gældende fra den dag, de jobcentret gav sagen videre til visitationsteamet.
Sådan blev det desværre ikke. Min økonomi er totalt udhulet efter årene på kontanthjælp, så jeg havde håbet på en lille sjat, der måske kunne få mig ud asf kassekredittens rentehelvede.
Ærgerligt.
Min psykolog (jeg går på Distrikt Psykiatrisk Center) nævnte, at jeg måske kunne klage over den lange behandlingstid, så nu prøver jeg - indtil videre uden held - at finde reglerne for kommunens behandligstid. Det ender nok med en ny tråd.
Jeg har 4 uger til at klage.

Held og lykke med det hele :-)

Amar
amar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 09:56   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
stort tillykke med at du endelig er nået i mål :-) og forhåbentlig kan finde ro i din nye "stilling"
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med Ombudsmanden søges. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-08-2012 12:18
Hjælp! Erfaring søges vedrørende leddegigt - førtidspension FacingTrouble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-05-2011 14:56
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
erfaring søges Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 6 14-03-2009 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension