K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 15:36   #1
Joan1958
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Joan1958 er ny på vejen
Cool Førtidspension med til Færøerne ?

Hej
Jeg fik mig førtidspension godkendet December 2002, efter den gamle ordning, og første udbetaling var således januar 2003. Jeg får den mellemste førtidspension.
Min mand har nu fået arbejde på Færøerne, og skal vi muligvis flytte til Færøerne.

Jeg har henvendt mig til kommunen der jeg bor og oplyser de mig at jeg ikke kan få min pension med mig til Færøerne. Jeg mister min pension og skal jeg således starte forfra at søge om førtidspension, da jeg er flyttet til Færøerne.

Jeg orker simpelthen ikke igennem hele processen igen med at søge om pesnion.
Min pension modtager jeg efter en arbejds skade.

Kan nogen oplyse mig om dette er rigtigt at jeg skal søge om førtids pension igen om jeg flytter og hvor finder jeg reglerne henne om dette.
Mvh Joan
Joan1958 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 15:53   #2
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark7


Der står noget om det her på borger.dk


Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 20:40   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har hørt, du ikke vil komme i problemer, hvilket nedenstående link også bekræfter. Håber det går glat

http://www.nordsoc.org/da/Faroerne/P...k-og-Gronland/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 22:55   #4
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hmm underligt vil jeg mene om du skulle miste det,det er jo trods alt danmark
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 12:31   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Joan1958 Se meddelelser
Hej
Jeg fik mig førtidspension godkendet December 2002, efter den gamle ordning, og første udbetaling var således januar 2003. Jeg får den mellemste førtidspension.
Min mand har nu fået arbejde på Færøerne, og skal vi muligvis flytte til Færøerne.

Jeg har henvendt mig til kommunen der jeg bor og oplyser de mig at jeg ikke kan få min pension med mig til Færøerne. Jeg mister min pension og skal jeg således starte forfra at søge om førtidspension, da jeg er flyttet til Færøerne.

Jeg orker simpelthen ikke igennem hele processen igen med at søge om pesnion.
Min pension modtager jeg efter en arbejds skade.

Kan nogen oplyse mig om dette er rigtigt at jeg skal søge om førtids pension igen om jeg flytter og hvor finder jeg reglerne henne om dette.
Mvh Joan
Din sagsbehandler kender ikke reglerne åbenbart, du kan sagtens tage din førtidspension fra FØR 2003 med til Færøerne!!

''Hvis du er tilkendt dansk førtidspension før 1. januar 2003, dvs. før den danske førtidspensionsreform trådte i kraft, overgår du til færøsk førtidspension ved flytning til Færøerne. Du skal ikke ansøge om færøsk førtidspension, men flytningen skal meddeles til Almannastovan og den danske tilflytningskommune''

Dvs at du KUN skal meddele det til Almannastovan og kommunen. Og dette er fuldstændig problemfrit.

Dog skal du lige undersøge hvad Færøsk førtidspensionssats ligger på, for jeg mener helt bestemt, at du kommer til at få udbetalt deres sats (mellemste), og at det er betydenligt mindre end den danske.....men jeg er ikke helt sikker. Synes bare jeg har læst om det et sted.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension