K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2009, 14:11   #11
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry Genoptagelse af sag om sygedagepengestop

JA jeg er sikker på du har ret,, de vil sikkert have både livrem og seler på til et møde, med en borger der tillader sig at stille relevante spørgsmål ;O)

Jeg har en anke liggende i beskæftigelsesankenævnte, ved nogen om jeg skal sende den opdaterede ressourceprofil til dem, så de kan følge med eller er det uden betydning for sagen ???

Bente
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 15:36   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, odessa, send endelig alt hvad der er sket dig både før og efter, du skrev din anke og , hvis du ikke har, så anmod om aktindsigt hos Beskæftigelsesankenævnet, så du kan kontrolere at alt er kommet med fra din kommune, da kommunerne har det med at sortere i folks papirer, når de sender noget til Nævnet

Du kan blive ved med at sende oplysninger til nævnet træffer en afgørelse, så bare fyr løs

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 27-09-2009 kl. 15:38.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 10:06   #13
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry Genoptagelse af sag om sygedagpengestop

Hej Hyanne

Jeg vil med det samme sende den opdaterede ressourceprofil til ankenævnet, pyh ha der er godt nok meget man skal huske ;O)

Må jeg spørge dig om du ved noget om, når jeg nu skal til møde på jobcentret på onsdag, hvor vi skal finde ud af hvad de vil gøre i min sag, hvis de nu beslutter de ikke vil gøre noget som helst hverken arbejdsprøve mig eller indstille mig til pension hvad gør jeg så ???? Jeg er helt rundt på gulvet og kan slet ikke overskue konsekvenserne hvis jeg stadig skal stå uden nogen former for indtægt, det er godt nok en stress faktor der vil noget.

Kan de bare tillade sig at sige, de ikke vil gøre noget og så må jeg finde mig i det, og kan jeg i så fald søge pension på det foreliggende grundlag ? jeg har jo indtil flere speciallægeerklæringer på jeg intet kan og aldrig kommer til det igen.

Jeg føler helt klart at det er en personlig hetz kommunen kører fordi min mand og jeg selv måske ved mere end flere af dem, fordi vi har arbejdet indenfor fagforeningen, og det har helt sikkert gjort dem rigtig sure.

Jeg kan fortælle dig at vi klagede over lægekonsulenten, som jo udtalte at jeg ikke fejlede noget, og dette gjorde vi til borgmesteren ( som man jo skal ) og da min mand så ringede til jobcentret for at tale med sagsbehandlere, blev han mødt med denne besked DU/I KAN IKKE KOMME TIL AT TALE MED NOGEN SOM HELST I JOBCENTRET, FORDI I HAR KLAGET TIL BORGMESTEREN ???? og vi er hele tiden blevet behandlet meget meget uværdigt, som jeg desværre kan læse her på siderne er helt normalt.

Håber du kan hjælpe mig lidt ;O) på forhånd tak

Bente
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 11:07   #14
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej igen odessa ... Jeg skal forsøge mit bedste, men ellers er jeg sten sikker på, at andre kommer med gode råd, hvordan du skal forholde dig på onsdag

Jeg ville, i hvert fald, 'bevæbne' mig med bisidder og optager, og jeg ville ikke fortælle at jeg optog.

Jeg ville så gå til mødet, med spørgsmålet om det ikke var på tide at tale pension. Hvis nej, så anmoder du om at komme i arbejdsprøvning, for at få afklaret din arbejsevne. Hvis det atter bliver et nej, forlanger du en begrundelse, og den forlanger du at få skriftlig.

Hvis det atter bliver nej, tager du pænt hjem, skriver en mail til sagbehandler, hvor du skriver de ting du mener er blevet sagt, og spørger atter om et eller andet (inklusive om begrundelse for afslag på at komme i arbejdsprøvning), som sagbehandleren er tvunget til at svare på (dokumentation ).

Ud fra svaret, som du altså ikke skal sidde og vente på, til '******* fryser til is' (Sagsbehandlere kan have svært ved at ville svare skriftligt på noget, som stiller dem i dårligt lys ), så du rykker for svar pr. mail efter et par dage, og hører du så stadig intet, rykker du en sidste gang, og så klager du atter til Borgmester, som du tager hen til Borgerservice og afleverer og får underskrevet og stemplet på en selvkomponeret kvittering. (sender gerne forslag til dig)

Denne klage til Borgmester, sender du som orientering pr. mail til Jobcenterchef, sagsbehandler samt til alle byrødderne i kommunen.

Så tror jeg tiden er kommet til at søge den § 17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag ... Det ville jeg gøre.

En ting til .... Jeg ringer ALDRIG til Kommunen, for jeg har lært, på den hårde måde, at sagsbehandlere siger èt i telefonen og refererer noget ganske andet i papirerne, eller gør noget helt tredje, og man kan intet bevise

Derfor modtager jeg heller ikke telefonopkald fra Kommunen af samme årsag.

Alt skal foregå på skrift og hvert et brev eller andet papir som er nødvendigt at Kommunen får, bliver afleveret i Borgerservice mod kvittering

Det er de foranstaltninger, jeg lige kan komme i tanker om, for at finde en rød tråd i forløbet, og samtidig beskytte dig selv og din mand mod deres grove behandling af jer.

Ja, det er mere end hårdt og man skal hele tiden tænke sig om, og så samtidig være på forkant.

Er oprigtigt forarget over den behandling I er udsat for !!!!

De varmeste hilsner og gode ønsker fra Hyanna

PS: De fleste af disse råd stammer bl.a. fra den skønne Hejdien og vores dejlige Trold
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 28-09-2009 kl. 11:11.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 14:24   #15
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry

HEj igen Hyanna og alle i andre ;O

Som sagt så gjort nu har jeg sendt min opdaterede ressourceprofil samt et langt brev om mine oplevelse med Slagelse kommunes jobcenter, til beskøftigelesesankenævnet som du rådede mig til. ;O) tak for det !!!
Men det var ikke, nok jeg greb også tråden om, at henvende mig til samtlige byrådsmedlemmer ;O) jeg skrev endnu et langt brev om mine oplevelser og den ualmindelige dårlige behandling man som borger kommer ud for,. OG du tror det er løgn jeg har allerede fået et svar fra formanden for arbejdsmarkedsudvalget, og han skriver han ved ;O)

Bente

UBS det gik vist lidt hurtigt jeg mener selvfølgelig Beskæftigelsesankenævnet SORRY ;O)
Bente

Sidst redigeret af Stezu; 28-09-2009 kl. 17:32. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 14:31   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg er fuldstændig enig med Hyanna, dog med en enkelt undtagelse.
Jeg ville ikke sende een eneste rykker for svar.
Undersøg kommunens svarfrister (kig på deres hjemmeside eller spørg i f.eks. borgerservice), og hvis denne svarfrist ikke overholdes så er det afsted med klagen, til både jobcenterchefen, borgmester og hele byrådet.

Med den reaktion i har fået efter at have klaget over lægekonsulenten, så kan i vist lige så godt køre det skarpe skyts i stilling med det samme.

Og hvis i ikke får svar (eller tilfredsstillende svar) på spørgsmålene, så vil jeg mene at §17 kan være en mulighed, men samtidig er jeg bange for, at du står dårligt eftersom du ikke har været i arbejdsprøvning, medmindre at der står i dine lægepapirer at en afprøvning vil forværre dine sygdomme (gør der det?).

(Det her bekræfter mig sådan set i at drifskoordinatoren skal med som sagsbehandlerens bisidder)
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 14:45   #17
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry

Hej Trold

Nej jeg er ikke blevet arbejdsprøvet af den simple grund, det har de ikke ville være med til ???, jeg har ikke en udtalelse fra lægen om, at det vil forværre min tilstand, men jeg er sikker på han ville hvis jeg bad ham om det. Han har skrevet at da min tilstand er som den er nu ser han ikke anden udvej end at søge pension, bla pga det høje morfin indtag jeg har og det, at jeg har behovet for at ligge mindst 8 gange om dagen og mange andre ting.

Jeg ved godt det er og bliver en lang og sej kamp om ftp, og tro mig hvis jeg havde kunne blive på mit arbejde så havde jeg gjort det, men jeg magtede ikke at arbejde bare de 10 timer som vi aftalte jeg skulle starte op på ;O(

Jeg har aldrig været arbejdsløs eller på anden måde på nogen offentlig ydelse siden jeg gik ud af skolen i 1973, så derfor er det jo et stort chok, at når man så får brug for hjælp nej nej så blive man bare banket endnu længere ned rent psykisk og økonomisk, sikken et velfærdssamfunde vi dog har ikke ?

Bente

Jeg glemte lige at skrive, at jeg helt klart har opfattet det at driftskoordinatoren deltager som negativt og frygter at det vil påvirke mødet i negativ forstand, selvom min mand som jo talte med den nye sagsbehandler, sagde at han var rigtig flink og havde stillet undrende spørgsmål om sagsbehandlingen. KAN du godt følge mig eller ser jeg bare spøgelser ?
Bente

Sidst redigeret af Stezu; 28-09-2009 kl. 17:33. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 14:55   #18
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej igen Odessa ... Jeg vil lige spørge dig, om du har husket at anmode om aktindsigt hos Beskæftigelsesankenævnet? ... Du ved, 'livrem og seler'

Trold: Hvad ville du råde Odessa til at gøre, når Kommunen, ind til nu, har nægtet Odessa at komme i arbejdsprøvning og at Odessa er på den ægtefælleforsørgelse, og økonomien er ved at ramle ?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 14:59   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af odessa Se meddelelser
Hej Trold

Nej jeg er ikke blevet arbejdsprøvet af den simple grund, det har de ikke ville være med til ???, jeg har ikke en udtalelse fra lægen om, at det vil forværre min tilstand, men jeg er sikker på han ville hvis jeg bad ham om det.
Hvis du kan få lægen til det, så synes jeg at du skal gøre det, du vil stå meget stærkere i en pensionssag.

Jeg kan godt forstå, at du kan føle dig utryg ved at der skal være en mere tilstede ved samtalen (driftskoordinatoren), men sidste gang jeg oplevede noget lignende var da jeg skulle underskrive rp, da var der en faglig konsulent tilstede udover sagsbehandleren, jeg lurede da også lige en gang, men valgte at tage det i stiv arm. Den faglige konsulent sagde ingen ting, hun var der bare, mit indtryk (set i bakspejlet) er, at hun nærmest var der som rygstøtte for sagsbehandleren, for de var vist ganske enige om, at jeg bare skulle presses til at underskrive rp, og det gjorde de ved totalt at ignorere mine spørgsmål.
I dag var de ikke kommet langt med den metode overfor mig, men jeg var helt nede og vende på det tidspunkt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 15:04   #20
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry Genoptagelse af sag om sygedagpenge stop

Hej Hyanna

JA jeg anmodede om agtindsigt med det samme jeg fik brevet fra beskæftigelsesankenævnet ;O) jeg ville jo se hvad de havde sendt med til dem, jeg stoler bestemt ikke på dem oven en dørtærskel.

Bente

Ps er du også medlem her i Slagelse af aarbejdsskadeforeningen ? for så er det nemlig Hanne jeg skal have med på onsdag ;O)
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptagelse af pensionssag. PMH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 16-08-2010 10:39
Om genoptagelse af sager zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 11-08-2008 09:51
Genoptagelse af førtidspension sag pem Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2007 13:35
Genoptagelse af førtidspension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 01-03-2007 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension