K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2011, 13:51   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Det ovenstående har jeg tænkt at sende til min SB på Jobcentret, hvad siger I, er det helt galt????
Jeg synes det er fint, at du sender dine kommentarer, men tænker lidt, om du måske sku' sende dem til Reva også, hmm, ved ikke rigtigt, men der kan vel ikke ske noget ved det.

Jeg har selv oplevet, at en værkstedsleder på et reva-sted bagte en rævekage sammen med min daværende sb, og fordrejede alting, og meget værre end det du nu sidder med.
Men på det tidspunkt var der ikke noget der havde fortalt mig, at man skal skrive dagbog i sådan et forløb.
Af skade bli'r man klog, men sjældent rig.

Jeg går ud fra, at du har skrevet en udførlig dagbog, og med den kan modbevise Reva's påstande?

M.h.t. aktiviteter udenfor arb.tid kunne du f.eks. henvise til de steder i din dagbog, hvor disse ting står beskrevet, og der er det jo så en fordel hvis du f.eks. har skrevet, at du forlod arrangementet tidligt p.g.a. hovedpine eller, at dine smerter var forværret de næste 3 dage fordi du prioriterede, at deltage i xxxxx sammen med dine børn.

M.h.t. de ting du lavede på Reva, som de påstår at du ikke lavede, så bør også dette fremgå af din dagbog, henvis til det.

Hvis du kan finde nogle ting, som de har skrevet på Reva, som er faktuelt forkert, så gør sb opmærksom på det, så du kan få sat spørgsmålstegn ved deres troværdighed.


Har du forresten set hvad sb har sendt Reva af oplysninger om dig?

Det var der jeg fandt årsagen til alle løgnehistorierne i forb. med min afprøvning, sb havde oplyst dem om, at jeg ikke havde nogle somatiske forhold (fysiske lidelser).
Og den rævekage blev der så bagt videre på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 16:22   #32
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Indtil videre tak for Jeres svar.

Jeg er afsluttet på Reva og blev det telefonisk Fredag d. 07. jan. og skal ikke derud mere, jeg har fået tilsendt papirene så jeg havde dem igår og min SB på jobcentret havde dem fredag, jeg skal hverken godkende, skrive under eller lign. det var der heller ikke noget af, da jeg var der for 2 år siden.
Når det fra deres side af, er skrevet er der ikke mere at komme efter for mit vedkommende, jeg er ihvettilfælde aldrig blevet oplyst om noget.

Det er også grunden til at jeg har skrevet denne kommentar jeg lagde herind i går, jeg sidder ikke med hænderne i skødet og lader dem gøre hvad der passer dem.

Jeg har fra 1. dag derude skrevet en udførlig dagbog herhjemme som jeg så hver mandag morgen har sendt til min SB så hun har kunne følge med i hvordan jeg har det, og jeg skriver stadig dagbog og sender hver mandag morgen.
Det er jo også derfor jeg kan komme med modbeviser på mødetider, og hvad jeg rent faktisk har lavet derude.

Og nej jeg har ikke været der ret meget, men det hænger sammen med mine muligheder i det vejr vi har haft, jeg har ikke kørekort og har derfor været nødsaget til at gå, en tur på nogle dage op til 10km. hvis jeg har været hjemme inden min datter skulle hentes, og det er utrolig hårdt når man har Hybermobil syndrom, der giver mange smerter i knæ, hofter og dertil følger en extrem træthed og udmattelse.

Men jeg synes også hun overskrider, når hun åbenbart mener at de skal til at omstrukturere mit privatliv, eller misforstår jeg noget lige der??

Jeg har det jo dårligt og har ikke ret mange kræfter, men jeg synes det er som om hun mener jeg ikke gider, men jeg kan simpelthen ikke....

Jeg har altid knoklet r.... ud af bukserne, lavet alt selv, lavet meget for andre, og har altid elsket at gøre det, og det er da noget af det værste der er sket for mig nogensinde at være hende der de sidste 5 år har skulle bede om hjælp, til feks. så simpelt en ting som at røre farsen til frikadellerne, det er en af de sidste ting jeg har måtte opgive... det er så nedværdigende for mig, men en erkendelse jeg er kommet frem til.

Nu vil jeg skimme det igennem jeg har skrevet, og så vil jeg i morgen sende det til min SB på jobcentret sammen med den sidste uges dagbog, jeg kan vel ikke gøre så meget mere.
Jeg vil sende mine "dagbøger", sammen med papirerne fra Reva og mine kommentarer til min læge i morgen, og så tror jeg faktisk jeg vil sende kommentarerne til hende fra Reva også....

Ang. hvad SB sendte til Reva, så sendte hun henvisningen og den sidste Generelle Helbredsatt. dertil og beskrev hvad hun ville have de skulle gøre, derudover ikke mere, da hun mente at de måtte have noget liggende fra sidst, hvilket de så ikke havde, mere ved jeg ikke....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 16:55   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har fra 1. dag derude skrevet en udførlig dagbog herhjemme som jeg så hver mandag morgen har sendt til min SB så hun har kunne følge med i hvordan jeg har det, og jeg skriver stadig dagbog og sender hver mandag morgen.
Det er jo også derfor jeg kan komme med modbeviser på mødetider, og hvad jeg rent faktisk har lavet derude.
Super godt, at du har skrevet en udførlig dagbog.

I de kommentarer du vil sende til sb og Reva synes jeg, at du skal lave nogle henvisninger til de datoer i din dagbog (evt. sende kopi af de relevante datoer med) hvor Reva's påstande bliver modbevist.

Jeg ved godt, at det kan være lidt besværligt, at skulle finde det frem, men du risikerer, at sb ikke gider, at bruge tid på, at finde det frem, og derfor synes jeg, at du skal servere det for hende på et sølvfad.

Det er fint, at du ved hvad sb har sendt til Reva, så du ved, at der ikke er fejl eller lusk det.

Jeg har selv oplevet, at være til møde med min konsulent hos anden aktør, som spurgte hvor længe mine rygproblemer havde stået på, og jeg svarede "ca. 22 år", hvorpå han kiggede lidt mærkeligt på mig inden han snakkede videre.
På vej ud spurgte jeg ham, om jeg måtte se de papirer han havde modtaget om mig, og jeg fik en kopi af dem.
Deri havde sb citeret en spec.læge, hun havde bare citeret ham forkert, i stedet for "mere end 10 års varende lændesmerter" havde hun skrevet "ca. 10 års varende lændesmerter".

Derfor plejer jeg at anbefale, at man lige sørger for at have set de oplysninger.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 17:08   #34
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Super godt, at du har skrevet en udførlig dagbog.

I de kommentarer du vil sende til sb og Reva synes jeg, at du skal lave nogle henvisninger til de datoer i din dagbog (evt. sende kopi af de relevante datoer med) hvor Reva's påstande bliver modbevist.

Jeg ved godt, at det kan være lidt besværligt, at skulle finde det frem, men du risikerer, at sb ikke gider, at bruge tid på, at finde det frem, og derfor synes jeg, at du skal servere det for hende på et sølvfad.
Jeg har lavet lidt om på det jeg vil sende, og har sat datoerne ind i, så tror jeg snart ikke jeg kan finde på mere...
Min kæreste synes jeg er lidt hård, men det bliver man nød til at være her i dette system
Mange tak for dine altid gode svar....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 17:10   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Min kæreste synes jeg er lidt hård, men det bliver man nød til at være her i dette system
Helt korrekt, men det er vigtigt, efter min mening, at man er saglig i sine skriverier og holder en pæn tone.

Lad kommunen om fejlene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 10:16   #36
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, fik i går afleveret hele molivitten til min læge som så her til morgen har skrevet til mig:
Hej
Jeg kan kun sige at du er ganske god til at redegøre for dit velbefindende eller mangel på samme.
Problemet er bare at din tilstand er svær at "se" og så løber man bare ofte panden mod en mur
Der er ikke andet og gøre end at kæmpe videre
hilsen
xxxxx

Det er helt dejligt med en læge der tror på mig, gid jeg havde haft ham for 5 år siden....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 15:49   #37
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har i dag modtaget Arbejdsevnevurderingsjournal og Partshøring.
Jobcentret er blevet bekendt med oplysninger som vi formoder du ikke er bekendt med. Disse oplysninger kan få betydning for din sag i forhold til afgørelse om fortsat sygedagpengeret. Disse oplysninger er medsendt ressourceprofilen.
Du gives hermed mulighed for at udtale dig i henhold til forvaltningslovens § 19. Din udtalelse skal være jobcentret i hænde senest 8 dage efter modtagelsen af dette brev.

Jeg må formode at det er konklusionen de hentyder til, da resten er noget jeg har læst før. Her er konklusionen, og jeg er helt uforstående må jeg indrømme og hun nævner INGEN steder at jeg har sendt en mail med kommentarer til Revas afslutning, som I kan læser tilbage i indlægget.
Jeg er stadig totalt uforstående overfor det med mit privatliv, og strategier og alt det pladder
ER DER EN ELLER ANDEN DER KAN HJÆLPE MIG.....

Det er min vurdering at din helbredsmæssige tilstand er kronisk, og du derfor jf. sygedagpengelov §7 ikke længere opfylder betingelserne om fuldt uarbejdsdygtighed, hvorved du henvises til at stille dig til rådighed for et fleksjob.

Du har varige begrænsninger i din arbejdsevne, og det er derfor du er tilkendt et fleksjob. Der er dog ikke begrænsninger i sådan art, at du opfylder betingelserne for pension jf. §18, idet din arbejdsevne ikke vurderes at være nedsat til det ubetydelige i et hvert erhverv.
Dette er heller ikke vurderingen fra Reva Center, da de vurderer at dit lave fremmøde og dit minimale aktivitetsniveau var hindrende for at iværksætte tiltag og afprøve arbejdsfunktioner. Reva Center beskriver at du ikke selv oplevede at have kræfter til at gå i gang med konkrete arbejdsopgaver, også selv om du gentagende gange blev opfordret til dette.

Endelig beskriver Reva Center at du har et aktivt liv, når det gælder dine falmiliemæssige aktiviteter og Reva forsøgte at få dig til at omlægge disse ressourcer, så du kunne få både familieliv og arbejdsliv ( på fleksjobvilkår) til at hænge sammen, men du var ikke modtagelige overfor strategier om at fordele dine ressourcer mellem arbejdsliv og familieliv.

Uddraget fra din dagbog og slutevaluering fra Reva beskrives det altså at du har ressourcer, de er bare ikke i erhvervsmotiverende henseende, til trods for at Reva har forsøgt at få dig til at anvende de ressourcer/initiativer som du også har i dit privatliv, Du har som sagt dog ikke været modtagelig overfor disse strategier.

Din arbejdsevne er nedsat med mere end halvdelen, hvorved du også er bevilliget dig et fleksjob. Vi vurderer ikke at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige på baggrund af sagens samlede oplysninger. Du har ved vores opfølgningssamtaler oplyst mig at der ikke var nogle behandlings muligheder eller anden der kunne bedre din tilstand. Derfor vurderes det, at din tilstand er varig, ligesom det også vurderes, at der i denne afgørelse er taget stilling til Retssikkerhedens §10, da jeg har modtaget ugentlig dagbog fra dig. Jeg har modtaget slutevaluering fra Reva d. 21.-01.-11 og generel helbredsatt. Foreligger, modtaget d. 03.-11.-10 og ikke er mere end 3 mdr. gammel.

Det er min vurdering, at du vurderes, at ville kunne stille dig til rådighed for det rummelige arbejdsmarked, hvorved du ikke længere opfylder betingelserne for at kunne modtage sygedagpenge jf.§7. Kommunen har anvendt arbejdsevnemetoden, også jf.pkt.28.1.

Sygedagpengeudbetalingen kan således ikke standses alene med henvisning til, at der er tale om en stationær lidelse, men sygedagpengene standses ligeledes, hvis den sygemeldte visiters til et fleksjob jf. sygedagpengelovens pkt 74. Du er på nuværende tidspunkt tilkendt fleksjob.
Denne ressourceprofil er sendt i partshøring.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 15:51   #38
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Angry Hjælp hjælp hjælp

Slettet pga. sammenlægning

Sidst redigeret af Susanne2412; 03-02-2011 kl. 19:49.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 16:00   #39
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis de mener, du fortsat opfylder betingelserne til fleksjob, så bør de oplyse dig, at du kan overgå til f.eks. ledighedsydelse eller særlig ydelse. Ved du noget om det?

Jeg lagde mærke til, at de ikke har brugt retssikkerhedens § 7a, hvor de skal have sikret sig de seneste oplysninger 14 dage forinden (se i linket sygedagpengestop på forsiden venstre).

Jeg kan ikke se, at de har indhentet seneste lægelige oplysninger fra din læge eller speciallæger. Det synes jeg, de burde gøre. Det er jo dit helbred og funktionsnedsættelse, de skal se på.

Det du skal gøre her i partshøring er netop, at du skal give kommentarer til det, du har fået fra dem. Oplyse dem, hvad du mener, de mangler (f.eks. nyeste lægeoplysninger om forværring af dit helbred). Og andet som du mener gavner sagen.


Jeg husker, der var en herinde, som også var på sygedagpenge. Hendes sygedagpenge skulle også stoppes. Hun fik valget at overgå til ledighedsydelse eller ingen ydelse. Og hun meldte sig til ledighedsydelse og står til rådighed på arbejdsmarkedet, selvom hun fortsat ikke var rask til at kunne arbejde på det tidspunkt. Hun kunne senere melde sig syg igen og så bevare ledighedsydelse. Man bevarer ledighedsydelse, når man er syg. Se § 74: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 16:06   #40
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kunne vist ikke vente mere end 3 minutter....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevne i forhold til fleksjob Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 17 28-04-2010 12:25
kursusbeløb til fastholdelse i fleksjob Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 5 15-04-2010 14:52
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 23-10-2009 13:54
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03
Venter på afklaring fleksjob/pension Chanel Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2009 23:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension