K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 09:58   #21
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Visse indtægter fratrækkes ikke kontanthjælpen.
Det er visse indtægter efter pensionsloven. Hør
nærmere om dette i din kommune.
Citat:
Indtægt

Dine og din evt. ægtefælles indtægter trækkes som udgangspunkt fra i hjælpen krone for krone.
Ved indtægter fra arbejde eller indtægter som led i tilbud, kan kommunen når de beregner kontanthjælpen eller starthjælpen se bort fra et vist beløb per time.

Følgende indtægter medfører ikke fradrag i kontanthjælpen:

* beløb, der udbetales som følge af personskade, eller som bør bevares af hensyn til erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.
* invaliditetsydelse og invaliditetsbeløb efter Lov om Social Pension
* indtægter fra børn under 18 år
* erstatning for skade af ikke-økonomisk art, f.eks. varigt mén, svie og smerte samt indtægter, der stammer herfra
* erstatning for tab af erhvervsevne
* formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K5

Håber det hjælper lidt
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 06:43   #22
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg (Hanna) skrev følgende til min sagsbehandler (Lissi):

På kontanthjælp vænner man sig stille og roligt til at blive behandlet som en pisseirriterende nasserøv, man ikke behøver behandle med værdighed, og hvis ve og vel er fuldstændig underordnet.
K10 er en forening med sagsbehandlere og medlemmer med det sorte bælte ”at blive pisset på”.
På denne WEBside går jeg under navnet Hanna.
Og jeg søgte hjælp og viden:

Hvad har du tænkt Lissi? Hende Hanna ligger ned, jeg losser hende lige i fjæset for en sikkerheds skyld.

Jeg kopierede alle svar og kommentarer over til Liisi
På kontanthjælp vænner man sig stille og roligt til at blive behandlet som en pisseirriterende nasserøv, man ikke behøver behandle med værdighed og hvis ve og vel er fuldstændig underordnet.
K10 er en forening med sagsbehandlere, advokater og medlemmer med det sorte bælte ”at blive pisset på”.
På denne WEBside går jeg under navnet Hanna.
Og jeg søgte hjælp og viden:

Hvad har du tænkt Lissi? Hende Hane Lærke Sommer ligger ned, jeg losser hende lige i fjæset for en sikkerheds skyld.


Afsluttende kommentarer fra mig selv

Jeg er netop kommet hjem fra Fjorden, da jeg havde forsøgt at skære mine pulsover over og spist piller.
Derfor fremsender jeg først papirer i dag.
Jeg er fandme stoldt af det danske velfærdssysten. Har personalet på din afdeling betalt husleje – dejligt ikke? Ingen fare for at blive sat ud af sin bolig-
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 07:01   #23
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Sagsbehandleren ignorerer, mit brev og svarer:

Til Hanne Sommer

Som tidligere oplyst bedes du indsende dokumentation på efter hvilken lov du har fået bevilget invalidepension. Dette plejer at fremgå i bevillingsskrivelserne fra pensionsselskaberne.

Din kontanthjælp vil blive igangsat når dokumentationen er modtaget og sagen behandlet.

Med venlig hilsen

Lissi Nielsen
Ydelsescentret
Roskilde Kommune


Jeg svarer

Jeg har ikke IKKE fået oplyst nogle paragraffer og kender dem ikke. Jeg har søgt indvalidepensionon pga. arbejdsevnen er nedsat med 2/3 og har fået det. Paragraffer er ikke interessante for modtagen/mig, de er interessante for dig, derfor vil jeg fastholde, at dem finder du selv. Hvis du ikke kan finde ud af det, kan det være du skal finde et andet job.

Roskilde Avis synes sagen er interessant, fordi den handler om magtarrogance og en ligegyldighed ud over det acceptable. Jeg ved du ingen ret har til at tilbageholde mig og mins søns livsgrundlag økonomisk.Du har ikke lovhjemmel til at stjæle mine penge. Det er den 12. oktober i dag - hånden på hjertet: ER DU RIGTIG KLOG. Hvorfor vælger du ikke at løse problemet og sætte dig ind i tingene.
SKAM DIG.


NU sker der noget, hun er sikkert gået ind og sladret til chefen, for at blive ynket lidt. MEN det blev hun ikke for afdelingslederen sender mig et professionelt og nøgternt brev.


Til Hanne Sommer
Jeg er orienteret om din sag fra sagsbehandler Lissi Nielsen. Jeg kan forstå, vi mangler oplysninger om hvilken type pensionsudbetaling du får udbetalt.

Jeg har forståelse for, at du mangler din kontanthjælpsudbetaling, og for hurtigst muligt at komme videre med sagen, vil jeg foreslå, at vi henter oplysningerne direkte fra pensionsselskabet.

Kan du acceptere at jeg kontakter pensionsselskabet?

Du er velkommen til at kontakte mig på telefon 4631 7901 om din sag.
Venlig hilsen

Anne Bærentsen
Ydelsescenterleder
Jobcenteradministration



Afsluttende svar fra Hanna
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 07:05   #24
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Sagsbehandleren ignorerer, mit brev og svarer:

Til Hanne Sommer

Som tidligere oplyst bedes du indsende dokumentation på efter hvilken lov du har fået bevilget invalidepension. Dette plejer at fremgå i bevillingsskrivelserne fra pensionsselskaberne.

Din kontanthjælp vil blive igangsat når dokumentationen er modtaget og sagen behandlet.

Med venlig hilsen

Lissi Nielsen
Ydelsescentret
Roskilde Kommune


Jeg svarer

Jeg har ikke IKKE fået oplyst nogle paragraffer og kender dem ikke. Jeg har søgt indvalidepensionon pga. arbejdsevnen er nedsat med 2/3 og har fået det. Paragraffer er ikke interessante for modtagen/mig, de er interessante for dig, derfor vil jeg fastholde, at dem finder du selv. Hvis du ikke kan finde ud af det, kan det være du skal finde et andet job.

Roskilde Avis synes sagen er interessant, fordi den handler om magtarrogance og en ligegyldighed ud over det acceptable. Jeg ved du ingen ret har til at tilbageholde mig og mins søns livsgrundlag økonomisk.Du har ikke lovhjemmel til at stjæle mine penge. Det er den 12. oktober i dag - hånden på hjertet: ER DU RIGTIG KLOG. Hvorfor vælger du ikke at løse problemet og sætte dig ind i tingene.
SKAM DIG.


NU sker der noget, hun er sikkert gået ind og sladret til chefen, for at blive ynket lidt. MEN det blev hun ikke for afdelingslederen sender mig et professionelt og nøgternt brev.


Til Hanne Sommer
Jeg er orienteret om din sag fra sagsbehandler Lissi Nielsen. Jeg kan forstå, vi mangler oplysninger om hvilken type pensionsudbetaling du får udbetalt.

Jeg har forståelse for, at du mangler din kontanthjælpsudbetaling, og for hurtigst muligt at komme videre med sagen, vil jeg foreslå, at vi henter oplysningerne direkte fra pensionsselskabet.

Kan du acceptere at jeg kontakter pensionsselskabet?

Du er velkommen til at kontakte mig på telefon 4631 7901 om din sag.
Venlig hilsen

Anne Bærentsen
Ydelsescenterleder
Jobcenteradministration


Køre Anne
Ja tak, i må gerne hente oplysninger fra pensionsselskaberne, fordi det eneste jeg ved, er det i allerede ved.
Venlig hilsen Hanne Sommer
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:21   #25
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
De forbaskede skrankepaver - der mener de er åh så kloge!

Håber du snart får ro på....det her burde d**** ikke være nødvendigt!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:34   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil bare lige endnu engang gøre opmærksom på at vi ikke er en foreningen her på siden (bare hvis nogen af Roskildes professionelle skulle finde på at kigge ind)

K10 er en side af bruger for bruger og at professionelle mennesker med uddannelse i systemet så har valgt at melde sig ind er jo bare dejligt, men ellers er det rigtigt alt andet du skriver Hanna (og ja kan da oplyse at mange politikere også følger med her på siden) og at man kan se ved at læse på siden hvor i landet der er store problemer med retssikkerheden og der er Roskilde desværre repræsenteret i fineste stil

Hanna syntes det er fint du har skrevet som du har , for de glemmer desværre ofte at det er mennesker af kød og blod de har med at gøre når de sidder bag skranken på kommunen .. nogen mere end andre (derfor er det nu altid rart at finde ud af hvilke uddanelse ens skrankepave har , det kan forklare mangt og meget ) håber at du har givet tilladelse til at de indhenter de oplysninger de mangler det burde de have gjort for længe siden ..

Men det kan nogen gange godt se ud som om Roskilde kommune ikke kender til retssikkerhedsloven eller ihvertfald går ud fra devisen at loven ikke er til for dem

Ellers ville de jo vide at

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.


Den overholder man bestemt ikke i din sag der gælder det kun en ting og det er at lukke kassen i og se om man kan trumfe en besparelse igennem ...

Men men ... igen K10 er IKKE en forening og ved at den heller ikke bliver det og grunden til det er netop at man kan se at mange andre mister deres frihed til at tænke og tale i det øjeblik der kommer penge på bordet og der pludselig skal være en større gruppe til at beslutte, derfor vælger web at køre enevældig diktatur og på den måde sørge for at vi alle kan blive ved at skrive tænke og tro om systemet hvad vi vil (så længe det er inden for lovens grænser )
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 10:10   #27
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hanna.

Der krydses finger herfra,at der nu kommer skred i udbetaling, og håb om det kommer til at gå lidt lettere fremover.

Har du forsøgt, at bede om skift af sagsbehandler, hvor du jo udmærket kan bruge dette som godt eks. hvor hvor dårligt kommunikationen er mellem jer, hvorfor du er utryg ved sagsbehandlingen. At du jo har en interesse i at sagbehandlingen netop kommer til at handle om indholdet og ikke den dårlige kommunikation, som du derpå kommer med eks. på.

Masser af hilsner
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 19:27   #28
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
SOCIALBERAGER - lede nasserøv!

Jeg har været på kontanthjælp i alt for lang tid. Og væltet mig rundt i penge. Slutningen på hele molevitten er at ALT BLIVER MODREGNET; ALT SKAL BETALES TILBAGE AF ENGANGSBELØB. I næste måned beløbet to gange, fordi jeg ikke vidste, at de skulle betales lige videre til kommunen, da jeg modtog dem første gang. Så jeg har lidt under 2000 kr til hele måneden.

Jeg fortryder jeg søgte indvalidepension - jeg ved snart ikke hvad jeg skal skrive.... Det er da et helt vildt fedt samfund det her. Jeg brækker mig!

Jeg er på visit i min bolig i dag. Jeg blev indlagt på psykiatrisk afdeling onsdag i sidste uge. Der var ikke mere kampgejst i mig. Jeg havde tudbrølet i fire uger tror jeg, jeg er så ked af det hele tiden.
Til gengæld er Toftehuset på Sct Hans de sødeste søde rare mennesker. Jeg suger den positive omsorg til mig, fordi jeg trænger til den.

Hav det godt allesammen.

Kh Hanna
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 23:33   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sug endelig af al den omsorg du kan få, det fortjener du.

Har de en socialrådgiver der aktivt kan hjælpe dig?
Få en afklaring?

Held og lykke
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension