K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 08:03   #31
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen Winnie

Min mand får ledighedsydelse og har fået det siden oktober sidste år.
Så efter hvad jeg læser i dit indlæg så mister han ikke retten selvom han ikke har været ansat i 9 mdr inden for de seneste 18.
Om de kan finde på at flytte ham til et andet job ved jeg ikke, men det gør heller ikke noget som sådan hvis det er et job der er mere stabilt. Det han kan blive ansat i er sæsonarbejde og det er træls synes jeg, for man ved aldrig om man er sikret job i næste uge. Men nu må vi se. Jeg har da nu nogle paragraffer at gå ud fra Tak skal du have.

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 09:16   #32
MCG79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
MCG79 er ny på vejen
Den eneste "hjælp" jeg har fået er gratis printerpapir.... :-)
MCG79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 11:36   #33
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ja, ifølge det der er blevet skrevet i tråden, er det jo alt for lidt hjælp til dig
Du må op og banke i bordet.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 16:10   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan altså nytte at gøre noget selv (selvfølgelig at søge job men ikke kun det ) jeg tænker lige så meget på at hvis man ikke får den hjælp man skal af sit jobcenter så er det vigtigt at holde hånd i hanke med dem...

Jeg har igennem hele min ledighedsperiode jævnligt rykket jobcenter med spørgsmål som hvad laver i , er der ikke nogen job , har i nogen job på tapetet, er der noget opkvalificering jeg kan deltag i, Hvorfor høre jeg ikke fra jer osv osv ..

Jeg har været en pain in the ase for at sige det mildt ...

Og job det fik jeg ikke ud af det (det fandt jeg selv ) jeg har faktisk ikke været så arrig for at opnå noget , men det irriterede mig at jeg blev visiteret til fleks for derefter at blive lagt nederst i en bunke og så skete der ikke mere..

I dag hvor jeg er ved at være der hvor jeg er for syg til at klare mig på arbejdsmarkedet selv som flekser , så har alle mine rykkere og mine skideballer til div jobkonsulenter gjort det at INGEN i alt det her med arbejds prøvning osv tvivler på min vilje til at arbejde, kommunen har mistet deres refusion og om så det er lægekonsulenten .. så skriver han at han mener at kommunen har en stor del af skylden for at jeg ikke har kunne få ro omkring min stress ..

Dertil er det netop inkompetente jobkonsulenter vi kan takke for K10

Så MCG79 får du ikke den hjælp du skal have så klag ryk og brok dig , du skal ikke finde dig i det, send kopier af alt hvad du selv søger til din jobkonsulent , og ikke mindst sæt dig ind i hvad du har af rettigheder...

6 ugers kursus, du kan selv forlange en privat aktør når du har været ledig i et halvt år , de skal sende dig til privat aktør når du har været ledig i et år, en ting er sikker jo flere der gør noget brokker sig til kommunen til borgmesteren og til kommunalbestyrelsen når der intet sker på job området ja jo flere vil få øjene op for at der er massive problemer inden for fleksområdet og at det hele ikke er så lyserødt som de gerne vil have det til at fremstå ...

Og ikke mindst din bedste chance for at komme i job er at søge selv , kommunen skal du ikke vente på , og nej det er ikke nemt at finde et fleksjob og for nogen er det umuligt ...

Jeg var rimlig frisk kunne mange ting kunne arbejde 20 timer om ugen osv osv ...

Men alligevel tog det 4 år og tusinder af ansøgninger inden jeg fandt mit job (som så forværrede mit helbred i svær grad )
  Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 14:34   #35
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej alle :-)

Så er jeg på banen igen med et nyt spørgsmål omkring fleksjob

Må man når man er visiteret til fleksjob ikke tage en uddannelse? ved godt man har de der seks ugers selvvalgt uddannelse hvis man er ledig og berrttiget og alt det, men tænker hvis man nu vil have en helt ny uddannelse som eks blikkenslager eller andet som ko tager mere end seks uger, må man ikke det? Skal man melde sige fra fleksjob ordningen før det kan lade sig gøre eller kan man tage uddannelsen og så stadig være berettiget til fleksjob når man er færdig og skal i arbejde?

Håber nogen kan hjælpe mig :-)

God dag til alle :-)

Kram mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:25   #36
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hvis man er visiteret til fleks er det jo fordi muligheden for revalidering ikke var til stede, (= ny uddannelse), fordi man af en eller anden grund ikke er i stand til at magte en hel udd.
Så hvis man er i stand til at tage en ganske alm. udd. kan man ikke mere være fleks.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:52   #37
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg har været en pain in the ase for at sige det mildt
som jeg er men stadig på en god måde ved at rykke hvad nu og hvorfor sker der ikke ngoet osv osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 19:06   #38
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Susanne: Nu når du skriver det ned der så tænker jeg jo straks... *DOH*... ja selvfølgelig... hehe. Det er jo ret åbenlyst må man sige :-)
Tusind tak for dit svar som jeg jo så godt kendte i forvejen.... nogen gange kan man bare ikke se skoven for bare træer
Hav en fantastisk aften
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 20:33   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Hej alle :-)

Så er jeg på banen igen med et nyt spørgsmål omkring fleksjob

Må man når man er visiteret til fleksjob ikke tage en uddannelse? ved godt man har de der seks ugers selvvalgt uddannelse hvis man er ledig og berrttiget og alt det, men tænker hvis man nu vil have en helt ny uddannelse som eks blikkenslager eller andet som ko tager mere end seks uger, må man ikke det? Skal man melde sige fra fleksjob ordningen før det kan lade sig gøre eller kan man tage uddannelsen og så stadig være berettiget til fleksjob når man er færdig og skal i arbejde?

Håber nogen kan hjælpe mig :-)

God dag til alle :-)

Kram mimse
Nej det kan man ikke, men det ville dæleme have været smart om man kunne!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 09:00   #40
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har været ledig siden mej 2003 jeg har skrevet 100vis af ansøgninger ,og været til en del samtaler ,men der har så altid været noget der ikk passede med mine skåne hendsyn...Da jeg er nu kommet langt ned i tid,12 timer ca om ugen ,har ingen vidre job erfaring dem jeg har kan ikk bruges nu....JVS Siger trivelse medarbejder på kontore...Men den slags har jeg aldrig set opslåeet...jeg har ikk kunnet finde et job jeg kunne søge på de sidste 4-5 månder...jeg skal snart til samtale, og syntes det er pinligt at jeg ikk kan sige ,jeg har søgt der og der ......De der 6 ugers kursus hvor finder man dem ?, og de skal jo også kun være på 2-3 tiner om dagen,og kan de bruges til noget,?presonligt ville jeg gerne lære noget ,grundlægende om pc brug,Skal man selv betale disse kursuser? stave kursus ku måske også være meget godt enlig er jeg ikk til noget som helst, ondt alle vejne,har redet mig en ministskade også men jeg får knald i låget af at den ene dag tager den anden....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 09-02-2010 kl. 09:17.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal finde stedet for arbejdsprøvning? ayla Spørgsmål ang fleksjob 8 20-04-2009 16:40
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
ansættelse i fleksjob som konsulent Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 7 28-06-2008 18:50
Hvem skal finde arbejde? Kims Dit og Dat 23 15-12-2006 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension