K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2009, 11:18   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Question Hjælp forsikring -arbejdsskade

Jeg mangler et råd og ved ikke lige hvor jeg skal finde det uden det koster en formue ved en advokat

Jeg snublede i 2003 på arbejde som salgskonsulent og vred om i mit knæ venstre knæ og tog på skadestuen som
gav mit støttebind og krykker med hjem, noterede det var en arbejdsskade hvis det blev værre og henviste mig efter røntgen til scanning, hvor der var lang ventetid så jeg betalte selv på privatklinik og han konstaterede det var brusken der var slidt væk i venstre knæ han mente det var koblingen i bilen samme bevægelse i mange år da jeg kørte hele dagen og meget i storbyer hvor man ofte skifter gear. Jeg skulle holde knæet i ro 4 uger(hvis det ikke hjalp var der kun operation) og fik så en bil uden kobling. Det gik derefter rigtig fint og jeg kunne arbejde igen. Så her den 30 nov 2008 vred jeg om på mit knæ igen nede på strøget her i Århus på grund af et stykke gran der lå der og der var frost. Så nu har jeg været til forundersøgelse på sygehuset i går som konstaterede det er menisken og jeg er indstillet til operation der er ikke så mange steder kun de store sygehuse da jeg er hjertepatient(hvor lang tid det så kan vare inden indkaldelse til det) også i venstre knæ.
Jeg er i forvejen sygemeldt ikke på grund af knæet siden 25-2-08 og afventer sociallægen om at ansøge om førtidspension.

Mit spørgsmål er så er det en arbejdsskade? Kan man evt. få fra sin ulykkesforsikring?
Er det begge dele?
Jeg har ingen forstand på disse ting og blev kun opmærksom på det da flere har sagt de ikke kunne forstå jeg ikke gjorde noget ved det.
Hvem kan jeg spørge? Er der nogen herinde der evt. har forstand på disse ting?
eller ved hvor man skal starte?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 11:38   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså hvis den nyeste skade skete imens du var sygemeldt, var det nok ikke en arbejdsskade.. men kan jo godt være en skade som dækkes af din private ulykkesforsikring.
den første skade du fik imens du var på job.. er jo en arbejdsskade.

har du ikke en fagforening, som du kan spørge til råds. de har jo folk som sidder med den slags til daglig.
og ellers må du jo spørge dit selskab..
held og lykke med det
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 11:51   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Det bedste du kan gøre er, at kontakte en advokat med speciale i arbejdsulykker og få ham/hende til at gennemse dig sag.

Det er altid kompliceret hvis man har andre sygdomme, og umiddelbart er du sygemeldt og skal måske pensioneres p.g.a dit hjerte og ikke fordi du har bøvl med dit knæ.

Hvis advokaten skønner der er "kød" på din sag, for du HAR jo vrøvl med dit arbejdsskadede knæ også, så vil forsikringen formentlig betale advokatomkostningerne.

Jeg har advokat på min sag, fordi den også blev bøvlet af at min ulykke skete EFTER min visitation til fleksjob....det er klart at forsikringen ikke skal betale for skader/sygdomme man har i forvejen.

Prøv også at se på dine forsikringer, det er måske muligt af den vej at få betalt advokatomkostninger.....en advokat kan lynhurtigt se om der er chancer for erstatning for dit knæ så jeg tror det kan betale sig for dig at "ofre" en dyr advokattime.....tager han din sag så bliver advokatens "løn" et spørgsmål mellem din forsikring og advokaten.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 12:27   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilslutter mig de øvrige æredes svar MEN tilføjer også lige at:
-måske kan du også hente hjælp hos din lokale arbejdsskadeforening?

Lægger lige et link ind:
http://www.lfa.dk/?m1=2&m2=22

og så vil jeg da helt klart anbefale at kontakte dem. De er ofte til meget stor hjælp og de har stor erfaring i hvordan tingene skal tackles.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 19:47   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
tak for svarene

Jeg vil prøve at kontakte dem og se hvad der sker
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade / Fleksjob / Forsikring Roni Alt det andet 4 23-09-2013 11:11
Hjælp ved arbejdsskade/privaterstatningssag Eta Et godt link! 0 21-02-2013 18:25
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Arbejdsskade, HJÆLP ladytass Alt det andet 9 12-05-2012 13:40
hjælp ang. forsikring susssana Alt det andet 15 12-11-2011 23:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension