K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2010, 14:58   #11
FlemmingC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
FlemmingC er ny på vejen
Hvorfor Tønder

Hej alle

Til dem der spørger, hvad vi skal bruge en børnefamilie i Tønder til: Fordi en undersøgelse, vi snart skriver om i Politiken, peger på, at her bor der flest fattige børnefamilier ifht børnetallet.
Derfor.

Flemming Christiansen og Susanne Junker

Sidst redigeret af FlemmingC; 11-03-2010 kl. 15:01.
FlemmingC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 15:19   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
vå må bare oecd ikke for deres vilje de vil have pensioner nedsat osv osv så får vi sgu flere fattige i danmark
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 15:53   #13
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Der findes 29.000 brøkpensionister i Danmark, heraf er 20.700 folkepensionistr og 8.300 førtidspenister.

Jeg fandt desværre først ud af, at det kun er borgere fra Tønder, Lolland og Falster, der kan være med, fordi der skulle bo flest fattige i Tønder, efter jeg skrev til journalisterne fra Politiken.

Men der findes en stor gruppe borgere fordelt over hele landet, hvis fattige kår skjules for offentligheden, nemlig brøkpensionister og deres familiemedlemmer.

Enhver der afsoner en straf i et dansk fængsel må have et rådighedsbeløb, der er langt større end mit, og de skal ikke efterkomme deres forsørgelsespligt, og skal ikke betale normalbidraget til deres børn.

Men jeg kan ikke få et forsørgertillæg, fordi mit barns indtægtsgrundlag medregnes som indtægt hos mig, fordi jeg skal tvangsunderlægges § 27a i aktivloven af Ankestyrelsen, selvom jeg har ret til ligebehandling og ret til fuld pension efter EU-retten.

Pensionsstyrelsen har senest den 10.3.2010 igen meddelt mig, at Pensionsstyrelsens skrivelse til mig fra den 15.9.2008 betyder, at jeg har ret til ligebehandling og ret til fuld pension.

Pensionsstyrelsen vil nemlig ikke have nogen over næsen fra EU-domstolen og Folketingets Ombudsmand, for de kender udmærket godt, hvilken betydning det har, når Danmark indgår overenskomster om social sikring med EU pg andre lande udenfor EU.

Og det vil Pensionsstyrelsen stå ved, for jeg har allerede en løbende klagesag ved EU-Kommissionen.

Men beskæftigelsesminister Inger Støjberg og repræsentanten for den danske regering i Rådets Udvalg for vandrende arbejdstagers sociale sikring Karin Møhl Larsen valgte at vente med at udtale sig til Ankestyrelsen traf en endelig afgørelse i min sag om supplement til brøkpension var i strid med Rådets forordninger 1612/68 og 1408/71.

Selvom beskæftigelsesministeren og Karin Møhl nu skulle udtale sig til EU-Kommissionen, at jeg har ret til ligebehandling og ret til fuld pension, så kan det ikke omstøde Det Sociale Nævns og Ankestyrelsens afgørelse om, at jeg kun skal have brøkpension og et supplement til brøkpension (som jeg jo netop ikke kan få, fordi lov om børns forsørgelse og § 33, stk. 1, nr. 5 i aktivloven ikke gælder for børn af brøkpensionister), for det kan kun dansk domstol, Folketingets Ombudsmand eller EU-domstolen, så barnet må vist være faldet i brønden.

En vellykket integration af udlændinge i Danmark kan efter min mening kun foregå ved, at alle borgere i Danmark har samme vilkår for en menneskeværdig levefod, og gennem respekt og rummelighed for hinandens forskellighed, jf. København-Bonn-Erklæringerne fra 1955 (men denne tids ånd er forbi, når det gælder Danmark).

"Beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) mener, at de konkrete rådighedsbeløb i den enkelte kommune bare fungerer som rettesnor. Det er hun helt tryg ved.", Politiken den 10.3.2010.

"Beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) mener det er i orden, at kommunerne skriver ned på kroner og øre, hvor lidt man skal have i husholdningsbudgettet for at få hjælp:

»Så længe kommunerne bare tager udgangspunkt i den konkrete sag og det enkelte menneske, har jeg stor tiltro til, at socialrådgiverne kan håndtere det«, siger hun.", Politiken den 10.3.2010.

I mit tilfælde mener Herning Kommune, at Herning Kommunes vejledende rådighedsbeløb for en reelt enlig førtidspensionist uden forsørgerpligt over for børn efter en konkret og individuel vurdering af min sag, også er et tilstrækkeligt forsørgelsesgrundlag for mig og mit barn, og at det heller ikke nødvendigt at afsætte et beløb til dækning af min forsørgerpligt, fordi mit barn selv betaler for det, når børnebidrag og børnetilskud fra Herning Kommune medregnes som indtægt hos mig.

Det skyldes Ankestyrelsens principafgørelse i min sag og en anden sag (A-25-08).

Så beskæftigelsesminister Inger Støjberg må nu meget undskylde, at jeg har en anden opfattelse af kommunernes konkrete og individuelle skøn, og at jeg ikke kan føle mig tryg, når jeg nu ikke selv kan forsørge mit barn.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 11-03-2010 kl. 18:56.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 18:19   #14
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Kære Journalisten !
Jeg ville gerne anbefale at I læser over 300 komentar som handler kum om brøkpension.

Helt ukendt begreb for de fleste danskere.
Vi er en gruppe ca. 30.000, syge mennesker der er tvunget at leve af resten af sit liv på nedsat førtidspension.
Af helt ukendte grunde er vi en uinteressante for de danske medierne.
VI BLIVER ALDRIG NÆVNT I DISKUSSIONER OM FATTIGDOM.
Man skriver om kontant-starthjælp modtager, hjemløse, enlige mødre , folke og førtidspensionister med fuld pension, men ALDRIG om brøkpensionister og deres børn.

Håber i får en spændende læsestof.
V.H.



http://kimnyberg.urbanblog.dk/2010/0.../#comment-5560
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 10:07   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg pipper lige som enlig uden børn.

Problemet er her, som hos forsøgere, at man ikke får fuld kompention eller overhovedet nogen hjælp til medicin, træning, kørsel. Der er i forvejen ikke til mad med ejerbolig, herunder andre problemer med kontanthjælpsloft.

Problemet er at man står indplaceret efter fratagelse af sygedagpenge, til kontanthjælp, som om man kan genindtræde til ordinært arbejde, derfor får man ikke den nødvendige hjælp til sygdom/handicap, netop fordi det er det de ikke vil erkende(altså kommunen).
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 13:02   #16
Ruddi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ruddi er ny på vejen
Hej hvor gammel må en sag være ,? 22-10-82
Ruddi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 18:14   #17
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Mit liv som fattig

Mit liv som fattig brøkpensionist set i forhold til Heidi Astrup's liv som fattig har jeg nøje beskrevet her

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11934
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 08:13   #18
FlemmingC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
FlemmingC er ny på vejen
Hej Brøkpensionist
Undskyld jeg første svarer nu - jeg har været bortrejst i en måned. Men kunne vi snakke sammen om din økonomi og det liv, du er henvist til?

bedste hilsner
Flemming Christiansen, Politiken
FlemmingC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 10:23   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
håber da at brøkpensionist ser opfordringen ?

-måske jeg lige må sige til kommentarerne herinde om diskretion mm -vi oplevede IKKE at man ikke respekterede vores ønske ang børnene.

Vi har som sagt intet at skjule men vi ønskede, efter en seriøs snak m journalisten fra Politikken at man holdt vores børn ude af artiklen -og dette blev respekteret.

Indfaldsvinklen blev udelukkende omkring min mands sag.

Håber inderligt at nogen har modet og lysten til at fortælle om dagens dk
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 14:44   #20
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Tak

Jeg siger da tusind tak for tilbuddet til Flemming.

For det vil da kunne hjælpe mig og mit barn, hvis Politiken havde lyst til at skrive, at jeg stadig ikke får hjælp til forsørgelse af mit barn fra Herning Kommune.

Ankestyrelsens afgørelse i min sag fra den 1.3.2010, hvorefter Herning Kommune skal afsætte et beløb til dækning af min forsørgelsespligt, har åbenbart ikke haft nogen effekt, selvom Herning Kommune nu har haft 7 uger til at reagere.

Herning Kommune har valgt at ignorere Ankestyrelsens afgørelse, og gør som om den slet ikke eksisterer.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rygpatienter historier phhmw Din historie 43 03-07-2018 16:50
TV2 efterlyser historier; lena Politik og Samfund 1 30-09-2013 21:02
DR Dokumentar søger historier Webmaster Dit og Dat 42 05-09-2010 08:52
Historier søges Ragdoll Alt det andet 11 19-11-2009 14:19
Svendborg - historier zuza Det er da strengt ! 1 17-07-2008 12:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension