K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2012, 00:17   #21
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Det er sådan at jeg ikke kan klare løft og fysisk arbejde, jeg kan ikke få pension eller flex eller revalidering.Jeg har slidgigt i mange led og fibromyalgi.Derfor er jeg nu på et plejehjem i jobtilskud.Jeg er 61 år.
Men så kan du jo reelt ikke arbejde som sygehjælper og burde revalideres til et andet arbejde
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:19   #22
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
ja, men det vil kommunen ikke, da de siger jeg er for gammel.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 07:53   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Man skal bruge en vis energi på at komme på et plejehjem, sidde på en stol, rejse sig, gå rund og snakke med andre samt høre på hvad andre siger.
Og det skal man ikke for at gå i en time.


Flere af jer mener altså, at hvis man kan "sladre" og drikke kaffe med nogle plejehjemsbeboere et par eftermiddage om ugen, så har man en arbejdsevne og er dermed ikke berettiget til fp.

Hvad så hvis man besøger sin gamle mor på plejehjemmet et par gange om ugen, og en del af besøget foregår i fællesrummet, hvor et par andre beboere, som meget sjældent får besøg, også får glæde af at man er der, måske tager man også en kop kaffe med til en af de andre når nu man henter alligevel.
Er det så udtryk for, at man har en arbejdsevne og dermed ikke er berettiget til fp?

I så fald må vi jo advare alle fp-ansøgere mod, at besøge ældre familiemedlemmer, som uheldigvis bor på plejehjem.

Af den dagbog jeg skrev mens jeg var i arb.prøvning fremgik det, at jeg besøgte min mor et par gange om ugen, godt nok i egen lejlighed, og ofte havde nogle varer med til hende.

Dette blev åbenbart ikke tolket som arbejdsevne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 23-03-2012 kl. 08:05.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 07:59   #24
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg går rundt i timevis i træningscenter og løfter over tre tons jern
Det handlert om hvad at man fejler
jeg tænker over hvad at i har skrevet
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 08:08   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg går rundt i timevis i træningscenter og løfter over tre tons jern
Det handlert om hvad at man fejler
jeg tænker over hvad at i har skrevet
Jeg lavede et indlæg over dit mens du skrev, så måske har du ikke set det.

Men uanset hvad, så synes jeg du skal snakke med din sb om det.

Hvis du f.eks. ikke har noget familie, så må det jo kunne sidestilles med familiebesøg, som vel for pokker ikke kan sidestilles med arbejdsevne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 08:21   #26
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Præcis det at jeg mener
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 09:03   #27
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
dont ask, dont tell!

Det flår i mit hjerte, at denne slags spørgsmål overhovedet kommer på banen...

Det vidner om hvor forvredet og angstfyldt en virkelighedsopfattelse, vores kære velfærdssystem efterhånden har fået installeret i 'lavkasten' - de syge, de hjælptrængende og dem udenfor arbejdsmarkedet.

Hvor mange psykiske ressourcer der går til i gallopperende fremtids-skræk-scenarier, der har lidt, eller ingen gang på jord - og så alligevel har været brutal virkelighed, for en bestemt håndfuld mennesker, hvis reaktioner og råd derfor ikke blot kan fejes af banen.

Vi må aldrig glemme, at de råd og erfaringer der udveksles herinde, i sagens natur er dybt farvet af de oplevelser den enkelte har haft med systemet.

Men vi må heller aldrig glemme at tage en dyb indånding og liiiige stille antennen ind på sund fornuft:
- SELVFØLGELIG kan man drikke kaffe og sladre med de ældre på plejehjemmet, til glæde for alle involverede - indtil flere gange om ugen.

Sålænge der ikke laves det mindste der kan ligne arbejde, eller tages noget sådant fra en lønnet - der svinges jo ikke nogen støvsuger eller skiftes på sengene - taler vi her om ren BESØGSVEN-funktion.

Om man vælger at gå i diverse daglige aktivitetstilbud for ftp'ere/langtidsledige eller yde en ualmindelig næstekærlig tjeneste, der ikke kan gøres op i kroner og ører, kan aldrig veksles til et fleksjob, eller fratage en mulighed for reel behandling af en pensionssag.

Skulle denne absurde situation på trods af al fornuft alligevel opstå, har du en håndfuld bisiddere OMGÅENDE her på k10, så Viggo, drik du roligt den kaffe, lyt og fortæl - og klap lige en gammel eller to på kinden fra mig.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 10:37   #28
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det flår i mit hjerte, at denne slags spørgsmål overhovedet kommer på banen...

Det vidner om hvor forvredet og angstfyldt en virkelighedsopfattelse, vores kære velfærdssystem efterhånden har fået installeret i 'lavkasten' - de syge, de hjælptrængende og dem udenfor arbejdsmarkedet.

Hvor mange psykiske ressourcer der går til i gallopperende fremtids-skræk-scenarier, der har lidt, eller ingen gang på jord - og så alligevel har været brutal virkelighed, for en bestemt håndfuld mennesker, hvis reaktioner og råd derfor ikke blot kan fejes af banen.

Vi må aldrig glemme, at de råd og erfaringer der udveksles herinde, i sagens natur er dybt farvet af de oplevelser den enkelte har haft med systemet.

Men vi må heller aldrig glemme at tage en dyb indånding og liiiige stille antennen ind på sund fornuft:
- SELVFØLGELIG kan man drikke kaffe og sladre med de ældre på plejehjemmet, til glæde for alle involverede - indtil flere gange om ugen.

Sålænge der ikke laves det mindste der kan ligne arbejde, eller tages noget sådant fra en lønnet - der svinges jo ikke nogen støvsuger eller skiftes på sengene - taler vi her om ren BESØGSVEN-funktion.

Om man vælger at gå i diverse daglige aktivitetstilbud for ftp'ere/langtidsledige eller yde en ualmindelig næstekærlig tjeneste, der ikke kan gøres op i kroner og ører, kan aldrig veksles til et fleksjob, eller fratage en mulighed for reel behandling af en pensionssag.

Skulle denne absurde situation på trods af al fornuft alligevel opstå, har du en håndfuld bisiddere OMGÅENDE her på k10, så Viggo, drik du roligt den kaffe, lyt og fortæl - og klap lige en gammel eller to på kinden fra mig.
Tak du har ret
Har lige fået mail fra en sagsbehandler at hun fornemmer at jeg trænger til at slappe af og jeg skal sige til mig selv du har gjort dit, nu skal du lade nogle andre tage over
Egen læge spørger altid plager komm dig og jeg svarer nej de kræver ingenting
, det har de aldrig gjort
Min speciallæge siger at jeg kun skal gøre hvad at jeg syntes og opsøge de interesse fællesskaber jeg vil og generer noget mig skal jeg gå væk omgående
Men man får nok paranoia af at høre hvordan, at folk bliver mishandlet på det groveste Noget af det man hører herinde er jo forfærdeligt

Jeg har bestemt mig for, at jeg gør hvad at jeg syntes,stille og roligt
Det er jo egentlig noget pjat det her, jeg fortæller jo heller ikke nogen
om min dagligdag, det gør i andre vel heller ikke

Står der nogen steder at man skal sætte sig ned og rådne op?Helbredsmæssigt ved jeg præcis hvad at jeg kan og ikke kan, det går jeg ud fra at komm og alle andre også gør Lægekonsulenten har alle oplysninger siger han vil have
Tak allesammen, nu stritter jeg med den miderste finger og går ud i verden
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 11:07   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er bare blevet så svært og få en FP, så synes jeg nu ikke man lige frem skal gå og lave en masse i sin fritid. mens man søger pension
vi er meget forskelige og man ved bedst selv hvad man kan og ikke kan.
men direkte at sende et signal om man har overskud i sin hverdag til at lave ting som
interessere sig for. det forstå jeg ikke helt.

kommunen skal lave en samlet vurdering af en og vurdere ens arbejdsevne

så vent med det indtil du får en FP, alle er enig i min sag om pension
men skal da i arbejdsprøvning og så videre alligevel.
samt de trækker den ud når man ikke koster kommunen noget
eller det vil sige jeg koster cirka 300.000 kr om året på bosted
da jeg aldrig kommer til at bo for mig selv længere

men igen vores forudsætninger er meget forskellige
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 11:40   #30
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Du har ret vi er meget forskellige, det kommer an på hvad man fejler
komm betaler f.eks det det koster at jeg træner og jeg har ikke noget fysisk behov for at træne (er meget veltrænet)
Det er en del af en helhed og det er f.eks en god ide for mig at jeg træner
men skam også for resten af verden, det er en lang historie som jeg ikke rigtig orker
Måske får jeg så afslag, det går min verden ikke under af, nogen gange er jeg ligeglad med sådan noget
Min udfordring ligger i at skabe et godt liv med de begrænsninger, jeg har
Penge er kun en lille del af det for mig, jeg får de kotteletter jeg skal have uanset hvad
Det er kun et spørgsmål om hvordan,og hvordan jeg skal have det med det jeg stopper nu tak for bidrag til tråden
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frivilligt arbejde. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-12-2011 20:28
Frivilligt arbejde. Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 2 07-02-2011 14:26
Flexjob, frivilligt arbejde? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 31-01-2011 22:03
frivilligt arbejde Pial41 Alt det andet 5 13-08-2010 11:23
Frivilligt arbejde.. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 4 13-12-2005 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension