K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2011, 09:12   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hvis du har fået 20 juli forud til 3 måneder så det til 20 okt

Så skal du nok skynde dig at søge om det andet,skulle ikke undre mig at man skal søge inden den 20 sep. for at få den 20 okt til en månede forud ,det burte jo gå atomatisk,når det forud kan man jo ikke vide hvad de unge vil tjene den næste månede.

Det lyder godt nok besværligt ,men der jo mange i den alder der pluslig flytter hjemme fra,det må være grunden til det er lavet sådanne.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 09:14   #22
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Når man allerede ved at der bliver et hul mellem ungeydelsen og SU, så kan de unge jo tage et fritidsjob og selv sparer lidt op min unge på 16 ½ arbejder 4 timer hver lørdag og lønnen for de 2 timer bliver sparet op, hun fylder 18 d 11 januar 2013 så det kan godt blive til lidt. Og når det ikke er mere så går det ikke ud over mig økonomisk
Yeps - det er bare ikke en mulighed for min datter desværre. Men vi klare os nok endda. Jeg flyttede for to år siden af samme grund, til et sted, hvor min boligsikring ikke kommer til at blive særlig påvirket, når hun fylder 18. Heldigvis er jeg på ledighedsydelse nu, og ikke kontanthjælp, så min egen indtægt bliver heller ikke berørt.

Men det er da ret mange penge at skulle undvære alligevel, i de tre mdr. Når hun kan få SU, lysner det lidt igen. Selvom hjemmeboende SU jo ikke er en formue, så er det meget bedre end ingenting. Er rigtig glad for de ikke helt fjernede hjemmeboende SU, som de ellers havde truet med
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 10:59   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Forresten, angående de penge fra Faderen, så kan Faderen underskrive, at børnepengene (fra faren) må fortsætte SELVOM barnet får arbejde og tjener over..................bare et tip.
Hvordan foregår det?

Medfører det så, at man slipper for alt papirnusseriet?


Ud fra det jeg har læst på borger.dk behøver man ikke, at søge om hverken børne- eller ungeydelse, det kører helt automatisk.

"Hvis du opfylder betingelserne, behøver du ikke at søge om at få børne- og ungeydelse, når du får børn, ydelsen bliver automatisk overført til din NemKonto i kvartalet efter, at du har fået dit barn. "

https://www.borger.dk/Emner/familie-...ngeydelse.aspx

Se under "Sådan udbetales børne- og ungeydelse."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 16:31   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er sørme gået ungeydelse ind på kontoen d. 20/9-2011.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 16:46   #25
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
wuhuu kan man os få nowet spasser ydelse må da lige passe til mig
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 20:44   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
wuhuu kan man os få nowet spasser ydelse må da lige passe til mig
Tror jeg desværre ikke.

I modsat fald har de ihvertfald snydt mig i mange år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension