K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2009, 14:13   #11
Steen 53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
Steen 53 er ny på vejen
hej

Jeg har selv oplevet nedgørelsen i et flexjob, mest fra chefen, blev også udnyttet groft, men det værste var ikke at blive regnet for noget.

Må indrømme bagefter at jeg skulle aldrig have haft det job, kun gjort min tilstand værer, kom i nogle situationer der kom alt for tæt på (for mig) og ingen forstålelse for det, fik bare at vide at det var almindeligt arbejde.

Du skal nok snakke med jobkonsulenten med det samme

mvh steen
Steen 53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 10:59   #12
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Her er gode link vedr. mobning på arbejdspladsen som du måske kan bruge – og du er ikke alene, desværre

Minister skal forklare 500.000 mobbesygedage - Politiken.dk
Mobning koster samfundet 500.000 sygedage om året. Nu skal beskæftigelsesministeren forklare, hvorfor loven ikke virker. Se ligeledes de andre link på pol.dk vedr. mobning
http://politiken.dk/indland/article606589.ece

HKPrivat - Gratis for chefen at chikanere sine ansatte
På trods af mange henvendelser til HK om dårligt psykisk arbejdsmiljø, der har kostet medarbejdere psykiske lidelser, er det så godt som umuligt at få erstatning for en arbejdsskade som følge af mobning. ...
http://hkprivat.inforce.dk/sw74648.asp

Mobning på arbejdspladsen | årsager og løsninger
"bliver bare én procent af arbejdsstyrken udsat for alvorlig mobning, så koster det samfundet næsten fire milliarder kroner om året i understøttelse og sygedagpenge"
http://mobning.org/

Voksenmobning Nej Tak!
Mobning kan mærke et menneske for livet. Her kan du finde råd og vejledning, årsager, forebyggelse og håndtering
http://voksenmobningnejtak.dk/

Samt tidligere tråd spørgsmål vedrørende voksenmobning til beskæftigelsesministeren, fra Folketingets Arbejdsudvalg D. 10 marts 2009 Mobbe spørgsmål til beskæftigelsesministeren.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7817
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 13:19   #13
Annette Christensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
Annette Christensen er ny på vejen
Jeg er pt ikke i fagforening. Meldte mig ud af Dansk Socialrådgiverforening i vrede, da de ikke ville hjælpe mig, da jeg kom i klemme i forvaltningen. "Jeg faldt uden for deres område" sagde de. (Ja jeg er socialrådgiber, der har fået arbejdsevnebegrænsning pga. stress). Jeg kæmper med megen gæld. (Bl. a. bank- og studiegæld, hvorfor jeg ikke har meldt mig ind i FOA som jeg nu skal stå i, da jeg ikke forventer hjælp derfra.
Har afsendt mail til forvaltningen, hvori jeg har beskrevet situationen og aftalt samtale med hende.
Annette Christensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 14:38   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Anette håber at du får noget ud af mødet og at du er socialrådgiver det skal vi ikke klandre dig

(og lad os slå fast en gang for alle at der også er gode socialrådgivere )

Nu skriver du med økonomi osv, nu er det sådan at man i dk også har frit fagforeningvalg i disse tider, desværre sætter de fleste fagforeninger at man har været medlem i mindst tre måneder inden man kan få juridisk hjælp , men måske det alligvel kunne betale sig at melde sig ind i en af de billigere fagforeninger...

Jeg har en veninde der har fået rigtig god hjælp fra det fagligehus og de koster under 100 kr om måneden også HK har nedsat kontingent for flekser og har stor erfaring med mobning på arbejdspladsen .... måske en af de to var en ide ..
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 06:33   #15
Annette Christensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
Annette Christensen er ny på vejen
Så er jeg tilbage

Hej har ikke været på nettet i nogle dage grundet problemer med mit virusprogram, men nu er jeg tilbage.
Jeg har nu besluttet at undersøge ovenstående muligheder. (fagforeninger).
PT overvejer jeg også at tage ordet til et møde og tale om psykisk arbejdsmiljø. Problemet er bare at jeg bliver så nervøs. Især når det handler om noget som er så svært at tale om som dette.(desuden er jeg også så vred over lang tids mobning, hvor jeg ikke har været i stand til at tage til genmæle).
Annette Christensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:09   #16
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Det lyder meget godt med din fagforening, men jeg selv kunne ikke få den store hjælp fra min egen fagforening, da jeg selv stod med meget store problemer vedr. mobning på arbejdspladsen, som var at komme til et helvede. Mobning er stadig tabubelagt og for mange forbundet med skyld og skam. Desværre er der meget få fagforening som kender noget til mobning på arbejdspladsen, der finders heller ikke i nu en lovgivning omkring mobning på arbejdspladsen i DK. Jeg ved at forening voksenmobning nej tak, arbejder på sag, bla. med at få anerkendt mobning som en arbejdsskade, samt har et tæt samarbejdet med diverse myndigheder, fagforeninger, forsker etc. vedr. mobning.

Hvis en mand bliver slået ned på gaden og indlagt med kraniebrud, ville man næppe sige: »Det var du sgu selv ude om; dit hoved er for skrøbeligt!«.
Men hvis en medarbejder ødelægges af psykisk chikane, kan man høre bemærkninger som: »Hun var nok lidt sart«. Det er den bemærkning jeg selv hørt mange steder fra bla. på jobcenteret, tidligere egen læge etc. er du ikke lidt sart, nej det var jeg ikke, da det gik op for mig hvad det var jeg oplevet på min tidligere arbejdsplads, samt jeg desværre ikke var den eneste der blev mobbet der. Bla. flere i fleksjob og andre i arbejdsprøven etc. på det museum. For mig var det, den mest ødelæggende og ultimativt mest meningsløse oplevelse, man kan forestille sig, som jeg stadigvæk ikke forstå og lider under den dag i dag, hvorfor!!???

Se de 10 gode råd til den mobberamte på foreningens hjemmeside. http://www.voksenmobningnejtak.dk

10 gode råd til den mobberamte:
• Tro på det du oplever og skriv det ned
• Gør noget nu!
• Del dine oplevelser med andre
• Søg viden om mobning og dens konsekvenser
• Kontakt arbejdstilsynet
• Tag en bisidder med ved samtaler
• Få ledelsens opbakning
• Vurder om dit job er værd at kæmpe for
• Kontakt fagforening og læge
• Kontakt Voksenmobning Nej Tak!

Kilde.: http://www.voksenmobningnejtak.dk/36-de%2010%20raad.htm

I nu engang held og lykke
Bla-bla
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 14:41   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man skal ikke helt opgive fagforeningen før man har snakket med dem ,nogen afdelinger er meget obs på dette område , så det er lidt som russisk roulette , har man en god afdeling kan de gøre virkelig meget , så prøv bare for at være sikker du vil hurtig kunne høre om de er seriøs...


Hvorfor sørger man ikke for at alle
fagforeninger arbejder på samme måde
hvad hjælper en god fagforening hvis det
er en dårlig afdeling
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 17:37   #18
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Det er rigtigt, det du skriver Hejdien, men skal ikke helt opgive fagforeningen. Jeg har desværre ikke kunne få den rigtigt støtte fra dem, da jeg kun var medlem af en A-kasse i første omgang, og derpå første kunne får juridiske hjælp efter et halvt eller helt års medlemskab år af en fagforening, husker det ikke.
Men jeg ved 3F og HK arbejder en helt del med mobning, som desværre er et meget problem rundt omkring på arbejdspladserne. Jeg har en tidligere kollega som var i fleksjob, der ligeledes blev mobbet ude og fyret efter lang tids sygdom, som ringet mig op en dag, og var dybt ulykkelige, jeg anbefalet hende straks at melde sig ind i fagforening og derpå fik hun omgående juridiske hjælp, da de havde snydt hende i løn og pension og ligeledes prøvet de (vores tidligere arbejdsgiver, museet) på at synde hende for feriepenge, som de sagde så hun jo holdt ferie under sygdom, den gik ikke, svineri!! Så vidt jeg husker er den Fri fagforening eller det Faglige hus, jeg husker det ikke, hun meldt sig ind i, men prøv.
Jeg selv har kæmpe helt alene med mobning indtil fandt frem til foreningen Voksenmobning Nej Tak!, der var ikke andre steder jeg ellers kunne går hen, derfor anbefaler jeg dem og en fagforening, hvis du er medlem

Et par link om mobning fra fagforeninger
http://forsiden.3f.dk/article/200902...902190351/2140

http://www.hk.dk/stat/hk_statbladet/...gens_mysterium

http://www.ugebreveta4.dk/2008/20081...SigSammen.aspx
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 02:47   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bla-bla ja der er forskellige regler om hvornår de vil give juridisk hjælp, ved at jeg har en veninde der meldte sig ind i det faglige hus og fik hjælp der, jeg ringede og snakkede med dem om priser og juridisk hjælp , ikke fordi jeg skulle bruge dem men fordi jeg virkelig godt kunne tænke mig at vide hvilke fagforeninger der gør hvad og hvad priserne er ....


Det faglige hus tilbyder hjælp efter tre måneders medlemskab men desværre tager de ikke eksisterende sager, det vil sige at sagen skal være kommet til efter man har meldt sig ind ..

pris 98 kr om måneden
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mobbet som fleksjobber EmilieCon Alt det andet 23 10-12-2012 18:04
må man eje APS som fleksjobber? socrates66 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2010 16:48
Ring til AT hvis du bliver mobbet på jobbet bla-bla Politik og Samfund 1 29-04-2010 19:06
Journalist søger fleksjobbere som er blevet mobbet på jobbet Webmaster Dit og Dat 5 08-01-2010 16:12
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension