K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2014, 20:16   #11
Inød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Inød er ny på vejen
Hej Peter, og tak for din hurtige tilbagemelding, undskyld jeg ikke fik svaret korrekt. Jeg forsøger at bevare roen. men det er svært.

Du oplyser:

"to prolapser i ryggen inden for de sidste 3 år."

Er det bekræftet via en MR-scanning? Ja, har mr. skaninger og hospitalsindlæggelser etc.

Er du opereret for disse? Nej, er ikke blevet opereret.

Er de lumbale i lænden eller nakke? Ja. de er lumbale.

Hvilken behandling/optræning modtager du for dette? Modtager ikke længere behandling, på klinik. Jeg følger den behandling der jeg er blvet instrueret i, og det har medført at jeg ikke længere er på morfin og anden smertestillende.

Betaler du selv noget af den regning? ja, alt hvad der ikke er gået over sygesikringen. Har ikke været bevidst om at søge tilskud.

Hvor i landet bor du ca? København.

Er du normal vægtig? ja.

Er din bolig ejer eller lejer? [I]Det er lejer, ejer også et sommerhus/[I].

Håber jeg har besvaret korrekt denne gang, ellers må du sige til. Mvh. Inød .

ps. Jeg har møde med min praktiserende læge imorgen, er der noget bestemt jeg skal have ham til at udtale?

Hej Østerbro. Tak for din hjælp.

Jeg begynder så småt at forstå hvordan ordet "kassetænkning" har sin berettigelse. Og jeg må søge den sidste løsning, Revalidering. Men hvordan gør jeg det smartest. Jeg SKAL jo også blive rask.
Inød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 21:55   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når jeg læser sygedagpengeloven står der intet om halv sygedagpenge sats. Der står i Sygedagpengeloven §46
Sygedagpenge beregnes på grundlag af lønindtægt og anden indtægt, der erstatter lønindtægt, jf. stk. 2, og selvstændig erhvervsindtægt.


Hvor mange timer var dit deltidsjob?
Dengang din sygeperiode startede var du da i arbejde? Blev du fyret pga sygdom?

Når du engang har overskud til det synes jeg du skal få undersøgt om du har udbetalt det rigtige i sygedagpenge op til nu. For hvis du har fået for lidt kan du få efterbetaling så du kan betale dine lån i banken.

Sidst redigeret af Akvamarin; 03-12-2014 kl. 22:00.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 23:43   #13
Inød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Inød er ny på vejen
Kaere Akvamarin.

Mange Tak for dit svar.

De sidste 4 uger op til min Fyring har jeg arbejdet 18,5 timer pr. uge.

Jeg kom paa sygedagpenge fordi jeg havde været sygemeldt i længere tid. Jeg blev fyret pga. nedskæring, men det var reelt pga. sygdom, ja.

Det jo næsten for godt til at være sandt hvad du skriver angående efterbetaling. Hvordan vil du så anbefale mig at gribe det an.

mvh/ Inød
Inød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 00:05   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Inød Se meddelelser
Kaere Akvamarin.

Mange Tak for dit svar.

De sidste 4 uger op til min Fyring har jeg arbejdet 18,5 timer pr. uge.

Jeg kom paa sygedagpenge fordi jeg havde været sygemeldt i længere tid. Jeg blev fyret pga. nedskæring, men det var reelt pga. sygdom, ja.

Det jo næsten for godt til at være sandt hvad du skriver angående efterbetaling. Hvordan vil du så anbefale mig at gribe det an.

mvh/ Inød
Gik du ned på 18,5 time fordi du var syg? Hvor mange timer arbejdede du før, hvad lød din ansættelse på? Hvor længe havde du arbejdet der?

Jeg har brug for lidt mere viden om dit arbejdsliv for at råde dig. Men jeg tænker du skal gå til gratis retshjælp hvis vi her kan se at du reelt er blevet snydt for sygedagpenge. Jeg tror der er nogle her på K10, der er klogere på det her, end jeg, men der skal være viden om dit arbejdsliv før du blev syg for at de kan vejlede dig.

Og måske er det ikke det der skal bruges energi på i første omgang. Jeg tænker det er vigtigt at du kommer videre mht hvordan du kommer tilbage til at arbejde, i revalidering eller virksomhedspraktik.

Når man ikke har så meget energi pga sygdom er det vigtigt at tage kampene i rækkefølge

Godnat
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 10:54   #15
Inød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Inød er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Gik du ned på 18,5 time fordi du var syg? Hvor mange timer arbejdede du før, hvad lød din ansættelse på? Hvor længe havde du arbejdet der?

Akvamarin
Tak for dit svar!

Min ansættelse lød som fastansat på halv tid ( 50%) med timebetalning.
Så det arbejde jeg op til afskedigelsen.

Men kunne afhængigt at mængden af arbejde, arbejde fuld tid samt overarbejde og søndag helligedage.

Dermed endte mit månedlige rådighedsbeløb med at være 5 gange så højt.

I takt med jeg blev syg, tog jeg ikke flere timer. arbejde de "obligatoriske" 18.5 timer i 3-4 mdr. op til afskedigelsen. Men stadigvæk var min løn nettoløn over det dobbelte af hvad jeg modtager i sygedagpenge.

Håber du kan bruge min besvarelse

Mvh / Inød
Inød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 12:00   #16
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Har du lønsedler/ timesedler for 1-2 år tilbage som kan dokumenterer at du har arbejdet mange flere timer end ansættelsen. Så brug dem , regn sammen din gennemsnitlige arbejds tid før du blev syg og så henvis til lovens ord om arbejde løn (den paragraf du fik i tidligere indlæg) og ikke en en ansættelseskontrak som var minimumsarbejdstid og at du gik ned i tid pga sygdom. Send klage til jobcenter (ikke sagsbehandler)

Og du skal vide at sagsbehandlere ikke er på din side når det gælder sygedagpenge, de har som mål , at så få som muligt skal være på sygedagpenge så kort tid som muligt.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 16:40   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er det rigtigt forstået at din primære sygdom er prolapserne i ryggen? Og de er årsagen til at du gik ned på kun at arbejde de timer du skulle ifølge din ansættelseskontrakt?

Du skal bede om aktindsigt i dine sygejournaler, altså hos egen læge, hospitaler og speciallæger for at du kan dokumentere at din sygdom er startet længe før du kom på sygedagpenge. Det kan retfærdiggøre at din indtægt skal regnes tidligere end de sidste 4 uger op til du blev fuldtidssygemeldt.

Det er et tosset system vi har at man bliver straffet for at forsøge at klare sig, som du har gjort ved at gå ned i tid til 18.5 time. Men hvis du kan dokumentere at din nedgang i arbejdstid skyldes sygdommen tror jeg en advokat kan hjælpe dig sætte en klage sammen som der er chance for at få medhold i.

Men få helt check på hvornår du blev syg og hvad du tjente på det tidspunkt. Og hvordan sammenhæng mellem sygdom og indtjening har været derfra. Så vil en advokat i retshjælpen lettere kunne hjælpe dig.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension