K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2009, 12:39   #1
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Ventetid?

Har søgt og søgt, læst rigtig mange indlæg, men syns det er svært at hitte rede med min pt meget ringe logik og hjernekapasitet (forøvrigt pådraget af Odense kommune børn- unge gennem mange år)
Pyhh syns det er svært at sætte de rigtige ord på, tingene tumler bare rundt i den øverste.
På Revahuset forrige torsdag, sagde de, de ville indstille mig til pension, hvor lang tid går der så inden jeg får svar? og hvad er det værste der kan ske? Det bedste vil jo naturligvis være den bare blir bevilget.
Pyhh ved ik om det gir mening, men håber det bedste.
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:06   #2
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hejsa.....

Jeg har ikke selv oplevet at søge pension - men min svigermor har lige fået pesion tilkendt og havde et syge forhold på knap 6 måneder og derefter blev der ansøgt og efter bare 4 måneder blev hun tilkendt pension pga. slide gigt... så i alt 10 måneder.

Jeg tror det er meget forskellingt hvor længe det tager behandle hver enkel sag, og hvilken sygedom man har og hvor heldig man er i forhold til sagsbehandler og hvor hurtige de er til at indhente jounaler osv.

Jeg kender kun alt for godt til dårlige sagsbehandler i forhold til min ansøgning om fleksjob - men tålmodighed er det vigtigste redskab i forhold til din sag.... ønsker dig alt held og lykke med det videre forløb.

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 15:07   #3
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Hej Cape

Mange tak for dit svar.

Måske jeg skulle tilføje: Blev af jobcenter henvist til ambulant afklaring på Revahuset, dette konkluderede en kort funktionsafprøvning på værkstedet, ville få min pensionssag til at stå bedre. Der blev aftalt et formøde med bla fremvisning af værkstedet. Jeg kæmpede mig naturligvis derind sammen med min bisidder, desværre kolapsede jeg helt, har ligget i sengen lige siden ØV. Men de konkluderede så det ikke var muligt med funktionsafprøvningen, så de ville skrive udredningen på de oplysninger og oplevelser de havde. Socialrådgiver og værkstedsleder udtalte begge, der helt klart ikke var nogen arbejdsrestevne (tror jeg nok de kaldte det) Jeg er både fysisk og psykisk ramt nu.

Venlige hilsner
Conny
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 15:33   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
På Revahuset forrige torsdag, sagde de, de ville indstille mig til pension, hvor lang tid går der så inden jeg får svar
Hej Conny Reva kan ikke indstille dig til pension men de kan anbefale det...jobcenteret er dem der kan indstille dig...så først vil jeg råde dig til at skrive eller henvende dig til din sagsbehandler på jobcenteret og høre hvad hun har tænkt sig at gøre ud fra Revas afklaring...på den måde vil det gå hurtigere.

held og lykke til dig og fortæl hvad der sker...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 15:51   #5
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Hej Stella

Mange tak for dit svar, og ja tror det er rigtigt de på Reva sage de ville anbefale pension. Tror min 6 el 7 socialrådgiver på jobcentret er ok og egentlig vil mig det godt, men der går vel nogen tid inden Reva har fået skrevet og sendt det de skal til jobcentret, ved du ca hor længe det kan tage?

Conny
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 16:03   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej det kan godt tage et par uger eller 3...men du skal endelig bede om at få rapporten selv...det har du ret til så du ved hvad der står i den...så bed om at få en kopi af Reva.

(Det er også godt du selv har kopier af alt hvad der skrives om dig...egentligt bør de sende alt men de glemmer det eller ved det ikke...)

Det gjorde jeg og fik den endda sendt til underskrivning og de bad om kommentarer hvis jeg havde noget at tilføje...

husk det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 16:15   #7
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Hej igen

Og tak for hurtig tilbagemelding, tak for rådet forsøger at finde kræfter til at kontakte Reva mandag.
Sidst jeg var hos en afløser på Jobcentret bad jeg om en kopi af sociallægens udtalelse, men fik at vide dette kun var til internt brug og ikke måtte udleveres til mig, forstod altså ik helt, men der var ikke noget at gøre???? Ville ellers pokkers gerne ha haft den pga hukommelsen, så jeg kunne få tid til at forholde mig til det skrevne.

Hvad er egentlig forskellen på at skrive i Besvar eller Kort svar?
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 16:27   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Sidst jeg var hos en afløser på Jobcentret bad jeg om en kopi af sociallægens udtalelse, men fik at vide dette kun var til internt brug og ikke måtte udleveres til mig, forstod altså ik helt, men der var ikke noget at gøre???? Ville ellers pokkers gerne ha haft den pga hukommelsen, så jeg kunne få tid til at forholde mig til det skrevne.
Det skal du ikke tro på...jeg har fået kopier af alle lægekonsulentens udtalelser ...det har man ret til...mine er endda kopieret ind i min ressourceprofil...så det hun siger er ikke rigtigt...ellers kan du jo ikke komme med kommentarer selv hvis du ikke ved hvad de siger om dig vel...

Vil gerne høre andres meninger og erfaringer om det I Odense...fik I kopier ?

Du må altså godt få kopier...

Svar og hurtig svar er vist det samme...bare brug en af dem...

Sidst redigeret af Stella; 27-03-2009 kl. 16:31.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 18:00   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også kopier af det hele her (Københavns kommune) kopier af progressionsrapporten fra Reva/psykolog/psykiater/sagsbehandler osv osv....og jeg regner STÆRKT med at få kopier af lægekonsulentens udtalelser også!

Reva var godt 8 dage om at skrive progressionsrapporten til sagsbehandleren, det var jo fair nok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 20:00   #10
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Reva her er jo så ihvertfald ik så hurtige som Kbh, ber så bare til der max er et par ugers ventetid endnu.
Har hele eftermiddagen forsøgt at kæmpe mig gennem papirer fra jobcentret, og KRISE..... kan jo se at mange af de forkerte ting jeg har påtalt ikke er ændret, ved ik om det har nogen betydning hvis ikke det er omtalt i resourceprofil, ved i?
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid Fp Kålpølser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-06-2011 15:42
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension