K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2011, 10:08   #1
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Selv søge førtidspension pga ventetiden

Hej Alle,

Jeg har brug for et råd. Vi er igang med at søge førtidspension, og dette har stået på siden i sommers. Alle de lægelige papirer var klargjort omkring 10 august. Siden da har det kun være en stor ventetid, som er ved at gøre mig nærmest umenneskelig og snart så syg jeg ikke kan hænge sammen mere.

Der hvor min sag er nu er, at ressourceprofilen er skrevet færdig, altså skrevet så den kan blive klargjort til at søge førtidspension. Men de havde åbenbart vist lavet en masse fejl deri, som min sagsbehandler nu skal til at rette. Nu denne uge skal den så i en anden afdeling, hvor den skal læses igennem igen og tilrettes, og de skal evt se om der mangler flere lægepapirer. Gør der ikke det, så skal jeg selv læse ressourceprofilen igennem og godkende den, og evt komme med bemærkninger til ting jeg måske er uenig i eller med tilføjelser.

Men det er som om det hele bare trækker i langdrag, det hele er fyldt med fejl - bedst som man får en dato for at den er færdig, bliver datoen hele tiden rykket 14 dage. Min sagsbehandler skriver hele tiden, "nu skal vi lige se om der mangler mere" - de har haft siden august til at finde ud af om der mangler mere, mangler der mere tager det jo flere måneder igen.

Jeg har kæmpe i 11 år nu, og jeg er virkelig helt brugt nu. Jeg er så harm over, at jeg skal vente, vente og vente, og det er som om den bare ikke kommer nogle veje på kommunen. Som om den ikke rigtig kan blive færdig, fordi de liiige skal se på om der mangler mere.

Mit spørgsmål er så, tror i de snylter den? Jeg har det virkelig på fornemmelsen. Går den, så går den.

Faktisk blev jeg lovet den skulle have været helt klar i slutningen af september, men den den er ikke engang halvt færdig endnu.

Hvad ville der ske hvis jeg selv søgte en paragraf 17 på det foreliggende grundlag nu? For hvis jeg skal være ærlig, så er jeg så træt af at vente på det her, og kan godt se nu at der vil gå måske 6 måneder til 1 år inden de får gjort min sag færdig. Alle mine lægelige papirer og speciallægeerklæringer ligger jo allerede i min sag.

Hvad ville i have gjort ? jeg modtager kontanthjælp nu, og har gjort det de sidste 11 år, så den kan jeg vel ikke miste?
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 10:22   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hvis du er på kontanthjælp har du intet at miste.
Og hvis du søger selv skal de behandle sagen indenfor 3 måneder.
Det virker bare som om der bliver givet mange afslag på § 17, men så har man da noget at arbejde videre med.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 10:30   #3
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Det er nemlig også det jeg har i tankerne. Kunne godt være jeg skulle slå koldt vand i blodet og lade kommunen køre dette, så må jeg jo så bare vente, og vente lidt mere Håber udfaldet bliver godt i den sidste ende.
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 10:33   #4
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Håber det bedste for dig.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 12:25   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det bedste er jo altid at kommunen er med dig og søger den for dig, så du er positivt indstillet fra start, er du blevet arbejdsprøvet ?

- synes kun du skrev at du var lægeligt afklaret.......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 12:41   #6
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Jeg tror jeg venter og ser hvad de finder ud af dernede. Pyha, 11 år er godt nok længe at vente. Tiden føles virkelig langsom lige nu, hvis der muligvis snarest venter en afgørelse.

Jeg er ikke blevet arbejdsprøvet, det er jeg for syg til - og lægerne har advaret gang på gang imod dette. Jeg har prøvet skulle sendes ud ( imod lægens råd ), men jobcenter mente selv det aldrig ville gå for mig. De sendte mig da tilbage til min sagsbehandler, og så gik vi igang. Jeg har dog prøvet alt muligt andet igennem kommune, men mest behandling som ikke har hjulpet mig.

Det er min læge og distrikts psykiatri der bakker op omkring min sag. Samt jeg har en fysioterapeut jeg går til 1 gang om ugen ( pga gigt )
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 12:54   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
OK man hører bare tit afslag på grund af manglende arbejdsprøvning eller for kort og for gammel arbejdsprøvning, men ja afvent din sb.

Derfor kan du jo godt skrive en mail til din sb hvordan det ser ud vedr. din sag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 13:04   #8
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Jeg ved med mig selv jeg aldrig ville kunne klare en arbejdsprøvning, faktisk har jeg så meget angst jeg ikke engang kan gå på kommunen. Jeg ved ikke hvad der sker hvis jeg får et afslag på pension, så skal jeg vel være på kontanthjælp indtil jeg skal på folkepension? Jeg har været sygemeldt i 11 år.
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:32   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSwitchie Se meddelelser
Jeg ved med mig selv jeg aldrig ville kunne klare en arbejdsprøvning, faktisk har jeg så meget angst jeg ikke engang kan gå på kommunen. Jeg ved ikke hvad der sker hvis jeg får et afslag på pension, så skal jeg vel være på kontanthjælp indtil jeg skal på folkepension? Jeg har været sygemeldt i 11 år.
MissSwitchie, læs Brønshøjs nyåbnede tråd på K10's Forside lige nu - en § 17 på foreliggende dokumentatonsgrundlag KAN lade sig gøre.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 20:35   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du er så tæt på en positiv indstilling, ville jeg vente.

Hvis du søger en §17 med en mangelfuld ressourceprofil og ingen arbejdsprøvning, står du ikke specielt godt, og alt går i stå de tre måneder...

Når du er så langt ville jeg gå efter den positive indstilling i en §18....

Har selv været på kontanthjælp i 10 år, og er langt om længe blevet indstillet.

Det var også hårdt at være tålmodig, og nu at vente på afgørelsen..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal jeg selv søge ftp? Michael Nielse At søge førtidspension 6 24-05-2011 00:20
Fleksjob kan man selv søge?? foetsie Spørgsmål ang fleksjob 10 10-10-2010 14:44
Hva manger jeg, for selv at kan søge førtidspension. sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-02-2009 18:39
Må man selv søge fleksjob Trylledyr Spørgsmål ang fleksjob 6 31-01-2007 11:02
Jeg er selv ved ar søge førtidspension. Jessica At søge førtidspension 0 12-06-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension