K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2011, 11:00   #1
Kikkiålborg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Kikkiålborg er ny på vejen
Arrow Tabt erhvervsevne, kapitalisering, modregning, FP? Hjælp!

Hej alle K10´ere.. Jeg har fulgt med herinde i en tid og brugt mange af jeres gode råd i min egen sag. Så tak for alt jeres ekspertise, det er dejligt at man har et sted at henvende sig med alle de spørgsmål der følger med når man kæmper en sag mod systemet..

Jeg er opereret i ryggen for diskus og har to mere alt som følge af arbejdsskade. Jeg har været en tur forbi Reva og har fået af vide min arbejdsevne er nedsat med 75%, hvad lægekonsulenterne så afgør ved jeg ikke endnu, men sagen ligger op til fp. Det er anerkendt som arbejdsskader i 2006 så det er afgjort, nu kommer der så erstatning for tabt erhvervsevne (når det er helt afgjort).

Jeg er 31år Kvinde og på KH siden 2010..

Min problematik ligger nu som følgende:
* Det beløb jeg får udbetalt kan jeg få kapitaliseret helt eller noget af det - hvad er jeres erfaring i forhold til fp? Trækker de noget fra i forhold til hvad jeg har fået siden 2009 (KH eller Sp)?

* Hvis jeg får noget kapitaliseret fx 40% og resten som løbende indtil jeg når pensionsalderen, trækker de der noget fra FP hver måned af den løbende udbetaling?

* Hvis jeg flytter sammen med min kæreste (ikke gift) har det betydning for min FP?

*Hvis vi køber hus hvordan berører det min situation?

* Hvis vi gifter os hvordan berører det min FP, mister jeg meget og er der ikke noget fradrag som gør at det ikke koster os penge at gifte os (altså månedligt)?

Håber der er nogen der kan hjælpe med alle de spørgsmål
Kikkiålborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 15:37   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvad og hvordan du kan få det kapitaliseret kan du læse mere om på ask.dk

tror de modregner lidt af den løbende ydelse efter samme forhold som hvis det var lønindtægt, eller renteindtægt. forsøg dig med en udregning på borger.dk

det får betydning at flytte sammen med din kæreste. du får nedsat pensionsbeløbet, og de modregner også det han tjener over en vis del. det er nogle større udregninger og ikke sådan lige at gennemskue, men der står en masse om det herinde rundt om. + du måske kan regne lidt igen på borger.dk

hvis du køber hus for din erstatning skal du få påført på skødet at det er købt for erstatning, men så skal det kun være dit hus og vistnok uden anden gæld, idet sammenblanding af økonomien, den kapitaliserede og kreditorbeskyttede del ophæves ved sammenblanding af økonomien,

her kommer vi til, at hvis du får udbetalt en stor del af din erstatning så husk endelig at få den sat direkte ind på en kreditorbeskyttet konto. den må ikke først runde din nemkonto eller privatkonto. altså skal du oprette sådan en konto på forhånd og give dem som skal betale besked om det.

om I gifter jer eller bor sammen, gør ingen forskel. idet man fratrækkes samme beløb både som gifte og samboende..

skriv endelig under på den underskriftindsamling som er igang, for at få ophævet den oldnordiske regel om forsørgelsespligt.

spørg endelig hvis der er mere. og hvis du holder dig i samme tråd er det nemmere at hitte rundt i..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 15:33   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
husk SKARP ADSKILLELSE af kreditorbeskyttet/kontra fællesøkonomi......

supervigtigt at der ikke går midler fra anden side ind på din K-beskyttede konto....

så hold den for sig selv og lad INTET gå via den konto

mvh eders ace dk ....(som blev snydt for sin erstatning)...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 12:21   #4
Kikkiålborg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Kikkiålborg er ny på vejen
Kreditorbeskyttet konto.. Hvad er det og hvorfor?

Tusind tak for svar

Nu vil jeg så gerne spørge jer.. Hvad er en kreditorbeskyttet konto og hvorfor er det så vigtigt at have sådan en?
Hvad betydning har det om pengene går ind på min nemkonto eller en kreditbeskyttet konto?

Vh Kikki
Kikkiålborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning af tabt arbejdsfortjeneste fifling Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 22-01-2015 20:14
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
45% tabt erhvervsevne hvad gør jeg nu? Star Alt det andet 7 12-04-2013 14:06
PFA - fleksjob - tabt erhvervsevne Thisted Spørgsmål ang fleksjob 5 06-02-2013 13:01
ledighedsydelse og erhvervsevne tabt claus jensen Spørgsmål ang fleksjob 19 23-08-2010 11:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension