K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2011, 13:02   #1
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Pension, flexjob, merudgifter osv...

Jeg har også sat dette indlæg ind under "spørgsmål om flexjob" Men indlægget er nok mere passende her, nu hvor det er pensionen jeg muligvis skal have. Og har også spørgsmål vedr merudgifter...

Meget meget kort :-)

Jeg har en sjælden kronisk bindevævsfejl.

Jeg er 31, 2 børn, samlever på 15. år (ikke gift) og hus.

Min sagsbehandler mener jeg skal have pension, hvilket jeg hele tiden har nægtet. Har været i arbejdsprøvning, endte på 2 timer om dagen. Er ufaglært...

Hvad skal jeg "vælge"? Hvis jeg ender på pension, så kommer vi vel til at gå fra hus og hjem, min kæreste kan ikke tillade sig at finde et godt betalt arb. da de vel så bare trækker mere fra mig? Jeg får nu ca 10500 udbetalt i kontanthjælp... Vi kan liiige sidde i det, men ikke nemt.

Og hvad med et flexjob? Så skal der betales arbejdsmarkedsbidrag ATP osv? Jeg vil meget gerne tilbage til arbejdsmarkedet, og det er det jeg helst vil. Men på den anden side, så ved jeg virkelig ik hvad der er bedst for mig. Det er en invaliderende sygdom... Er meget i tvivl om det hele pt! Så håber I kan give nogle råd?


Vedr merudgifter, så ved jeg ikke om jeg kan få dette?
Jeg bruger et par hundrede på medicin om måneden, MEN bruger masser af penge på min invalidebil i forsikringer og DIESEL! Mange penge... Den er jo mit "liv", kan stort set ingenting uden. Hverken handle, hente børn el noget...
Vi har en mega høj ekstra udgift på varme, fordi mine led gør ekstra ondt når jeg fryser. Bruger ekstra penge på tøj/sko, pga sygdommen... Men betyder det noget?
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 23:17   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Om du skal have pension eller fleks kommer helt an på arbejdsevnen.

Normalt skiller det ved 12.5 time, fordi en arbejdsgiver max kan få refunderet 273dels af løn.

Vedr merudgifter; det lyder som om du kunne være berettiget. det er desværre bare blevet svært.
Men prøv at google, og søt dig lidt ind i persomkreds og andre præmisser.

Hvilken bindevævslidelse har du?

(ps. det er bedst at blive i en samlet tråd, idet vi der skal råde dig, bedst kan gøre dette med så mange oplysninger som muligt. derudover har de fleste ikke mange kræfter, hvorfor overskudet ikke er til at finde forskellige tråde, for at få overblik over sag).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 09:10   #3
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Hej

Jeg ved godt det kommer an på arbejdsevnen, men nå man nu har "valget". Jeg har været nede på 1 1/2 om dagen...
Men jeg ønsker ikke førtidspension, så er meget i tvivl.

Syntes det er en stor mundmuld at sluge...

Vedr. merudgifter, så har jeg regnet lidt... Det kom på 44,500 om året!
Skal til møde i uge 43.

VH
Espelund
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 09:13   #4
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Hov


Jeg har hypermobilitetssyndrom/Ehlers danlos, hjertefejl, kroniske myoser, kronisk betændelse i tarmen, nu også spiserørsbrok og svamp i spiserøret... Der dukker hele tiden nyt op

Og jeg lover ikke at lave flere indlæg om samme emne, tænkte bare at det måske hørte mere til her.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob/pension hplhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 20-09-2013 12:56
Gå fra pension til flexjob? Balch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 17-02-2013 20:09
Fra flexjob til pension susjensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2011 12:24
Flexjob/pension Fruen49 Alt det andet 6 16-06-2010 21:12
Flexjob/pension phhmw Spørgsmål ang fleksjob 0 11-04-2008 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension