K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2017, 13:30   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Korrekt, men det er nok kun et spørgsmål om tid, før kommunerne har kendskab til denne kuglepen, og så bliver det nok sådan, at hvis man vil tage notater, så kan man få en kuglepen udleveret af kommunen.

Så uanset om man bruger telefon, mp3'er eller kuglepen, så mener jeg det er smartest at have "dingenoten" i en brystlomme ell.l.
Bestemt...forudsat at den optager man har kan optage i ordentlig kvalitet...så man har en chance for at hører det efterfølgende..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2018, 22:14   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan båndet telefonsamtale anvendes som bevis i retten?

https://familieadvokaten.dk/breve-900/b900-707.html

Dette er fastslået i denne kendelse afsagt af Østre Landsret i 2003:

UfR 2003.2616 ØLK: S, der var sagsøgt til betaling af 51.722 kr. til VVS-firma, fik tilladelse til at fremlægge båndoptagelse af telefonsamtale, da det ikke kunne fastslås, at fremlæggelsen var uden betydning for sagen. Den omstændighed, at optagelsen var foretaget uden at modparten var bekendt hermed, kunne ikke i sig selv føre til at fremlæggelsen burde afskæres.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2018, 16:08   #23
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det er ganske lovligt og man behøver ikke gøre andre opmærksom på det....https://www.retsinformation.dk/Forms...d=142912#Kap27

Det kan jo være nødvendigt at optage hemmeligt....

Normalt ville jeg ikke gøre det....men hvis man har en sagsbehandler som lyver eller fortæller andre usandheder...tja så ville jeg optage med det samme også uden at fortælle det...
Undskyld.. Men hvor står det præcist i teksten (via linket)at det skulle være lovligt...?
Har netop fået en mundtlig advarsel bare for at insinuerer at jeg havde optaget en samtale, de
Hverken har set eller hørt..

Sidst redigeret af energizer; 04-05-2018 kl. 16:09. Årsag: Manglende tekst
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2018, 16:25   #24
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
Undskyld.. Men hvor står det præcist i teksten (via linket)at det skulle være lovligt...?
Har netop fået en mundtlig advarsel bare for at insinuerer at jeg havde optaget en samtale, de
Hverken har set eller hørt..
Skal nok kobles sammen med linket til familieadvokaten.😏👍🏻
https://familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-301.html
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2018, 09:18   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det er ganske lovligt og man behøver ikke gøre andre opmærksom på det....https://www.retsinformation.dk/Forms...d=142912#Kap27

Det kan jo være nødvendigt at optage hemmeligt....

Normalt ville jeg ikke gøre det....men hvis man har en sagsbehandler som lyver eller fortæller andre usandheder...tja så ville jeg optage med det samme også uden at fortælle det...
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
Undskyld.. Men hvor står det præcist i teksten (via linket)at det skulle være lovligt...?
Har netop fået en mundtlig advarsel bare for at insinuerer at jeg havde optaget en samtale, de
Hverken har set eller hørt..
Det handler om § 263 i straffeloven. Se det fremhævede herunder. Her fremgår det, at det ikke er lovligt, at optage fra møder o.l. man ikke selv deltager i. Ergo er det lovligt, at optage fra møder o.l., som man selv deltager i.

" § 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Stk. 2. Med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder straffes den, der uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et informationssystem.

Stk. 3. Begås de i stk. 1 eller 2 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder eller under andre særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 6 år. På samme måde straffes de i stk. 2 nævnte forhold, når der er tale om overtrædelser af mere systematisk eller organiseret karakter.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2018, 10:06   #26
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Det hjalp det blev fremhævet ��
Det overså jeg fuldstændigt da jeg var inde og se det..
Tak
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2018, 09:37   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
Det hjalp det blev fremhævet ��
Det overså jeg fuldstændigt da jeg var inde og se det..
Tak
Velbekomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 13:35   #28
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
Jeg optog en telefonisk samtale med en offentligt ansat og afspillede den for en anden offentligt ansat. Hun fortalte at der var påbud mod optagelser, og hun var nødsaget at informere sin leder
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 13:59   #29
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Solonely

Solonely.😳
Så har du formentlig læst denne tråd for sent.😬
Du har helt klart begået en ulovlighed.👮🏻*♀️🚓
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 17:09   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solonely Se meddelelser
Jeg optog en telefonisk samtale med en offentligt ansat og afspillede den for en anden offentligt ansat. Hun fortalte at der var påbud mod optagelser, og hun var nødsaget at informere sin leder
Du kan tage den helt med ro...der er intet ulovligt i at optage samtaler man selv deltager i...

Dette kan du se i straffeloven under paragraf 263 nr 3....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At optage samtaler /møder? Lejeko Alt det andet 6 04-01-2014 23:55
Diktafon til at optage samtaler med offentlige? stoffer Alt det andet 22 21-05-2012 17:40
Samtaler tjele88 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 06-01-2012 10:35
Er det lovligt at optage samtale med sagsbehandler? Kan optagelsen bruges til noget? Loppen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-04-2010 11:54
Aalborg - lægekonsulent - optage samtaler zuza Det er da strengt ! 4 26-06-2008 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension