K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2018, 06:14   #1
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Må jeg arbejde lidt?

Er under 40 på førtidspension.

Må jeg gerne tage et lille job? Tænker på en avisrute i lokalområdet, som tager max 1 time 1 gang om ugen?

Eller må man ikke det? Ved ikke om jeg magter det, men kunne da være meget rart at have bare lidt at komme ud af døren for udover at handle dagligvarer...?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2018, 10:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det må du gerne men måske vil kommunen kikke lidt,

Men der er ingen der kan vintre dig i det, du må jo gerne tjene lidt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2018, 10:58   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Er under 40 på førtidspension.

Må jeg gerne tage et lille job? Tænker på en avisrute i lokalområdet, som tager max 1 time 1 gang om ugen?

Eller må man ikke det? Ved ikke om jeg magter det, men kunne da være meget rart at have bare lidt at komme ud af døren for udover at handle dagligvarer...?
Du må gerne arbejde, arbejdets art og længde skal ses i forhold til arbejdsevnen på tilkendelse tidspunktet
Dvs...
Er du tilkendt pension med en restarbejdsevne på 2 timer, skal du holde dig der under.
Desuden skal arbejdet være foreneligt med dit handicap.

Man kan både ansættes som skånejob og på almindelige vilkår.
Man er forpligtiget til at meddele kommunen, hvis man tror arbejdsevnen har ændret sig, hvad enten man ønsker at udnytte arbejdsevnen eller ej.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 03:12   #4
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Der blev ved førtidspensionen ikke som sådan taget stilling til en evt resterende erhvervsevne (har ikke været i arbejdsprøvning, resourceforløb og alt det der). Fik den her i sommeren 2017.

Så umiddelbart må jeg gerne? - også uden det bliver modregnet?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 09:49   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Der blev ved førtidspensionen ikke som sådan taget stilling til en evt resterende erhvervsevne (har ikke været i arbejdsprøvning, resourceforløb og alt det der). Fik den her i sommeren 2017.

Så umiddelbart må jeg gerne? - også uden det bliver modregnet?
Som sagt kommer det an på hvad grundlaget for pension er, det skal stå i tilkendelse.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 17:21   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Der blev ved førtidspensionen ikke som sådan taget stilling til en evt resterende erhvervsevne (har ikke været i arbejdsprøvning, resourceforløb og alt det der). Fik den her i sommeren 2017.

Så umiddelbart må jeg gerne? - også uden det bliver modregnet?
Så vidt jeg husker er det et sted mellem 60 og 70.000 kr. du må tjene om året før de begynder at modregne.
Og det er lige meget, om indtægten kommer fra arbejde, renter el.l.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Som sagt kommer det an på hvad grundlaget for pension er, det skal stå i tilkendelse.
Grundlaget for tilkendelse af pension har, mig bekendt, ingen betydning i forhold til modregning.

Men grundlaget for tilkendelse af pension har relevans i forhold til hvor meget man arbejder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 17:31   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Grundlaget for tilkendelse af pension har, mig bekendt, ingen betydning i forhold til modregning.

Men grundlaget for tilkendelse af pension har relevans i forhold til hvor meget man arbejder.
Jeg har ikke kommenteret på de økonomiske forhold, kun i forhold til om man må arbejde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension