K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2011, 14:10   #1
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Kommunal tallogik !

Jeg har lige modtaget et brev fra kommunen, de har fundet ud af at min samlever tjerne en hel del mere end først antaget !!

Tilsyneladende har de (min samlever har meget svingende månedsløn) taget den højeste månedesløn i de sidste 9 mdr. og med udgangspunkt heri sat min samlever til en årsindkomst som jo ikke passer; den er alt for høj. Jeg skal således reguleres meget ned i pension !

Jeg har nu talt med dem og de kan ikke se at denne udregnings metode altid vil betyde: hvis deres udregning passer, ja så passer den men er den forkert er det altid til pensionistens ulempe - det fatter de simpelthen ikke

Så til alle jer med en samlever som ikke har en helt stabil indkomst måned efter månede : WATCH OUT
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 14:50   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Bliver din pension ikke reguleret når året er omme, hvis du har fået for lidt udbetalt, når din samlevers samlede indtægt er dokumenteret.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 15:34   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er vel ikke andet for end at tage en kopi af samtlige lønsedler, sende dem ind til dem sammen med en klage, og så FORLANGE at de foretager en ny udregning ud fra eksisterende lønsedler, og bede om at få pensionen sat ud fra en gennemsnits indtjening ud fra de lønsedler.

Ellers er i nød til at vente til årsopgørelsen kommer og så der forlange at få reguleret med tilbagevirkende kraft (kan man i det hele taget det??, det bør man da kunne)

Nå men det er mit eneste forslag, og det er kommet uden jeg overhovedet er det mindste inde i det, så der vil sikkert komme langt mere brugbare reaktioner (det håber jeg da *gg*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 15:45   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Der er vel ikke andet for end at tage en kopi af samtlige lønsedler, sende dem ind til dem sammen med en klage, og så FORLANGE at de foretager en ny udregning ud fra eksisterende lønsedler, og bede om at få pensionen sat ud fra en gennemsnits indtjening ud fra de lønsedler.

Ellers er i nød til at vente til årsopgørelsen kommer og så der forlange at få reguleret med tilbagevirkende kraft (kan man i det hele taget det??, det bør man da kunne)

Nå men det er mit eneste forslag, og det er kommet uden jeg overhovedet er det mindste inde i det, så der vil sikkert komme langt mere brugbare reaktioner (det håber jeg da *gg*)
Lum...man kan godt få reguleret med tilbagevirkende kraft, men kun et 1/2 år tilbage, kommunen har dog ret til at regulere længere tilbage endnu. En enorm ulighed man skal være opmærksom på.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 16:33   #5
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Normalvis går man da ud fra samlevers/ægtefælles årsopgørelse ved beregning af førtidspensionen.

Og loftet for hvor meget af ægtefælle/samlevers indtægt der skal regnes med er på 220500 for lønmodtagere, så umiddelbart skulle det ikke gøre den store forskel.

Altså pensionssatsen vil være den samme om samlever tjener 220500 eller 450000, hvis altså lønnen er større end 220500 og ingen af jer har andre indtægter.

Rul ned til skemaet eksempel 2 her og sæt tallene ind

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/default.aspx

Sidst redigeret af Nullemus; 26-10-2011 kl. 16:39.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 16:48   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Lum...man kan godt få reguleret med tilbagevirkende kraft, men kun et 1/2 år tilbage, kommunen har dog ret til at regulere længere tilbage endnu. En enorm ulighed man skal være opmærksom på.
Se så blev jeg det klogere *ss*

At det er til deres fordel overrasker jo desværre ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 18:48   #7
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Tak for alle jeres gode kommentarer.
Som flere skriver er problemet at man ikke kan regulere et år tilbage i alle tilfælde, men kun når det er i kommunens favør.
Som jeg fik oplyst er det også et overslag kommunen kommer med; har jeg fået for lidt ved årets afslutning får jeg kun reguleret 6 mdr tilbage, har jeg fået for meget reguleres der så det kommer til at passe for hele året.
Det største problem er at man ikke kan tale med dem - når der er ting (og dem er der en del af ) som man ikke kan forstå, kan kommunen ikke svare opklarende, men henviser blot til lovgivningen, er den udforståelig, henvises til lovgivningen, er den uforståelig henvises til lovgivningen, er den udforståelig, henvises til lovgivningen ect. ect.
Alm klassisk logik er en by i Rusland.
Man kan ikke tale med lovgivningen, den stakkels sagsbehandler kan intet gøre, det må da også være træls for sagsbehandleren.
Hvad pokker gør man ? Retter inde til højre og er glad ???
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 22:59   #8
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Jeg sidder og undre mig over i skriver, at kommunerne skal vente på årsopgørelsen, idag skal arbejdsgiver indberette indkomst til SKAT hver eneste måned og ikke 1 gang årligt.

En af grundene til dette var at fx kommunerne skulle have mulighed for, at kunne trække oplysningerne løbende, gør de ikke det?

Jeg syntes, da i skal printe det indrettede fra arbejdsgiver ud fra skattemappen, er jo det der bliver brugt på årsopgørelsen, kan man jo gøre efter første halve år.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 06:56   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Hvad pokker gør man ? Retter inde til højre og er glad ???
Nej, man klager, og sender dokumentation med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 19:34   #10
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Det ville jeg gerne, men det lader til at der i forvaltningen er en lovgivning som lyder:

§ 1 Forvaltningen har altid ret.

§ 2 Skulle forvaltningen ikke have ret, træder § 1, stk. 1 automatisk i kraft.
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal Lægekonsulent fyret! buster Politik og Samfund 2 23-01-2012 20:20
Gratis kommunal-rådgivning buster Politik og Samfund 2 14-02-2011 12:07
Kommunal valget ! Havedammen Politik og Samfund 10 17-11-2009 23:40
??? kommunal tandpleje CHNEVIDE Alt det andet 13 06-07-2009 10:31
Kommunal tvangsindlæggelse zuza Lægekonsulenternes Rolle 16 09-04-2008 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension